Categorii: Biciclete de oras

Desenată de Ferrari – Fuoriserie cea mai scumpă bicicletă din lume?

A venit vremea să-ţi cumperi o nouă bicicletă? Nu mai este nevoie să cauţi pentru că avem pentru tine bicicleta perfectă. Costă 11.000$ însă este proiectată de Pininfarina şi Ferrari!

Bicicleta se numeşte Fuoriserie şi a fost descrisă de „cunoscători” drept o „bijuterie pe două roţi”. Nu dorim să o numim „fiţă” însă singurele aspecte notabile ale bicicletei sunt ghidonul împletit în piele, şaua la fel şi ţeava top tube îmbrăcată în lemn de nuc.

Dacă totuşi bicicleta nu este destul de scumpă poţi solicita producătorului opţiunea de 300 $ pentru instalarea unui motor electric, dar dacă vei face acest lucru nu vei mai fi considerat un sportiv adevărat.

Lăsând ironia la o parte bicicleta este frumoasă fără doar şi poate. Însă la 11.000 de dolari trebuie totuşi să ne întrebăm ce ţi-ai putea lua cu adevărat pentru banii ăştia. Aşadar ce are Fuoriserie şi nu au celelalte biciclete de pe piaţă?

Haideţi să o comparăm cu vârful de gamă de la Specialized, o altă bijuterie de data aceasta a mtb-ului şi care da, costă mai mult decât Fuoriserie însă „doar” cu 1.000 $.

Specialized S-Works Epic 29 reprezintă vârful de gamă în industria mondială a ciclismului de performanţă. Extrem de puţine biciclete similare s-ar putea compara cu acest Specialized. La 12.000$ S-Works Epic 29 oferă:

  • Cadru – carbon S-Works FACT 11m
  • Furcă – RockShox RS-1 Brain
  • Transmisie – Shimano XTR 2×11
  • Frâne – Shimano XTR
  • Prestigiu – maxim!

La doar 1.000$ mai puţin Pininfarina Fuoriserie oferă:

  • Cadru – oţel
  • Furcă – oţel
  • Viteze – una singură
  • Frâne – emboşate cu ciocanul şi dalta
  • Prestigiu – maxim!

Deşi aparent Pininfarina Fuoriserie nu oferă nici un avantaj evident, în afara sublinierii cu două linii groase a statutului, este totuşi o bicicletă plăcută privirii care, după ce ai achiziţionat-o, merită să o păstrezi la loc de cinste în camera de zi.

Aşadar răspunsul la întrebarea din titlu: NU!

Dan Mazilu

Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

Share
Published by
Dan Mazilu

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma