Categorii: EvenimenteNoutati

Cum a fost și cum s-a văzut Salonul Bicicletei, ediția 2017

Vă rog să nu mai băgați bicicleta în lift, că spargeți oglinda și zgâriați ușile!, se trezește să-mi spună un vecin, așa de bun-venit în București. Îi explic că nu mai locuiesc aici de ceva timp, că m-am mutat la munte și că n-am zgâriat în viața mea o ușă de lift, căci singurele puncte de contact ale bicicletei cu liftul sunt anvelopa și manșoanele, care-s moi. Ce tâmpit!, îmi spun în gând și încerc să nu mă enervez, căci tocmai plecam spre Salonul Bicicletei. Am împachetat tot ce era necesar pentru expo și mă înarmez cu mulți nervi: traficul din București a devenit imposibil, cel puțin în ultimii doi ani. Fiind obișnuit cu străzi goale, aici sufăr mereu un șoc când văd cât de mult poate să dureze să parcurgi un singur kilometru sau câți idioți te înconjoară, cărora pur și simplu nu le pasă de regulile de circulație. Mă tot întreb: oare cum am trăit aici 30 de ani? Cum?

Am uitat rapid de toate cele întâmplate odată ce am ajuns la expoziție…

Ajung vineri la expo, la unele standuri încă se mai lucra. Fiind ziua B2B, nu ne-am agitat să ne amenajăm clasicul stand prea repede, așadar am profitat de timp ca să mai întâlnesc lume și să mai schimb opinii. Lucrurile păreau promițătoare, un fapt ce mi s-a confirmat de fapt sâmbătă: spațiu mai mare, expozanți mai mulți, deși cel puțin doi mari jucători au lipsit de la show (Cube și Felt), multă, foarte multă lume și în general agitația pe care vrei să o vezi la un astfel de eveniment. Mai mult, o zonă de test unde lumea putea să încerce bicicletele, dar pe care aș fi extins-o în spațiul unde a avut loc XCC-ul de anul trecut: cel puțin acolo mai puteai trece un obstacol, căci da, așa cum ne spune sloganul, flat is fucking boring. Nu mai zic de asfalt…

Sâmbătă, fiind părăsit de colegii mei care au alergat la diverse curse, unele mult prea lungi și prea obositoare ca să le înțeleg, am stat mai mult pe la stand unde am primit vizitele celor care s-au întrecut să ne arate că pot schimba cel mai rapid o anvelopă. Alexandru-Dănuț Grozea a fost cel mai rapid om al zilei, cu un timp impresionant de 1 minut și 20 de secunde (dar care s-a prezentat duminică și a reușit un nou timp de 1 minut și 2 secunde), iar astfel, chiar de ziua lui, a plecat acasă cu un set de anvelope Continantal X-King, pe care ni le-au pus la dispoziție cei de la Maros Bike. Apoi, toți participanții au primit gratuit și un Monster, căci am obținut și suportul lor pentru concurs. Ne-am distrat, de ce să nu recunosc? Mai mult decât atât, am avut ocazia să cunosc multă lume interesată de turele pe care le organizăm, căci am oferit și ceva vouchere cu discount pentru cei interesați să ni se alăture în turele montane.

Să vedem pe scurt, în cuvinte, și pe larg, în fotografii, ce au putut admira vizitatorii la această ediție a Salonului Bicicletei, cu mențiunea că brand-urilor și companiilor noi, le vom dedica articole separate în zilele ce urmează.

