Cadru soft-tail de titan de la Curve Engineering

Cadrele soft-tail au câştigat multă popularitate în ultima vreme, odată cu dezvoltarea puternică a tehnologiilor de fabricaţie a cadrelor de carbon. Ideea este de a construi un cadru cu suspensie, dar a cărei cursă să nu fie dată de link-uri complicate cu rulmenţi, ci din flexarea directă a cadrului, singurele joncţiuni mobile fiind în zona amortizorului spate. Pentru XC, unde nu e nevoie de o cursă mare a suspensiei, tehnologia aduce beneficii mari la greutate şi la fiabilitate.

Dar dacă de obicei tehnologia soft-tail este rezervată doar cadrelor de carbon, se pare că unii producători au implementat aceiaşi tehnologie şi pe titan, un material ceva mai greu dar mult mai rezistent în timp.

Compania franceză Curve Engineering s-a lansat în 2005 cu producţia de biciclete orizontale, doar din 2013 având gama lor de biciclete normale, oferind acum o gamă largă de modele de la ciclocros la XC, fat-bike sau city-bike, toate cu cadre din titan.

Modelul MKII soft-tail 29 este destinat ca o opţiune mai confortabilă la modelul 294 Evo XC şi vine ca şi cadru sau bicicletă completă, fiind produs la comandă cu geometrie şi dimensiuni personalizate.

Cadrul MKII este construit din aliaj de titan 3AL/2.5V şi are o limită de greutate de 90 kg pentru utilizator. Cadrul e proiectat pentru roţi de 29, dar la cerere mărimile mici pot fi adaptate pentru roţi de 27.5. Standard, cadrul este compatibil cu ax de 142x12mm, furcă tapered, monobloc de 73 mm şi cabluri interne.

Amortizorul cadrului a fost reglat special pentru bicicleta aceasta de către SR Suntour Franţa şi oferă o cursă maximă de 70 mm, care poate fi limitată la 55 mm. Amortizorul lucrează împreună cu un cadru flexibil de titan. De asemenea, cadrul are o întăritură interesantă în zona amortizorului şi un braţ oscilant cu un aspect foarte industrial.

Posibilităţile de personalizare a cadrului şi a designului estetic sunt puţine. Deşi bicicleta este prezentată cu o transmisie cu două foi, la cerere aceasta poate fi livrată şi cu o foaie, cu transmisie cu curea, alt standard de monobloc, ax de butuc, doar trebuie solicitat acest lucru.

Cadrul MKII este disponibil şi împreună cu o furcă de carbon cu susupensie Suntour Werx, roţi TR de 29 Asterion, angrenaj Rotor, deraior spate XTR, manete, deraior faţă şi frâne XT, componente Ritchey WCS şi anvelope Michelin Wild Racer.

Preţul pentru cadru este de 3.068 USD iar modelul complet costă 5707 USD. Timpul necesar producţiei şi livrării este de aproximativ 11 săptămâni.

Informaţii preluate de pe bikerumour.com

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Test – Merida eONE-EIGHTY 2025 și Merida eONE-SIXTY SL 2025 – Primele impresii

În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…

5 zile in urma

Roți de top din carbon, cu dinam inclus în butuc? Da, există, se numesc Hunt Proven Carbon XC Dynamo și au o greutate surprinzătoare

Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…

o săptămână in urma

Merida lansează trei noi biciclete electrice: eONE-EIGHTY, eONE-SIXTY SL și eFLOAT echipate cu noile motoare Bosch

Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…

2 săptămâni in urma