Adăugarea protecției MIPS căștii de șosea Limar Air Pro nu pare a fi un lucru deosebit, însă este vorba de noul sistem MIPS Ai care e mai ușor și mai ventilat decât sistemul cu interiorul din plastic galben folosit în mod clasic. Chiar dacă în mod surprinzător producătorul italian Lumar nu a introdus pe acest model de top protecție MIPS, ei au făcut-o acum folosind cea mai performantă soluție.
Tehnologia MIPS a devenit foarte populară datorită protecției suplimentare oferită fără adaos serios de greutate și cu un cost suplimentar rezonabil. Era de așteptat apariția unui sistem nou, iar acesta e MIPS Ai. Sistemul e asemănător cu MIPS SL folosit de Specialized, dar în cazul Limar căptușala e mai conectată în interior și nu e atât de strânsă de elementele sistemului.
Limar spune de noul sistem MIPS Ai că e mai ușor și mult mai ventilat decât orice altă soluție MIPS anterioară, îmbunătățind confortul ciclistului și fluxul de aer prin cască.
MIPS Artificial Intelligence este ultimul sistem de protecție a creierului, cu profil jos, folosind un număr de câteva straturi separate cu frecare redusă ce se mișcă independent pentru a redirecționa impactul fără să fie nevoie de un strat unic rigid pe toată suprafața căștii. Bucățile individuale de căptușală sunt prinse de cască prin niște mici clipsuri ce permit rotația la nivel local, lăsând căptușala să și alunece. MIPS spunecă e permisă o deplasare de 10-15 mm în orice direcție, pentru reducerea forței rotaționale a unui impact.
Ce e neclar este cât de confortabil e noul sistem pe cap. Casca Limar Air Pro + MIPS folosește noile elemente de prindere direct pe căptușala căști, fiind vorba de 15 sau mai multe clips-uri MIPS Ai. Acestea par să stea deasupra nivelului căptușelii, în contact direct cu capul.
Momentan se pare că sistemul MIPS Ai e prezent exclusiv la Limar și doar pe modelul de top Air Pro Road. Noua protecție adaugă 40 Euro la prețul căștii, varianta Air Pro +MIPS având prețul total de 300 Euro.
Noua protecție nu pare să adauge greutate suplimentară, noua cască având o greutate anunțată de 230 g (S), 250 g (M) și 270 g (L) în funcție de mărime (53-61 cm). Casca cu structură din carbon e disponibilă în 3 culori: negru mat, roșu lucios și alb, cu comandă directă de la Limar.
Nu există însă informații dacă sistemul se va regăsi și pe alte căști de șosea Air Revolution sau dacă cicliștii sponsorizați vor folosi în competiții acest nou sistem.
Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.
Informații de pe bikerumor.com
După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…
Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…
Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…