Sună ușor dubios titlul, însă noua furcă Skunk este construită pentru bicicletele din categoria Trail care utilizează în mod normal o furcă mai mare pentru furci. Şi atunci de ce ar fi potrivită furca Skunk care are o cursă mai mică? Deoarece sag-ul acestei furci este de fapt foarte mic – fiind mult mai eficientă decât o furcă cu un sag între 20-30% (mai eficient = mai multă cursă). Desigur, secretul se află în cartuș.
Skunk poate fi comandată cu o cursă între 120 și 135mm, are o construcție de tip Upside-Down, similară furcilor pentru motociclete, brațe superioare din carbon pentru o greutate scăzută și brațe inferioare din aluminiu, cu un diametru de 35mm. Cartușul ACAD (aflat la a 8a versiune) beneficiază de reglaj de revenire și de compresie, iar volumul de aer poate fi personalizat înainte de a livra furca, în funcție de greutatea și stilul de pedalat al clientului.
De menționat că bucșa de jos este poziționată fix, pe când cea de sus (partea superioară a brațului culisant) își schimbă poziția în funcție de cursa furcii, iar astfel când furca este comprimată total, distanța dintre cele două bucși este de 266mm, o valoare care în mod normal se regăsește doar pe furcile double-crown. Mai multe despre acest sistem nu ne este divulgat, însă avantajul este că oferă un avantaj clar la nivel de rigiditate laterală și torsional, iar furca este cea mai flexibilă atunci când este complet extinsă.
Noua furcă este disponibilă pentru 1.750 de euro, fără taxe sau transport, dar poate fi personalizată în diverse culori pentru un buget extra.
Detalii pe birghtracingshocks.com
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…