După ce au debutat în lumea MTB cu un hardtail toamna trecută, Cervélo se întorc cu un full suspension de XC cu cursă scurtă nou-nouț, modelul ZFS-5, la timp pentru deschiderea Cupei Mondiale. Pentru început bicicleta va fi folosită de doi rideri olandezi de la Jumbo-Visma, Fem van Empel și Milan Vader.
Noua serie de MTB-uri Z de la Cervélo a fost lansată în 2022 cu modelul hardtail ZHT-5 care ar fi trebuit să fie folosit pentru prima dată în Cupa Mondială de către Milan Vader în primăvara trecută. Acesta a suferit însă chiar înainte de debutul Cupei Mondiale un grav accident în Turul Țării Bascilor, recuperarea durând practic o jumătate de an, așa că a reușit să concureze pe noul hardtail doar în octombrie.
Anul acesta însă el se întoarce în Cupa Mondială împreună cu un nou coleg de echipă, acutalul Campion Mondial de Ciclocross Fem van Empel, ambii urmând să concureze în weekend la etapa XCO de la Nove Mesto.
Cervélo a decis să se implice total în cursele de XC din acest an folosind noul ZFS-5. Nu au fost anunțate detalii oficiale despre noua bicicletă de XC până acum, însă imaginile spun multe deja.
Bicicleta este descrisă ca progresivă dar cu caracter de competiție, ZFS fiind un model clasic de full suspension din carbon cu un singur pivot și cu seatstay-uri flexibile, cu amortizor acționat orizontal și poziționat sub top-tube. Cervélo spune că s-a decis ca bicicleta să fie păstrată simplă, cu o suspensie fără complicații, testată, viabilă și foarte ajustabilă.
Geometria progresivă a noii biciclete are un unghi un pic mai mic al furcii decât modelul hardtail ZHT, pentru a face față traseelor moderne de XC tot mai dificile. cu un unghi al furcii de 67.8 grade la cursa de 100 mm, împreună cu un unghi al tijei de șa de 76.2 grade, potrivit pentru urcările dificile. Cicliștii care vor un unghi si mai mic pot opta pentru suspensia de 120 mm care aduce unghiul la 66.6 grade.
Un element un pic mai interesant în suspensie e prinderea de etrier post-mount, care e descrisă ca fiind flotantă, fiind atașată de chainstau și de ax, pentru a fi izolată de flexarea suspensiei din partea inferioară a seatstay-urilor.
Bicicleta păstrează rulmenți pedalier filetați pentru a fi mai practică, are tijă de șa de 30.9 mm cu rutare internă, rutare complet internă prin cuveții de 1.5, compatibilitate UDH și cu noile deraioare SRAM Eagle AXS și primește două seturi de suporturi de bidon în triunghiul principal.
Ce e interesant e că Cervélo a anunțat două seturi de valori ale geometriei, pentru două opțiuni diferite de cursă – 100 mm sau 120 mm, posibil orientate spre XCO și XCM. Montarea unei furci mai lungi pe o bicicletă de XC nu e deloc ceva nou la cursele lungi, cu scăderea unghiului furcii, însă la acest model rulmenții pedalier au aceiași înălțime. Asta sugerează că fie există undeva un flip chip, fie brațul suspensiei diferă la cele două opțiuni de cursă, ceea ce ar putea modifica de altfel și cursa spate.
Noul Cervélo ZFS-5 va fi cu siguranță oferit în mai multe variante de echipare pentru ambele versiuni de suspensie, 100 și 120 mm, însă nu au fost anunțate prețurile și detaliile exacte, aceste informații vor fi disponibile doar peste câteva luni, în cursul verii, când bicicletele vor fi disponibile la distribuitorii Cervélo.
Mai multe informații se vor găsi pe pagina producătorului.
Informații și imagini de pe bikerumor.com
După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…
Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…
Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…