Ghost prezent pentru prima dată la Salonul Bicicletei.
Silverback, cu un full-suspension în formatul 27plus.
Syncromate, un nou jucător pe piață. Detalii urmează.
Biciclop, prezent cu o gamă de biciclete urbane dar și cu noile Romet-uri.
La standul Merida a putut fi admirată noua Scultura.
Competiția One-Minute Challenge organizată de Devron a adunat mulți curioși la standul producătorului român.
Hmmmm… oare cum arată timpii concursului de astăzi?
Camioneta Giant, nelipsită de la evenimente.
Biciclete urbane simpatice. Frumoase. 🙂
Nici oferta de remorci pentru copii nu a fost chiar mică. Segmente noi se dezvoltă, un semn bun.
Shimano, prezent la Salonul Bicicletei și cu brand-urile proprii, Pearl Izumi și Lazer.
Acoperire media din abundență pentru acest eveniment.
Vee Tire și-a prezentat noua gamă de anvelope.
Shockblaze va intra mai puternic pe piață anul acesta, cu un model foarte atractiv din punct de vedere al prețului.
Discuții libere la standul Corratec.
Drag a prezentat întreaga gamă de biciclete.
Diamondback, cu hardtail-urile atractive prezentate publicului.
Brand-uri de renume, precum Bianchi, au fost prezente de asemenea la expoziție.
Cross mizează anul acesta pe culori atractive pentru bicicletele sale.
O cursieră cu cadru din carbon, fabricată în România? Devron ne arată că se poate.
Ghost a prezentat și câteva dintre rachetele din gamă.
Fixe sau cursiere? Raleigh le are pe toate în gamă.
Sunn, un nou brand prezent în România. În centrul fotografiei, un reprezentant al importatorului, mimând perfect sloganul companiei: unstoppable!
În caz că nu știai, Corratec produce și cursiere.
Pegas, cu bicicleta urbane, de munte și… mai nou, electrice!
La standul Rose, doar modele de top.
Oferta pentru biciclete urbane, întregită de Electra și Brompton.
Din nou uimit? Un Devron echipat cu o furcă Rock Shox RS-1.
Cursieră de top de la Drag, prezentată publicului la Salonul Bicicletei.
Cannondale și-a prezentat o parte din gamă la Salonul Bicicletei, într-un cadru relaxat și aerisit.
De la mic, la mare: KTM prezent la expo cu biciclete de copii, de munte și electrice.
Din nou, amintesc de rachetele de la Rose…
Versiunea de top pentru enduro de la Sunn.
Ochelarii 720armour, acum prezenți în România!
Un moment sugestiv: probabil că mulți dintre noi privim astfel bicicletele Bianchi.
Devron Vigo: bicicletă electrică de munte.
La standul FreeRider au fost prezentate diverse biciclete din coleția personală, pintre care și un Tohan sau un Pegas pliabil în stare originală.
Alpinestars, Sidi și SQlab, prezenți de asemenea la expoziție.
Un Pegas de oraș… elegant.
Nevoia de a reveni la rachetele de la standul Rose…
Culori faine în noua gamă de la Sunn.
Ah… iarăși Rose?
Toate gamele de componente de la Shimano au putut fi ademirate la standul importatorului. Sfaturile competente au de asemenea la ordinea zilei.
Sidewall crem? Yummy!
Iată și Pegas-ul de care vorbeam mai devreme…
Drag Tundra, un fatbike accesibil.
Arisun, un nou brand de anvelope pe piața din România.
Probabil că orice copil merită un Cannondale. 🙂
Giant și Tacx și-au expus gamele la Salonul Bicicletei.
Un GT Sensor, dar nu în versiunea de top.
Blade? N-am auzit de ei, dar probabil o vom face curând.
BizzEBikes, biciclete electrice în diverse forme. Și variante.
De două ori mai scumpi decât o biciletă de supermarket: pantofii de top pentru MTB de la Northwave.
Colegul meu Horațiu îndrăgește acește biciclete… Mai ales în versiunea cu cadru din carbon.
Desfășurare de forțe la Haibike: o serie de electrice foarte puternice.
Frigiderul Monster a atras multe priviri la standul nostru, însă doar cei care au participat la concursul nostru au primit… o doză
Modele de enduro de la Kross.
Exerciții de stil în fotografie la standul Giant.
GT Force, posibil una dintre cele mai jucăușe full-uri de pe piață.
Roțile de 26 nu au arătat niciodată mai mici. Acum sunt dedicate bicicletelor pentru copii.
Meride pe alese!
O privire cât se poate de clară asupra dimensiunilor unor standuri, la această ediție a salonului.
Ștefan Chivu, încercând să doboare recorduri după recorduri. Fără succes însă.
Singura bestie de la expoziție care reușește să atingă 45 km/h. Cu susținere la pedalat din partea motorului electric, desigur.
Vârful de lance de la Kross, în gama de biciclete pentru XC și maraton.
HT Pedals, prezente de asemenea oficial în România.
În sfârșit, există și așa ceva! Suport de transportat tandemul pe acoperișul mașinii.
Thule prezent la expoziție cu întreaga gamă de produse, de la portbagaje la cărucioare.
Muc-Off, cu o gamă ultra-completă de produse de îngrijire pentru cel mai important obiect din viața ta: bicicleta.
Alex Delcea de la Veloteca, prezent și el la concursul organizat de noi.
Multe vârfuri de gamă prezentate și la standul Focus.
O serie de concursuri indoor la această ediție a salonului.
Zona gravity a fost reprezentată la expo de către BikeHub…
… și cam toate produsele arată delicios. 🙂
Câteva rachete și pe la standul Bulls…
… cu bicicleta lui Dorin Dîrnescu în centrul atenției…
… și nu în ultimul rând, noul laitmotiv al design-ului german. 😀

