Colecţia Stevens 2016 – 27.5+, cursă mărită şi culori extravagante

Pentru 2016, toate modelele full-suspension de la Stevens primesc butuci Boost 148 pe spate, iar modelele 29er primesc furci compatibile Boost (27.5 primesc furci standard din probleme de disponibilitate de modele). Toate cadrele au piese forjate mai uşoare, Jura fiind cu 120 g mai lejeră iar Waka şi Sledge fiind uşurate cu 180-200 g în funcţie de mărimea cadrului şi a roţilor. La Waka, o piesă modificată la chainstay salvează 70 g, coboară nivelul pivotului, e mai rezistentă şi îmbunătăţeşte fiabilitatea cadrului la teste. Schimbarea va ajunge în cel mai scurt timp la toate modelele.

Astfel, pe acest concept a apărut Waka+, noul model 27.5+ cu butuci Boost şi echipată cu noile anvelope Schwalbe Nobby Nic 27.5×3.0.

Noile inserţii pentru rutarea internă a cablurilor sunt împrumutate de la modelele de şosea şi permit trecerea mai multor cabluri şi cămăşi prin acelaşi canal, în interiorul cadrului acestea fiind ghidate printr-un tub de silicon pentru a uşura instalarea şi a elimina zgomotele.

Spaţiul suficient pentru roţi, butucii Boost şi cadrul conceput pentru anvelope de 3.0 fac să se poată instala fără probleme şi roţi de 29×2.2 dacă se doreşte.

Waka+ are cursă de 140 mm, la fel ca şi modelul standard Waka 29er. Pe modelele non-plus (cu anvelope normale), ambele mărimi, S şi M, au opţiunea de roţi de 27.5 cu o furcă de 150 mm (până acum opţiunea exista doar pentru mărimea S), iar modelul 29er va fi disponibil în mărimile M, L şi XL cu furcă de 140 mm. Vor exista şi modele Waka de carbon.

Alte îmbunătăţiri la modelele full-suspension pentru 2016 sunt compatibilitatea cu deraioare faţă tip Sideswing şi un nou şurub în protecţia cadrului de la lanţ pentru a permite instalarea unui chain guide. De asemenea, se pot instala deraioare direct mount şi pe spate.

Sledge Max este noul model de enduro cu cursă de 170/160 mm şi cu transmisie 1×11. Modelele standard Sledge vor fi oferite în continuare cu furcă de 160 mm şi transmisii 2×11.

Chiar dacă nu va pune multă lume un deraior faţă pe acest model, există compatibilitate pentru deraioare cu prindere Sideswing.

Toate cablurile şi furtunele trec prin cadru şi ies chiar în faţa monoblocului, inclusiv cablul tijei de şa reglabilă.

Furtunul de la frâna din spate are o mufă de intrare elegantă.

Modelul hard-tail Sonorava fi disponibil şi în varianta ES care schimbă puţin configuraţia versiunii SL cu cadru sub 1 kg pentru a fi disponibilă la un preţ mai mic, dar cu 100-150 g mai grea, echipată cu piese XT, roţi DT Swiss şi anvelope Schwalbe.

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

(P) Kross: de la un mic magazin din Polonia, la unul dintre cei mai importanți producători europeni

Fiecare brand de biciclete are o poveste interesantă, unele mai fascinante ca altele și cel mai frumos este când le…

5 zile in urma

Suport de 6 biciclete de la Thule: noul Revert

Thule a găsit o soluție de a transporta 6 biciclete pe un suport care se montează pe cârlig, un suport…

o săptămână in urma

Noul Pinarello Dogma XC, hardtail și full-suspension

Pinarello, cunoscut mai degreabă pentru cursierele de top pe care le fabrică, lansează în tandem noul Dogma, o bicicletă de…

o săptămână in urma