Campagnolo a reproiectat cele mai populare roți ale lor, Shamal, noua versiune Carbon DB fiind mai lată, din carbon și cu accent spre anduranță, fiind gata chiar și de gravel.
Campagnolo a produs mereu componente pentru competițiile de șosea și nu au lansat nimic ce nu a fost intens testat în cursele din World Tour. Dar iată că ei încep să se orienteze și spre cicliștii amatori, doritori de ieșiri sportive pe două roți.
Campagnolo au fost una dintre companiile conservatoare și reticente în a introduce noile tendințe în ciclismul de șosea, dar acest nou set de roți sunt un semn că producătorul italian încearcă să satisfacă tot mai mult nevoile cicliștilor amatori, ce pedalează de plăcere, nu pentru competiție.
Noile roți Shamal Carbon DB trec la o lățime internă de 21 mm și o reclasificare ca roți de anduranță. Asta nu înseamnă că nu sunt un set de roți rapide, doar că au trecut la un profil mai lat și că au o amortizare mai bună a vibrațiilor, calitate a carbonului mai ieftin, oferind un plus de confort și control pe drumurile mai proaste.
Noile roți Campagnolo Shamal Carbon DB folosește un nou profil pentru jantele din carbon UD, cu lățime internă de 21 mm și externă de 28.1 mm și cu înălțime diferită, de 35 mm în față și 40 mm în spate. Este folosită tehnologia jantelor continue Campagnolo MoMag, împreună cu margini hookless 2-Way Fit ce pot fi folosite cu orice anvelope clincher, tubeless-ready sau tubeless. Campagnolo spune că jantele sunt compatibile cu anvelope între 23-65 mm lățime, dar sunt optimizate pentru lățimi de 25, 28 și 30 mm.
Singurele biciclete care ar folosi anvelope 700x65mm sunt gravel bike-urile, așa că e posibil ca marca italiană să intre mai serios pe piața aceasta, mai ales că anul trecut au lansat grupul subcompact Chorus.
Noile roți vin cu noul freehub Campagnolo N3W, fiind disponibile în variantele Shimano HG sau SRAM XDR. Pe lângă aceste detalii, roțile Shamal Carbon folosesc spițarea deja cunoscută G3, cu 24 de spițe dublu-trase din oțel și nipluri din aluminiu la fiecare roată, cu o spițare 2:1 pentru tensiune adaptată frânelor pe disc. Butucii sunt din aluminiu forjat, cu rulmenți conici cu reglaj al tensiunii, ax din aluminiu și spațiere 12×100/142 mm. Vor exista kit-uri de upgrade la rulmenți ceramici Campagnolo USB sau CULT, pentru performanțe superioare.
Limita de greutate a noilor roți este de 120 kg pentru bicicletă, ciclist și echipament.
Noile roți sunt fabricate complet manual și au un singur sticker aplicat pe carbon. Greutatea anunțată e de 1585 g iar prețul e de 1300 Euro. Astfel, sunt cu 40 g mai grele ca modelul anterior din aluminiu, dar prețul e excelent. Noile Shamal Carbon DB sunt deja disponibile la distribuitori.
Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.
Informații de pe bikerumor.com
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…