Ce mi-aș mai fi dorit de la această expoziție: zona de sus să fie mai bine semnalizată, accesul cu biciclete înauntru pe baza unei brățări (pe ghidon) sau multe rasteluri în fața intrării. Hala pentru activități sportive ar fi putut să fie mai animată, iar unii expozanți ar fi trebuit să folosească mai multe lumini pentru standurile lor. Nu în ultimul rând, mi-aș fi dorit să văd și standurile organizatorilor celor mai importante competiții din țară, căci expoziția reprezintă un bun prilej de a explica pe larg oamenilor cum stau treburile. Dar acestea sunt detalii pe care cu siguranță la anul vor fi îmbunătățite. Am încredere, căci această expoziție se află pe o pantă ascendentă în ceea ce privește calitatea, iar eu sunt adeptul pașilor mărunți, dar siguri. Iar din primele estimări aflăm că au fost mai bine de 16.000 de vizitatori, așadar, ce poți cere mai mult?

Dragoș Mitroi
Romexpo, București

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Vezi comentarii

  • Este penibil ca la Salonul bicicletei să nu ai unde să lași bicicleta în siguranță, și să fi nevoit să o legi de gardul unei terase.
    Nu am văzut Sram cu toate brandurile lor.
    Aveam nevoie de o Stație afară, sau un stand unde sa poți face reglaje.

    Acum, au fost și lucruri pozitive.
    În primul rând, expoziția în sine.
    Faptul că ne putem întâlni anual, producători, importatori, tehnicieni, consumatori, rideri pentru a schimba informații este foarte important.
    Am apreciat standul de test de afară. Am putut testa un ebike, de care, apropo, am fost tare încântat.
    Alături de bicicletele de top au fost și câteva domnișoare care au încântat privirile. Nu ar strica să fie mai multe la anul :)
    O hartă cu expoziția ar fi fost utilă, să găsesc repede un expozant sau o toaleta.

  • Salut! Au fost multe lucruri pozitive, insa este loc si de imbunatatire. In primul rand trebuia sa putem introduce bicicletele inauntru. Eu de exemplu chiar aveam nevoie de un expozant pe partea de mecanica si am fost lasat sa ii duc bicicleta dupa cateva interventii. Ma asteptam sa fie mai multe echipamente si eventual sa poti sa si cumperi la fata locului la pret de importator. A fost bine insa ca am putut vedea si o parte din aceste echipamente, dar doar o mica parte. Bravo celor de la NW ca au adus toata gama noua de pantofi pentru proba. In rest cam slabut pe acest segment. Asta ma interesa pe mine si nu am gasit. Buna ideea Dragos cu testarea pe traseul Urban Trail - din pacate insa stiu ca acum acolo se construieste ceva, asa ca nu mai e posibil, dar se putea amenaja o zona speciala cu ceva denivelari, asa pe asfaltul ala nu prea avea niciun farmec. cam ce ati facut voi la voi in curte :)

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Riders Club anunță concursurile pentru sezonul 2025

Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…

4 zile in urma

Bryton lansează noul ciclocomputer smart Rider S510

Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…

o săptămână in urma

Test – bicicletă gravel electrică Van Rysel E-GRVL AF HD

Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…

2 săptămâni in urma