Cadrele soft-tail au câştigat multă popularitate în ultima vreme, odată cu dezvoltarea puternică a tehnologiilor de fabricaţie a cadrelor de carbon. Ideea este de a construi un cadru cu suspensie, dar a cărei cursă să nu fie dată de link-uri complicate cu rulmenţi, ci din flexarea directă a cadrului, singurele joncţiuni mobile fiind în zona amortizorului spate. Pentru XC, unde nu e nevoie de o cursă mare a suspensiei, tehnologia aduce beneficii mari la greutate şi la fiabilitate.
Dar dacă de obicei tehnologia soft-tail este rezervată doar cadrelor de carbon, se pare că unii producători au implementat aceiaşi tehnologie şi pe titan, un material ceva mai greu dar mult mai rezistent în timp.
Modelul MKII soft-tail 29 este destinat ca o opţiune mai confortabilă la modelul 294 Evo XC şi vine ca şi cadru sau bicicletă completă, fiind produs la comandă cu geometrie şi dimensiuni personalizate.
Amortizorul cadrului a fost reglat special pentru bicicleta aceasta de către SR Suntour Franţa şi oferă o cursă maximă de 70 mm, care poate fi limitată la 55 mm. Amortizorul lucrează împreună cu un cadru flexibil de titan. De asemenea, cadrul are o întăritură interesantă în zona amortizorului şi un braţ oscilant cu un aspect foarte industrial.
Cadrul MKII este disponibil şi împreună cu o furcă de carbon cu susupensie Suntour Werx, roţi TR de 29 Asterion, angrenaj Rotor, deraior spate XTR, manete, deraior faţă şi frâne XT, componente Ritchey WCS şi anvelope Michelin Wild Racer.
Informaţii preluate de pe bikerumour.com
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…