Primăria Municipiului București, prin Administrația Străzilor, anunță demararea lucrărilor pentru construcția viitoarei piste de biciclete cu traseul piaţa Victoriei – bd. Aviatorilor – bd. Beijing – bd. Caramfil – Şos. Pipera. Practic se dorește unirea Pieței Victoriei cu zona de birouri din Pipera, printr-o pistă de biciclete similară cu cea existantă acum pe Calea Victoriei din București.
Proiectul, care include locatiile din Traseul 1, ar urma sa uneasca Piaţa Victoriei- b-dul Aviatorilor – b-dul Beijing – Str. Nicolae Caramfil – Şoseaua Pipera – Str. Alexandru Şerbănescu – b-dul Aerogării – DN1- Piaţa Presei Libere-Soseaua Kiseleff- b-dul Constantin Prezan. Rețeaua de piste este planificat să însumeze 70 km.
Clipul de mai jos surprinde lucrările începute deja pe trotuarul de pe bd. Aviatorilor, unde pista de biciclete ar urma să fie coborâtă la nivelul carosabilului.
(sursa Agerpres)
Comunicatul oficial al PMB
Primăria Municipiului Bucureşti, prin Administraţia Străzilor, a demarat ieri, 21 mai, lucrările de reparaţii carosabil şi trotuare pe traseul viitoarei piste de biciclete: Piaţa Victoriei – bd. Aviatorilor – bd. Beijing – bd. Caramfil – Şos. Pipera.
Lucrările fac parte din contractul încheiat cu Asocierea SC Strabag & Straco SA, lider al asocierii SC Strabag.
Reparaţiile se vor finaliza până la data de 15 iunie, moment în care vor începe lucrările de trasare şi semaforizare a traseului de piste de biciclişti mai sus menţionat.
Reamintim că la propunerea primarului general, Gabriela Firea, Consiliul General al Municipiului Bucureşti a aprobat luna aceasta proiectul de hotărâre privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici aferenţi obiectivului de investiţii „Implementarea unui sistem de transport cu bicicleta în zona centrală a Municipiului Bucureşti” – Traseu 1- Piaţa Victoriei- b-dul Aviatorilor – b-dul Beijing – Str. Nicolae Caramfil – Şoseaua Pipera – Str. Alexandru Şerbănescu – b-dul Aerogării – DN1- Piaţa Presei Libere-Soseaua Kiseleff- b-dul Constantin Prezan.
Potrivit proiectului, se va realiza o reţea de piste pentru biciclişti care însumează cca. 70 de km, precum şi legarea acesteia pe principalele direcţii N-S şi E-V cu o reţea de acces de cca 27 de km. Pistele vor fi realizate pe 34 străzi cu o lungime de 7.7 km, urmând a fi amplasate şi 6 parcări publice pentru biciclete. În implementarea proiectului se va adopta o lăţime a căii de rulare pentru biciclişti de 1.5 m (pentru un singur sens), pentru spaţiul de siguranţă vertical se recomandă o înălţime minimă de 2.5 m, iar la trecerile pe sub pasaje şi tuneluri de 3.5 m.
Traseele pistelor de biciclişti vor fi amplasate în principal pe platforma comună cu partea carosabilă, sau, acolo unde ele există şi profilul transversal permite, pe platforma comună cu trotuarul pietonal.
După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…
Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…
Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…
Vezi comentarii
Care sunt traseele pentru bicicliști din sectorul 4, în care acum se lucrează din greu la lărgirea unor bulevarde? Sau după ce le termină deschid alte șantiere pentru piste. În acest sector s-au desființat trotuare pentru a se face parcări pe ele.
Pistă de biciclete pe trotuar e un paradox.Trotuarul e pentru pietoni și bicicleta e mijloc rutier.Cum legislația rutieră interzice circulația bicicletelor pe trotuare făcând piste de biciclete pe trotuare ne contrazicem cu interdicția tocmai menționată.
Vrem autostrada pt bicle ca-n Holanda !!