Categorii: Biciclete electrice

LIVALL PikaBoost transformă aproape orice bicicletă normală în electrică

În general este destul de complicat să transformi o bicicletă normală în una electrică. Înseamnă să schimbi roti, butuci, să instalezi motoare electrice, baterii și controllere pe ghidon. Însă LIVALL spune că soluția lor „PikaBoost” este extrem de simplă și poate transforma (aproape) orice bicicletă, din normală în electrică.

Aproape înseamnă că nu toate bicicletele cu suspensie spate pot fi transformate, dar majoritatea pot.

LIVALL PikaBoost este un sistem „all-in-one” – baterie, motor, controller, care se prinde de tija de șa. Întreg ansamblul este extrem de simplu, practic roata PikaBoost împinge prin frecare roata biciclete. Astfel, LIVALL PikaBoost poate fi instalat și demontat foarte repede, dar poate fi mutat la fel de repede și de pe o bicicletă pe alta.

PikaBoost se adaptează la înălțimea roții spate, mulțumită sistemului sau care-i permite să se miște în sus și jos. Ansamblul este suficient de robust să poate fi folosit pe biciclete, nu doar pe asfalt ci și pe teren ușor accidentat, cum ar fi drumuri de țară sau forestiere de bună calitate.

Instalarea se face pe tija de șa, iar în pachet primești și adaptoare pentru a se potrivi cu tije de șa din aluminiu sau carbon cu diametre între 24,5 mm și 40 mm. Condiția este ca tija de șa să iasă minim 10 cm din cadru.

PikaBoost poate fi instalat și pe bicicletele cu suspensie spate, întrucât sistemul flexează pe verticală, însă dacă cumva cursa suspensiei spate este prea mare, PikaBoost este posibil să nu mai facă față. Pentru a afla dacă bicicleta ta cu suspensie spate este compatibila, PikaBoost spune că le poți trimite poză cu bicicleta, iar ei îți vor spune dacă se potrivește.

O altă caracteristica utilă este că PikaBoost dispune de sistemul Automatic Adaptive Rate, care detectează automat tipul de teren pe care pedalezi și ajustează automat puterea. Există și sisteme de siguranța la PikaBoost. Astfel, dacă detecteză că ai căzut, motorul se oprește automat. Sistemul are și un stop, care se aprinde automat atunci când frânezi.

Din imagini se înțelege ca PikaBoost poate fi folosit fără probleme și pe ploaie. Întrebarea este dacă merge și pe lapoviță, mai ales când drumul este acoperit cu zloată. Poate totuși, pe vreme atât de rea, schimbi bicicleta cu transportul în comun.

Bateria inclusă în PikaBoost are o capacitate de 234 Wh, oferind o autonomie de aproape 30 km la nivel maxim de asistență. Însă PikaBoost este echipat și cu frânare regenerativă, asta însemnând că atunci când detectează frânare, va încărca bateria. Așadar și autonomia va creste. Nu în ultimul rând, PikaBoost este echipat și cu mufe USB la care îți poți încărca telefonul la nevoie.

La final, când parchezi bicicleta și o lași nesupravegheată, sistemul PikaBoost se detașează imediat și-l poți lua cu tine în rucsac, greutatea sa fiind de doar 3 kg. Desigur, nu uita să asiguri și bicicleta cu un antifurt de foarte bună calitate.

Prețul „normal” al sistemului electric de propulsie LIVALL PikaBoost este de 599 $ însă cât timp încă există campania de sponsorizare Indiegogo, prețul este redus la 359 $. Dacă mai adaugi 100 $, poți comanda și un „range extender”, pentru autonomie mai mare. Pentru livrare în România mai adaugi 60$.

Specificații LIVALL PikaBoost

  • Dimensiuni: 6.6 x 33.8 x 13 cm
  • Greutate: 3 kg
  • Baterie: 234Wh
  • Voltaj baterie: 3,7
  • Timp încărcare baterie: 3h
  • Motor: 250 w
Dan Mazilu

Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

Share
Published by
Dan Mazilu

Stiri Recente

Riders Club anunță concursurile pentru sezonul 2025

Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…

3 zile in urma

Bryton lansează noul ciclocomputer smart Rider S510

Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…

o săptămână in urma

Test – bicicletă gravel electrică Van Rysel E-GRVL AF HD

Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…

2 săptămâni in urma