Categorii: Cursiere

Frânele pe jantă TriRig Omega One sunt mai rapide decât dacă nu ar exista

Aerodinamica joacă un rol important la triatlon, contratimp și în general la tot ce ține de ciclismul de șosea, cursele lungi și turele de anduranță. Recent TriRig a lansat noile frâne direct mount, Omega One despre care producătorul spune că face cursiera să fie mai rapidă aerodinamic decât dacă nu ar avea deloc instalate frâne.

Deși majoritatea cursierelor de azi sunt echipate cu frâne pe disc, nu sunt deloc puțini cei care încă folosesc clasicele frâne pe jantă, acestea având în general două probleme. Pe de o parte nu sunt aerodinamice și pe de altă parte limitează lățimea maximă pe care o poate avea anvelopa. TriRig Omega One le rezolvă pe ambele, lățimea maximă a anvelopei ce poate fi instalată fiind de 700×34, asta însemnând că poți folosi și cauciucuri pentru touring, cum ar fi Continental Contact Speed, testate de noi cu ceva vreme în urmă.

Noile frâne TriRig Omega One se instalează pe bicicletă folosind clasicul șurub central. Toate componentele sunt mascate, fapt care oferă acea aerodinamică perfectă indiferent din ce direcție bate vântul peste ele. Asta înseamnă că aerodinamica va funcționa indiferent unde vor fi instalate – în față pe furcă, spate sau chiar dedesubtul rulmentului pedalier.

O altă caracteristică prezentă la noile TriRig Omega One față de modelele anterioare, este sistemul îmbunătățit de pârghii, care oferă acum putere mai mare de frânare, dar și modulație mai bună.

Greutatea unei frâne este de 134 grame, deci mai ușoară decât Shimano Dura Ace BR 9100 care au 165 gr și vine împreună cu saboți Kool Stop Salmon, optimizați pentru jante din aluminiu. Dar poți folosi și orice altceva de la Shimano sau Sram. Prețul anunțat este de 194,99$ / bucata. Din păcate pentru livrare în România se mai adaugă taxa poștală de 75,4 $.

Dan Mazilu

Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

Share
Published by
Dan Mazilu

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma