Categorii: CursiereNoutati

Cursiera nouă pe disc BH Ultralight EVO are un cadru de doar 750 g și integrare totală

Proiectată de la început pentru a fi o cursieră ușoară și eficientă pentru cățărări, BH Ultralight EVO Disc a primit pentru 2021 elemente de integrare și un cadru mai ușor. Noua bicicletă e mai ușoară cu 40 g, trecând la clemă de tijă de șa ascunsă și cabluri complet integrate.

Modelul a fost introdus în 2016, având de atunci frâne pe disc și spațiu pentru anvelope late, Ultralight EVO Disc fiind printre primele modele ce au adoptat soluțiile tehnice care definesc azi o cursieră modernă – însă fără a fi orientată spre performanțe aerodinamice. Profilul noii Ultralight EVO este în mare neschimbat, cu excepția dispariției cablurilor expuse și eliminarea clemei de prindere a tijei de șa.

Noul aspet e curat și frumos integrat, oferind și îmbunătățiri aerodinamice minore, bicicleta prioritizând greutatea redusă și rigiditatea.

Noua rutare complet internă a cablurilor trece prin cuvetele FSA ACR 1.5, fiind compatibilă atât cu transmisii mecanice cât și electronice, deși modelele echipate vin cu AXS sau Di2.

Noua clemă ascunsă strânge tija de 27.2 mm cu un șurub situat deasupra toptube-ului, rezultatul fiind un aspect foarte curat al zonei.

Chiar și axele roților de pe Ultralight EVO sunt integrate, folosint sistemul retractabil de strângere BH Quick Lever pentru a combina aspectul curat cu demontarea rapidă fără scule a roților.

Cadrul BH Ultralight EVO Disc are acum o greutate de 750 g în mărimea M, folosind aceleași fibre de carbon hi-mod Toray T1100G ca modelul anterior și tehnologia de producție BH HCIM hollow core. Bicicleta are monobloc BB386 EVO, prinderi de etrier flat mount și spațiu pentru anvelope de 30 mm.

Geometria de competiție e neschimbată, fiind disponibile patru mărimi, între XS și L, cu chainstay-uri scurte de 402 mm și unghi agil al furcii de 72.5-73 de grade.

Sunt disponibile patru variante de echipare pentru Ultralight, dar doar trei dintre ele sunt noi. Modelul de top Ultralight EVO Disc 9.5 costă 12.000 Euro și e echipat cu transmisie SRAM Red eTap AXS și angrenaj Red AXS, cockpit Vision Metron 5D ACR și roți din carbon Zipp 454.

Modelul Ultralight EVO Disc 9.0 costă 9000 Euro, adică cu 25% mai ieftin ca 9.5, oferind echipare Shimano Dura-Ace Di2, angrenaj din carbon FSA K-Force, ghidon și pipă Vision Metron 5D ACR și roți din carbon Vision SC55.

Modelul Ultralight EVO Disc 8.5 e ceva mai accesibil, la 6300 Euro, fiind echipat cu Ultegra Di2, angrenaj din carbon FSA SLK, ghidon cu pipă integrate BH EVO din carbon monococă și cu rutare ACR și roți EVO 38 Disc V3 din carbon.

Cea mai ieftină versiune Ultralight EVO Disc 8.0 costă 5500 Euro dar nu primește noul cadru integrat, păstrând modelul anterior echipat cu Ultegra Di2 și componente din aluminiu.

Noile 9.5, 9.0 și 8.5 sunt oferite în 5 variante de culoare, putând fi vopsite și personalizat prin configuratorul online BH Unique.

Noile biciclete pot fi deja precomandate, fiind disponibile la livrare la finalul lui 2020 sau în primăvara lui 2021, în funcție de model și mărime.

Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.

Informații de pe bikerumor.com

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma