Cei ce doresc un gravel bike progresiv, cu pedigree de cel mai înalt nivel însă fabricat din aluminiu, au acum o nouă versiune de luat în considerare. Noul BMC URS AL aduce geometria exactă și comportamentul modelului URS din carbon la un preț mai accesibil, cu cadrul in aluminiu.
Modelul BMC URS are numele inspirat chiar de unde ni se pare nouă, din numele latin al animalului masiv Urs, dar e și o prescurtare de la unrestricted. Modelul din carbon URS a fost lansat în vara lui 2019, fiind prima încercare a mărcii BMC în lumea gravel, deși aveau deja ani buni de experiență în domeniul ciclocrosului.
Cadrul URS din carbon conține elementele de design elegante BMC și are o suspensie de 10 mm fără pivot, obținută prin tehnologia MTT – Micro Travel Technology. MTT în pereche cu noua geometrie gravel+ anunțată de BMC, prinderi de aripi, rutare internă pentru dinam, toate fac ca modelul URS să fie unul de succes în domeniul său.
Versiunea URS din aluminiu păstrează majoritatea elementelor celei din carbon, în afară de preț. O bicicletă completă din aluminiu e cu 1300$ mai ieftină decât cadrul URS 01 neechipat (URS AL THREE costă 2099$ iar cadrul URS 01 costă 3399$).
Chiar dacă modelele din aluminiu nu au chiar toate elementele de succes ale modelului din carbon, inclusiv suspensia MTT care lipseșe, acestea au aceiași geometrie, aceleași prinderi și aceiași furcă.
Cadrul premium din aluminiu vine cu toate elementele unui gravel bike modern: frâne pe disc, rulmenți pedalier PF86, prinderi de accesorii pe toptube, prindere tripă pe seat tube, prinderi duble pe brațele furcii, rutare internă și prinderi ascunse de aripi și portbagaje.
Frânele au etrieri flat mount, cu discuri de 180 mm în față și 160 mm în spate pe toate mdoelele. Este folosit ax de 12×100 mm în față și 12×142 mm în spate, roțile vor fi ușor de procurat dacă se dorește un upgrade. Spațiul pentru anvelope e foarte bun, cu spațiu pentru anvelope de 45 mm chiar și cu aripi complete montate.
La fel ca modelul URS carbon, versiunea din aluminiu folosește o protecție de cadru pe downtube, furcă și dropout-ul furcii – destul de incomodă în caz de pană. Dar sunt evitate pagubele produse de pietrele care lovesc zonele expuse ale cadrului la viteză mare.
Spre deosebire de URS ONE, cadrul URS AL nu e compatibil doar cu transmisii 1x. URS AL vine în două versiuni 1x (URS AL ONE și URS AL TWO) dar și una cu transmisie 2x GRX 400 (URS AL THREE).
BMC URS folosește o geometrie denumită Gravel+ pentru a oferi control și răspuns potrivit pentru pedalat agresiv în afara drumurilor amenajate – cum ar fi pe single track. Geometria folosește un toptube lung, wheelbase mare, pipă scurtă și unghi al furcii mici, similare cu modificările aduse la ultimele modele de MTB de la BMC.
Inginerii BMC au încercat să creeze o bicicletă care să se comporte bine pe gravel, single track virajat și teren tehnic. URS ONE s-a comportat excelent în aceste situații, așa că foarte probabil URS AL se va ridica aproape la același nivel.
URS AL vine în trei versiuni de echipare. Modelul de top URS ONE e echipat cu transmisie SRAM APEX 1 și roți DT Swiss C1850 Spline. URS TWO vine cu Shimano GRX 600 1x iar URS THREE vine cu transmisie 2x GRX 400. Toate versiunile vin cu anvelope WTB Riddler tubeless de 45 mm.
Momentan BMC URS AL nu e disponibil în magazinul online al producătorului, așa că pentru a pune mâna pe unul, va trebui căutat momentan în stocurile distribuitorilor autorizați.
Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.
Informații de pe bikerumor.com
După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…
Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…
Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…