Boardman vine cu modele noi de cursiere pentru 2016

Boardman Bikes este o mică companie mică de 14 angajaţi care se ocupă cu producţia de biciclete practice, care să poată fi folosite pe orice suprafeţe de rulare. Nu este vorba de modele ieftine ci de modele premium, cu cadre de carbon şi titan şi cu echipări în general de la Ultegra în sus. Pentru 2016, ei au ales să se concentreze asupra bicicletelor de anduranţă, cu frâne pe disc, prinderi ascunse pentru aripi de noroi şi spaţiu generos pentru anvelope. Chris Boardman, fondatorul acestei companii, este un mare iubitor de ciclism şi îşi petrece timpul liber în general pe o bicicletă de ciclocros. De asemenea, toţi ceilalţi angajaţi sunt ciclişti pasionaţi şi în toate materialele foto şi video ale companiei apar doar angajaţii pe biciclete. De aici şi campaniile media Out There With You şi #ridetogether….

Pentru 2016, gama de performanţă de şosea SLR include un model Race şi unul Endurance, care au cadre construite din aceleaşi materiale performante şi cu aceleaşi caracteristici dar care diferă ca şi geometrie, spaţiu pentru anvelope şi prinderi pentru accesorii. Chiar dacă modelul SLR Race are o greutate sub limita UCI de 6.8 kg, se pare că angajaţii sunt mai ataşaţi de modelul SLR Endurance, care vine atât cu frâne pe disc cât şi pe jantă.

Ambele modele au o opţiune Signature Edition cu un cadru negru vopsit în degradeu de la roşu la galben, echiparea fiind Dura-Ace Di2 şi cu roţi Zipp 303 carbon, preţul pentru acest model SLR fiind destul de mare, de 8000 GBP.

SLR Endurance Disc începe de la preţul de 2300 GBP pentru echiparea Ultegra 9.0, urcă la 3000 GBP pentru modelul din imagine de 8.4 kg cu echipare Dura-Ace, 3500 GPB pentru modelul Ultegra Di2 9.4, 5000 GBP pentru Dura-Ace Di2 9.8. Este disponibil şi cadrul, la preţul de 1400 GBP în versiunea neagră sau argintie şi 1600 GBP în versiunea Signature.

SLR Endurance Disc este Di2 ready, dar include rutare internă atât pentru cabluri mecanice cât şi pentru cele electrice. La fel ca şi toate modelele Boardman cu frână pe disc, SLR foloseşte ax thru pe ambele roţi, de 15×100 mm şi 12×142 mm. Seatstay-urile sunt subţiri şi uşor curbate pentru confort iar zona monoblocului şi chianstay-urile sunt rigide pentru un transfer eficient de putere. Prinderile pentru etrier sunt de tipul Post Mount iar bicicleta vine cu discuri de 160 mm, fiind compatibilă şi cu cele de 140 mm. Modelele de carbon au drop-out-urile interschimbabile, aşa că pot fi modificate pentru standarde ulterioare de tipul ax thru. Spaţiul pentru anvelope la modelul Endurance Disc este mare, dar standard bicicletele vin cu anvelope de 25c. Este loc cu siguranţă pentru 28c pe modelul de carbon.

Pe lângă gama de carbon SLR, Boardman are în producţie şi un model complet din titan, SLR Titanium, în două modele. Calitatea rulării cu un cadru de titan se potriveşte perfect cu caracterul SLR Endurance. Cu o geometrie modernă, frâne pe disc şi compatibilitate Di2, SLR Titanium se doreşte a fi bicicleta de anduranţă supremă.

Cadrul este identic la modelul albastru Ultegra SLR Ti 9.2 care costă 3500 GBP şi modelul negru Ultegra Ri2 SLR Ti 9.4 care costă 5000 GBP, ele fiind vopsite frumos dar valorificând aspectul titaniumului. Seatstay-urile sunt din trei bucăţi pentur confort iar chainstay-urile sunt rigide. Headtube-ul este tapered iar furca din carbon.

La fel cu celealalte modele pe disc, SLR Ti este echipată cu frâne hidraulice. Roţile producţie proprie Boardman sunt uşoare, rapide şi mai performante decât majoritatea roţilor ce vin în echipări standard, fiind foarte uşoare şi cu jante late şi înalte fără să mărească mult preţul. Monoblocul este de tipul PressFit 30. Chainstay-urile sunt mai lungi pentru compatibilitate cu aripi de noroi. Butucii sunt cu ax thru şi drop-out-urile sunt interschimbabile, fiind în plan chiar şi un model single-speed. Rutarea pentru cablurile Di2 este internă, dar pentru cele mecanice este pe exterior.

Modelul de ciclocros CXR primeşte frâne hidraulice pe toate echipările, plus o echipare CXR 9.4 cu grupset SRAM CX1 1×11, modelul fiind perfect pentru competiţii de ciclocros şi costă 2700 GBP. Este echipat cu prinderi pentru aripi de noroi.

Modelul mai ieftin este CXR 9.0 care costă 1600 GBP, are cadru de carbon cu drop-out-uri din aluminiu, grupset SRAM Rival şi furcă de carbon cu ax thru de 15×100 mm, pe spate fiind cu QR normal. Modelul CXR 9.2 are cadrul complet din carbon, ax de 12×142 mm pe spate şi echipare Ultegra la preţul de 2500 GBP. Modelul de top CXR 9.8 este echipat cu Ultegra Di2 la preţul de 3500 GBP. Cadrul este disponiblil la preţul de 1400 GBP.

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma