GT, un brand cu tradiție și prezent pe piață încă de la începuturile industriei moderne, va fi importat începând cu acest an în România de către Extreme Riders Distribution. Vești bune deci pentru piața locală, căci ne putem bucura așa cum se cuvine de numeroase brand-uri de seamă.
Pentru a aduce mai aproape de noi bicicletele GT, cei de la Extreme Riders Distribution au adus câteva mostre pe care am avut ocazia să le admirăm, nu să le și probăm căci timpul a fost scurt. Dar am plecat cu promisiunea că una dintre biciclete va ajunge la un moment dat și în redacția noastră.
Cine este GT?
La invitația celor de la Extreme Riders Distribution, Maximilian Munteanu ne-a povestit despre istoria GT de la care am aflat că Gary Turner este cel care pune baza companiei în anii 70, producând inițial BMX-uri pentru o piață în continuă creștere. Deși Gary este un foarte bun constructor de cadre, are nevoie de o persoană abilitată în marketing și astfel se asociază cu Richard Long. Urmează o perioadă în care GT investește foarte mult în partea de racing, urmând ca în 1987 să se lanseze pe piața bicicletelor de munte. Demersul de a investi în competiții continuă, iar astfel în echipa celor de la GT ajung nume mari, precum Juli Furtado sau Steve Peat.
În 1988 GT lansează design-ul ce avea să-i aducă un plus de imagine până în ziua de astăzi: triple triangle, o construcție compusă din intersectarea seat stay-urilor, seat tube-ului și a top tube-ului, cadrul devenind astfel mai rigid torsional. Cel mai cunoscut model al producătorului, Zaskar, este lansat în 1990, iar cel mai cunoscut rider al anilor 90, Hans Rey, se alătură echipei în 1991.
Tot în anii 90 apare și primul full-suspension, RST (Rocker Tunded Suspension), iar în 1997 GT lansează primul său model de downhill, faimosul Lobo. Astfel, Steve Peat câștigă în 1998 prima sa competiție de downhill pe un GT.
GT astăzi
GT face parte din grupul Dorel Industries, cu un portfoliu variat: Schwinn, Mongoose, Cannondale, Sugoi, Charge și Iron Horse. În prezent, pentru grup, lucrează 1.200 de persoane în 16 orașe diferite din lume. În alte 3 orașe, din Statele Unite, Germania și Taiwan, există centrele de research & development.
Ce modele noi sunt pregătite pentru 2015?
GT Helion
Acesta va reprezenta modelul de XC din gama producătorului, în segmentul full-suspension. Nu este neapărat o bicicletă tipică pentru competiții, căci suspensiile de 110mm vor garanta o distracție mare și pe trasee mai dificile. Greutatea poate fi de asemenea pentru unii dintre voi o barieră pentru utilizarea acestei biciclete în competiții, cadrul din carbon punând pe cântar 2.241 de grame, iar cel de aluminiu, 2.825 de grame.
Va fi dotata cu suspensia AOS care izolează sistemul de transmisie de suspensie, permițând ca acestea două să lucreze separat unul de celălalt. Este foarte rigid torsional și va fi la fel de eficient pe cățărări cât și pe coborâri. În acest sens, cei de la GT au făcut câteva modificări importante și asupra geometriei: unghiul headtube-ului măsoară în prezent 69.5 grade, top tube-ul este mai lung, cu cei 606 mm ai săi, bottom bracket-ul a mai coborât un pic, la 325 de mm, iar ampatamentul este mai lung, de 1.090mm.
Unul dintre secretele rigidității este axul link-ului folosit pentru suspensie, botezat Lockr. Acesta nu mai are nevoie de șuruburi adiționale, folosește cu 33% mai puține componente, scade greutatea cu 10% și crește rigiditatea cu 6%
GT Force
Force-ul va fi bicicleta de All Mountain a celor de la GT, cu suspensii de 160/150mm, cadru din carbon sau din aluminiu, reprezentând compromisul perfect între performanță, preț și greutate. Din punctul meu de vedere, Force-ul este pentru România bicicleta perfectă, în cazul în care nu participi la competiții de Cross Country ci doar explorezi munții și cauți trasee care să secrete multă adrenalină.
Varianta de carbon a fost disponibilă și în cadrul prezentării, dar cum spuneam și mai sus în articol, nu am avut ocazia s-o luăm la o tură. Cel mai probabil, va urma în scurt timp. Finisajele bicicletei sunt impecabile, iar culorile absolut delicioase. Sistemul de suspensie este același ca și în cazul lui Helion, AOS-ul având un amortizor amplasat jos care scade centru de greutate și astfel o face mai stabilă.
În versiunea de top, precum cea din fotografie, bicicleta este echipată cu un sistem de transmisie 1×10, anvelope de 27.5 x 2.40 și suspensii Fox.
Pentru Cross Country
Hardtail-urile Zaskar vor fi din nou la datorie și în noul sezon. Le poți achiziționa în versiune 29er sau în versiunea cu roți de 27.5 inch, cu cadru din carbon sau aluminiu.
Concluzii
GT poate avea potențial pe piața locală, mai ales că bicicletele din gamă sunt foarte variate, prin urmare există numeroase versiuni și cu prețuri orientate către buzunarele cumpărătorilor din România. Vorbim aici despre un producător premium, iar bicicletele din gama de vârf sunt cu adevărat atractive. Și cel mai probabil, funcționează la fel de bine precum arată.
Dragoș Mitroi
Poiana Brașov
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…
Vezi comentarii
In sfarsit sunt si GT cu adevarat in Romania, ca DHS era un fel de nuca in perete pt. GT. Dupa 2 ani pe un Zaskar si alti 2 pe un Gt fullsuspension confirm ca sunt superbike-uri.