Noul BMC Kaius este combinația dintre cursiera aero BMC Teammachine SLR și gravel bike-ul de bikepacking BMC URS. Este un model ușor și aero din carbon pentru gravel și all-road, proiectat pentru a face față celor mai dure curse de gravel, fără limite. O mașină de curse de gravel fără limite de viteză.
Noul Kaius 01 este oficial primul gravel bike de competiție de la BMC, fiind se pare un amestec foarte reușit între modelele Teammachine și URS. Pe de o parte regăsim performanțele aero și senzația de performanță de pe modelul de cursieră aero, pe de altă parte avem spațiul pentru anvelope mari, durabilitatea și amortizarea vibrațiilor de la gravel bike.
Cum se pot însă împăca pe aceiași bicicletă performanțele aero și cele de gravel?
BMC spune despre noul Kaius 01 că este combinația perfectă pentru competițiile de gravel.
Pachetul conține un cadru din carbon premium ușor și rigid, cu o greutate de doar 910 g, împreună cu o furcă cu greutatea anunțată de 400 g, totul datorită unei cantități serioase de fibre hi-mod. Totul este însă suficient de rezistent pentru a face față la loviturile constante din off-road, asta datorită zonelor importante de rezistență ce au fost întărite. Având formele și straturile de carbon concepute cu atenție, din diferite tipuri de fibre, cadrul oferă și amortizare pe teren dificil, fiind la mijlocul gamei MBC Tuned Compliance Concept Race Technology.
Din punct de vedere aerodinamic, BMC Kaius folosește aproape același profil ca Teammachine SLR, singurele excepții reale fiind brațele mai adânci ale furcii, toptube-ul mai înclinat, seatstay-urile mai robuste și un spațiu lăsat în spate în chainstay-uri pentru a face loc anvelopelor mari. Formele tuburilor ce intră în contact cu vântul folosesc același profil tăiat Kamm. Kaius a primit și deja cunoscutele suporturi de bidon aero integrate în downtube Aerocore dar și același cockpit integrat ICS care ascunde toate cablurile în întregime.
Varianta de echipare de top BMC Kaius 01 One include carbonul integrat cu pipa ICS Carbon Aero cu o greutate de 315 g, similar celui de pe modelul Teammachine SLR, dar cu o lățime de doar 36 cm la manete, însă cu un flare generos de 12.5 grade care aduce lățimea la 42 cm în zona inferioară, pentru un control excelent pe teren dificil. Kaius 01 Two și Three vin cu ghidonul și pipa separate, însă au în continuare sistemul ICS de ascundere completă a cablurilor.
Pentru a echilibra greutatea mică și proprietățile aerodinamice, Kaius 01 a primit o geometrie nouă de competiție de gravel și spațiu pentru anvelope până la 44 mm. Geometria împacă viteza și manevrabilitatea precise pe suprafețe tari cu un reach mai mare și pipe mai sucrte, mutând roata față mai în față, pentru stabilitate și tracțiune superioare.
Pentru un plus de confort, bicicleta poate fi echipată cu noua pipă cu cabluri integrate și suspensie BMC MTT, ce folosește tehnologia de amortizare Redshift.
Kaius folosește tija de șa proprietară cu profil aero în D, însă…
… aceasta poate fi înlocuită cu una standard rotundă folosind o inserție, ceea ce face bicicleta compatibilă cu tije dropper, cu controlul rutat intern prin intermediul sistemului ICS.
Bicicleta e compatibilă cu transmisii 1x și 2x și are un sistem de prindere cu șuruburi pe top-tube, pentru montajul curat al unei mici gentuțe pentru gustări.
Bicicleta folosește rulmenți pedalier PF86, prinderi de etrier flat mount, ax thru de 12 mm și dropout-uri stealth.
Conrad Glassey, șeful de producție de la BMC, descrie noul Kaius 01 ca fiind o bicicletă gravel ultra-ușoară, dar construită să fie rapidă pe teren dificil.
BMC Kaius 01 vine în 6 mărimi, între 47 și 61 cm și în trei versiuni de echipare, toate fiind deja disponibile la distribuitorii BMC.
2022 BMC Kaius 01 ONE are un preț de 11.499 Euro și e echipată cu SRAM Red eTAP AXS și Force XPLR 1x, roți Zipp 303 Firecrest și ghidon cu pipă integrată.
2022 BMC Kaius 01 TWO are un preț de 8499 Euro și e echipată cu Force eTap AXS 2x, roți Zipp 303 S și ghidon ICS cu pipă separată.
2022 BMC Kaius 01 THREE are un preț de 5499 Euro și vine cu Rival eTap AXS 2x, roți din carbon și ghidon cu pipă clasice.
Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.
Informații și imagini de pe bikerumor.com
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…