Nu ştiu câţi ciclişti au această problemă, dar eu şi mulţi alţi cunoscuţi o avem. Ne place mult cursiera, să facem ture pe dealuri, prin zone minunate, cât mai puţin umblate, cu căţărări prin livezi şi vii, printre păşuni cu iarbă verde şi pline de flori. Toate acestea fac o zi minunată de pedalat! Dar lucrurile nu sunt aşa de simple….
Nouă ne place să mergem sportiv, să ne şi antrenăm, să mergem în pluton, la trenă, eficient. Aşa că ne dorim să facem turele astea cu cursiera, nu ne punem problema să mergem nici cu MTB-ul pe care îl păstrăm pentru munţi şi poteci tehnice, nici cu biciclete de cicloturism, care nu sunt optimizate pentru viteză şi eficienţă.
Până acum nimic deosebit, dar cursiera te limitează la drumuri asfaltate, de preferat de calitate foarte bună, iar acestea de multe ori nu există peste tot. De foarte multe ori un plan de tură este stricat de o bucată de 5-10 km de drum neasfaltat care, dacă l-am putea parcurge, am închide o super buclă. Dar cu cursiera e greu: trebuie mers încet, riscul de pană, tăiere a cauciucului sau snakebite este enorm. Nu mai zic dacă pe un drum de pământ vine ploaia, roţile se vor bloca imediat în frânele înguste de cursieră. O bicicletă care să ne permită să facem o astfel de tură fără probleme ar fi de vis.
Iată doar câteva exemple din zona Prahova pe unde mai mergem noi:
– drumul din Câmpina în Şotrile şi spre Nistoreşti
– drumul dintre Comarnic şi Bezdead
– drumul dintre Tătaru şi Mizil
– pasul Zagon înspre Întorsura Buzăului
şi multe alte exemple cu care orice ciclist ar putea să umple o pagină lejer. Toate acestea sunt prea mult pentru o simplă cursieră iar parcurgerea lor astfel este un stres continuu şi o treabă incomodă.
Până acum exista versiunea bicicletelor de ciclocros, dar acestea sunt proiectate cu alt scop. Geometria este gândită pentru curse scurte şi intense, cu succesiuni rapide de viraje şi pante, invers de ce e necesar la o tură lungă unde nu ai nevoie de o bicicletă agilă ci de una stabilă.
În mod evident, suspensia este deranjantă pe asfalt, aşa că furca se blochează complet.
Pentru 3980 euro este disponibilă o versiune echipată cu transmisie Ultegra şi angrenaj Cannondale Hollowgram Si cu foi SpiderRing, culoarea fiind gri cu portocaliu şi logo-uri argintii.
Modelul de top costă 4260 euro şi este disponibilă cu transmisie 1×11 SRAM CX1 cu foaie de 44 şi pinioane 11-42, frâne hidraulice SRAM Force CX1 şi vopsea neagră cu detalii roşii.
În final, un nou film cu prezentarea acestei biciclete surprinzătoare, cea mai bună alegere pentru o tură 80% asfalt şi 20% off-road, cum ar fi o urcare la cabana Omu cu întoarcere pe la Padina 🙂
După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…
Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…
Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…