Categorii: Biciclete de oras

Primăria București începe lucrul la următorul set de piste pentru biciclete

Primăria Municipiului București, prin Administrația Străzilor, anunță demararea lucrărilor pentru construcția viitoarei piste de biciclete cu traseul piaţa Victoriei – bd. Aviatorilor – bd. Beijing – bd. Caramfil – Şos. Pipera. Practic se dorește unirea Pieței Victoriei cu zona de birouri din Pipera, printr-o pistă de biciclete similară cu cea existantă acum pe Calea Victoriei din București.

Pista de biciclete marcata pe trotuarul de pe bd. Aviatorilor, ar urma sa fie coborata la nivelul strazii pentru acces usor al bicicletelor

Proiectul, care include locatiile din Traseul 1, ar urma sa uneasca Piaţa Victoriei- b-dul Aviatorilor – b-dul Beijing – Str. Nicolae Caramfil – Şoseaua Pipera – Str. Alexandru Şerbănescu – b-dul Aerogării – DN1- Piaţa Presei Libere-Soseaua Kiseleff- b-dul Constantin Prezan. Rețeaua de piste este planificat să însumeze 70 km.

Clipul de mai jos surprinde lucrările începute deja pe trotuarul de pe bd. Aviatorilor, unde pista de biciclete ar urma să fie coborâtă la nivelul carosabilului.

(sursa Agerpres)

Comunicatul oficial al PMB

Primăria Municipiului Bucureşti, prin Administraţia Străzilor, a demarat ieri, 21 mai, lucrările de reparaţii carosabil şi trotuare pe traseul viitoarei piste de biciclete: Piaţa Victoriei – bd. Aviatorilor – bd. Beijing – bd. Caramfil – Şos. Pipera.

Lucrările fac parte din contractul încheiat cu Asocierea SC Strabag & Straco SA, lider al asocierii SC Strabag.

Reparaţiile se vor finaliza până la data de 15 iunie, moment în care vor începe lucrările de trasare şi semaforizare a traseului de piste de biciclişti mai sus menţionat.

Reamintim că la propunerea primarului general, Gabriela Firea, Consiliul General al Municipiului Bucureşti a aprobat luna aceasta proiectul de hotărâre privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici aferenţi obiectivului de investiţii „Implementarea unui sistem de transport cu bicicleta în zona centrală a Municipiului Bucureşti” – Traseu 1- Piaţa Victoriei- b-dul Aviatorilor – b-dul Beijing – Str. Nicolae Caramfil – Şoseaua Pipera – Str. Alexandru Şerbănescu – b-dul Aerogării – DN1- Piaţa Presei Libere-Soseaua Kiseleff- b-dul Constantin Prezan.

Potrivit proiectului, se va realiza o reţea de piste pentru biciclişti care însumează cca. 70 de km, precum şi legarea acesteia pe principalele direcţii N-S şi E-V cu o reţea de acces de cca 27 de km. Pistele vor fi realizate pe 34 străzi cu o lungime de 7.7 km, urmând a fi amplasate şi 6 parcări publice pentru biciclete. În implementarea proiectului se va adopta o lăţime a căii de rulare pentru biciclişti de 1.5 m (pentru un singur sens), pentru spaţiul de siguranţă vertical se recomandă o înălţime minimă de 2.5 m, iar la trecerile pe sub pasaje şi tuneluri de 3.5 m.

Traseele pistelor de biciclişti vor fi amplasate în principal pe platforma comună cu partea carosabilă, sau, acolo unde ele există şi profilul transversal permite, pe platforma comună cu trotuarul pietonal.

Dan Mazilu

Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

Vezi comentarii

  • Care sunt traseele pentru bicicliști din sectorul 4, în care acum se lucrează din greu la lărgirea unor bulevarde? Sau după ce le termină deschid alte șantiere pentru piste. În acest sector s-au desființat trotuare pentru a se face parcări pe ele.

  • Pistă de biciclete pe trotuar e un paradox.Trotuarul e pentru pietoni și bicicleta e mijloc rutier.Cum legislația rutieră interzice circulația bicicletelor pe trotuare făcând piste de biciclete pe trotuare ne contrazicem cu interdicția tocmai menționată.

Share
Published by
Dan Mazilu

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

2 săptămâni in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

3 săptămâni in urma