Poate e momentul ca toate pregătirile dinaintea unei ture cu bicicleta să fie eliminate, poate că unele ture sunt compromise pentru că nu e timp de asta. De fiecare dată trebuie căutate dispozitivele electronice, verificată încărcarea acestora, montate… Ar putea fi mai simplu dacă toate ar fi deja montate pe bicicletă și s-ar alimenta de la aceiași baterie unică… Asta e și viziunea Cannondale care introduce noul sistem SmartSense, în colaborare cu Garmin și Lezyne. Acest sistem integrează pe noul model Synapse radarul Garmin Varia și luminile Lezyne.
Noutățile vin atât de la sistemul SmartSense cât și de la bicicleta de bază Synapse. Scopul principal Cannondale a fost să creeze un nou sistem integrat care să ofere o experiență mai bună la pedalat pentru fiecare, inclusiv pentru începătorii care au fost atrași de confortul și manevrabilitatea modelului Synapse în ultimii 15 ani. Noul sistem SmartSense se lansează deci pe Synapse, care a fost și prima bicicletă din carbon din oferta Cannondale.
Tot ce oferă sistemul SmartSense e disponibil și separat, însă e vorba de dispozitive ce trebuie atașate pe bicicletă, fiecare cu bateria proprie, care trebuie demontate individual și puse la încărcat. SmartSense integrează totul într-un singur sistem cu o singură baterie Garmin Varia Core de 3450 mAh care poate fi demontată ușor pentru a fi încărcată, dar poate fi folosită chiar și la încărcarea altor dispozitive. Autonomia bateriei este de aproximativ 2 h 45 min la luminozitate maximă sau până la 20 de ore în modul cel mai eficient.
Greutatea bateriei este de 178 g. Nu a fost anunțată o greutate totală a sistemului de pe bicicletă, însă Cannondale spune că greutatea modelului e identică versiunii anterioare, fără SmartSense, deci greutatea SmartSense se compensează din reducerea greutății în alte locuri.
Bateria se scoate ușor și se încarcă printr-un conector USB-C în aproximativ 3 ore. Trebuie menționat că bateria deservește luminile față/spate și sistemul radar, ea nu e conectată la computerul bicicletei și nici la transmisia electronică. Odată demontată, într-o pauză, poate fi folosită pentru a reîncărca computerul, iar transmisia electronică se bazează în continuare pe bateria sa proprie. Ar fi interesant un sistem unificat cu alimentare dintr-o singură baterie!
Doar pe modelele RLE/RL/L se regăsește bateria Garmin Varia Core ce alimentează luminile față/spate Lezyne și sistemul Garmin Varia Radar, înghesuit împreună cu lumina spate. Radarul comunică cu Radar Display Unit, aplicația Cannondale App sau cu un computer compatibil de la Garmin, Wahoo sau Hammerhead, prin protocolul ANT+. Mai multe despre funcționarea sistemului Varia Radar puteți găsi în prezentarea acestuia.
Cannondale spune că șoferii sunt obișnuiți să reacționeze la impulsuri luminoase, așa că SmartSense le folosește pentru a face cicliștii mai vizibili și pentru a le oferi un plus de siguranță.
Luminile sunt proiectate de Lezyne special pentru Cannondale și includ modelul Foresite E350 de 350 de lumeni în față și Hindsite E85 de 85 de lumeni în spate. În unele țări din Europa, sistemul va include în spate modelul Hindsite E25 StVZO cu doar 25 de lumeni, pentru a corespunde reglementărilor legale. Acestea sunt singurele modele ce vor fi compatibile cu sistemul SmartSense.
Luminile au mai multe moduri de funcționare care pot fi selectate din aplicație, însă ele vin cu 4 moduri programate: High Visibility, Twilight, Power Saver și Pulse. Imediat ce senzorul de pe roata din față detectează mișcare, acesta va porni sistemul prin funcția Auto Wake. Dacă se detectează o pauză mai mare de 6 minute, sistemul se va intra în pauză. După două săptămâni de pauză sistemul intră în modul Deep Sleep, de unde se poate ieși prin apăsarea butonului de pe baterie pentru mai mult de 4 secunde.
