Bicicletele electrice devin din ce în ce mai populare însă nu şi în România datorită preţului lor încă mare. Totuşi dacă doreşti o asemenea bicicletă pentru a te deplasa în special prin oraş la treburile zilnice ţi-o poţi construi şi singur folosindu-te de o veche bicicletă normală. Bicicleta de faţă dispune de doi acumulatori de 10Ah care te vor trage cu o viteză de 32 kmh pentru o distanţă de vreo 16 km cu condiţia ca utilizarea să fie doar ocazională, cum ar fi doar la pornirea de la stop.
Pentru început desigur vei avea nevoie de o bicicletă de preferat cu suspensie faţă blocabilă sau cu o furcă ce oferă suficient loc pentru instalarea motorului. Vei mai avea nevoie de două coliere U, un motor electric pe care îl poţi cumpăra sau recupera de la o maşinărie veche, o roată veche de skateboard, o bucată de bandă aderentă pe care o vei lipi pe roata de skateboard, un potenţiometru (acceleraţia) şi acumulatorii.
Desigur sunt multe variabile şi totul depinde de furcă şi montanţii motorului electric însă principiul de instalare este bine ilustrat în imagini. Este recomandat să introduci ceva garnituri din cauciuc între colierele de prindere şi tija furcii pentru a preîntâmpina alunecarea motorului.
Roata bicicletei este bine să fie puţin dezumflată pentru a deveni mai aderentă pe roata motorului electric. Pentru ca totul să fie mai silenţios este bine să foloseşti o anvelopă de tip „slick” sau unele pentru touring ce dispun de o zonă centrală continuă. Acestea oferă şi o aderenţă mai bună faţă de roata motorului electric.
Odată motorul instalat a venit vremea să te apuci de partea electrica. Vei avea nevoie de un potenţiometru pe care îl instalezi pe ghidon şi de acumulatori de 12v şi 10Ah care să fie capabili să te pună în mişcare.
Alte piese de care mai ai nevoie ar fi un întrerupător, încărcător şi cabluri electrice rezistente. În cele din urmă vei avea nevoie de o geantă sau husă în care să transporţi acumulatorii şi partea electrică. Husa se poate instala în diferite locuri în funcţie de cadrul bicicletei. La bicicletele mari se poate instala direct în triunghiul cadrului, iar la bicicletele mai mici se poate pune pe un portbagaj spate.
Ultima etapă este instalarea acceleraţiei / potenţiometrului şi ghidarea cablurilor de-a lungul cadrului. Asigură-te că laşi suficient cablu pentru ca ghidonul să se poată roti liber. În cazul în care după primele plimbări eşti nemulţumit de performanţe poţi face unele modificări: poţi schimba diametrul roţii de skateboard sau căuta nişte acumulatori mai puternici.
La final iată cum ar trebui să arate noua ta bicicletă electrică
Sursa thestuffwebuild.com
După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…
Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…
Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…
Vezi comentarii
De asemenea mă interesează un astfel de motor.daca cineva mă poate ajuta cu o informație de unde as putea găsi .mersi
Salut, ai aici mai multe informații: https://www.electrobike.ro/sfat-achizitionare-biciclete-electrice/conversie-bicicleta-normala-in-bicicleta-electrica-solutii/
Salutare,
M-ar interesa modelul motorului folosit in acest articol. Exista posibilitatea sa imi spuna cineva cod-ul acestui motor? Multumesc
Cum pot sa imi transform o singura trotineta într-una electrică? Modelul pe care doresc sa-l modific este acesta. http://m.decathlon.ro/p/8240435_trotineta-town-9-easyfold-titan.html#/254-
buna o intrebare cam cat ar costa acumulatorii