Modurile pot fi schimbate din mers cu ajutorul butonului din spatele luminii din față, de unde sistemul poate fi și oprit total. Modurile de funcționare pot fi personalizate din aplicația Cannondale App.
Există și un mod Auto Adjust în starea Low Light care va crește automat intensitatea când sistemul detectează întunericul (cum ar fi trecerea printr-un tunel sau printr-o pădure întunecată), apoi modul economic va fi repornit la revenirea în lumina soarelui. Și acest mod poate fi configurat din aplicație.
În funcțier de nivelul de echipare, unele modele primesc tratamentul RLE complet, cu radar, lumini și transmisie electronică Di2. Alte modele vor avea denumirea RL care pierd transmisia electronică dar păstrează sistemele de radar și lumini. Există și modelul L care nu include sistemul radar dar păstrează luminile Lezyne și bateria Garmin Varia Core. Modelele de top includ ghidonul HollowGram SAVE SystemBar cu prindere specială pentru Radar Unit, computer și lumina din față. Modelele cu ghidon clasic includ o prindere dublă, însă pentru a putea monta și computerul e nevoie de o prindere cu două fețe, cum sunt de exemplu cele de la K-Edge.
Cele mai ieftine modele includ cadrul din carbon „SmartSense ready„ însă fără componentele electronice. Cannondale oferă sistemul SmartSense și separat pentru cei ce cumpără un Synapse de pe care acesta lipsește. Momentan sistemul SmartSense e compatibil doar cu bicicleta Synapse 2022, acesta nu se poate monta pe altă bicicletă deoarece are nevoie de un cadru și o tijă de șa compatibile.
Cadrul Synapse este și el cu totul nou. Synapse e cunoscut pentru confortul și încrederea pe care le oferă, lucru care rămâne neschimbat. De fapt, lucrurile s-au îmbunătățit, amortizarea vibrațiilor fiind mai bună cu 8%. Se adaugă și compatibilitatea cu anvelope de până la 35 mm, rezultând o bicicletă extrem de confortabilă pe asfalt prost sau chiar pe drumuri neasfaltate.
Noul Synapse e și mai rapid, folosind tehnologiile de pe modelul SystemSix. Cannondale spune că a confirmat în tunelul aerodinamic o reducere a rezistenței cu 11% față de modelul Synapse anterior, fără a face rabat la confort. O parte vine din sistemul de proiectare Proportional Response, care asigură că fiecare mărime a cadrului este proiectată separat. Dimensiunea tuburilor, rigiditatea straturilor și geometria, toate sunt ajustate pentru mărimea respectivă a bicicletei și a ciclistului.
Există și alte detalii ale cadrului care ar putea să fie o veste bună pentru multă lume. Primul lucru ar fi trecerea de la rulmenții de pedalier BB30 la cei filetați standard BSA, pentru care nu va fi nevoie de componente speciale. Butucii folosiți sunt cu ax de 12×142 mm și 12×100 mm, ceea ce va face ca bicicleta să poată folosi aproape orice set de roți de pe piață.
Cadrul are rutare internă a cablurilor, cu intrarea în spatele headtube-ului, în zona superioară a downtube-ului. Sunt incluse multe prinderi de accesorii, cum ar fi trei prinderi de bidon, prindere pe toptube, și prinderi ascunse de aripi și portbagaje, inclusiv o punte demontabilă între seatstay-uri. Poziționarea radarului și a luminii spate va face însă dificilă alegerea unei genți cu montare sub șa, o parte vor funcționa iar altele nu. Acesta e și motivul pentru care s-a adăugat o prindere pe toptube.
Synapse 2022 este disponibil în 6 mărimi, de la 48 la 61 cm, toate cu roți 700c.
Iată mai jos versiunile disponbile și prețul lor în $:
Synapse Carbon 1 RLE (Dura Ace Di2) — $9,000
Synapse Carbon LTD RLE (GRX) — $7,000
Synapse Carbon 2 RLE (Ultegra Di2) — $5,500
Synapse Carbon 3L (105) — $3,300
Synapse Carbon 4 (Tiagra) — $2,400
Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului și în curând pe cea a importatorului din România. Bicicletele vor fi disponibile și în România din primăvară, într-un număr limitat de bucăți.
Informații de pe bikerumor.com
După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…
Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…
Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…