Categorii: Biciclete de copii

Merida lansează noua MATTS J Plus, echipată special pentru copii

Pentru sezonul 2020 Merida a lansat o nouă bicicletă pentru copii, modelul MATTS J Plus pentru off-road. În general la fabricaţia bicicletelor pentru copii nu sunt folosite materiale sau componente deosebite întrucât acestea ar creşte mult preţul bicicletei, bicicletă pe care cel mic o foloseşte o perioadă destul de scurtă. Însă cu noua MATTS J Plus, Merida încearcă să aducă un echilibru între calitate, performanţă şi preţ accesibil, folosind componente bune şi un cadru gândit special pentru cei mici.

Merida MATTS J Plus este însă deosebită întrucât este echipată cu anvelope Plus, de 24” respectiv 20″ cu balon 2.4, ceva foarte rar întâlnit la bicicletele pentru copii. De asemenea, bicicleta nu are furcă cu suspensie. La acest nivel de biciclete, o suspensie care să şi funcţioneze bine ar fi foarte scumpă, iar una de buget nu face altceva decât să îngreuneze bicicleta întrucât de amortizat nu va amortiza. Aşa că pentru MATTS J Plus, Merida a ales să instaleze o simplă furcă rigidă din aluminiu, dar cu design mult mai elegant. O parte din amortizare este preluată de anvelopele Plus.

Cadrul noii biciclete este construit din aluminiu 6061, diametrul ţevilor fiind în multe locuri micşorat, pentru a obţine o greutate totală mai mică, aceasta fiind de 10,57 kg potrivit producătorului. Greutatea mică este obţinută şi mulţumită utilziării componentelor speciale pentru copii, cum ar fi ghidonul şi şaua Merida JR sau transmisia 1x, dar şi jantele de 24” cu mai puţine spiţe, 24 mai precis. Geometria a fost şi aceasta regândită pentru a oferi o înălţime de încălecare cât mai mică.

Transmisia 1x este formată dintr-un angrenaj pedalier cu foaie 28T, pinioane Sunrace 11-34T cu 8 viteze, shifter Shimano şi schimbător spate Shimano Altus. Această combinaţie de viteze va oferi celui mic suficientă viteză la vale, dar mai ales cuplu bun pentru urcările mai dificile.

Pe bicicletă pot fi montate aripi şi portbagaj, bicicleta venind din start cu cric instalat. Portbagajul este util mai ales dacă cel mic doreşte să transporte acolo ghizdanul, în drumul spre şcoală. Cadrul bicicletei acceptă şi instalarea unui suport pentru bidonul de apă.

Anvelopele de tip Plus, sunt o noutate în lumea bicicletelor pentru copii. S-a dovedit că sunt utile. Fiind mai late, oferă aderenţă mai bună pe off-road, aşadar siguranţă mai mare. Însă aceste anvelope mai mari compensează şi o parte din confort. Bicicleta având furcă fără suspensie, anvelopa de 24×2.4” va folosi şi pe post de amortizor.

Frânele de pe noua Merida MATTS J Plus sunt Tektro, hidraulice pe disc, cu disc mic de 160 mm pe faţă şi foarte mic, de 140 mm pe spate. Şi frânele pe disc sunt destul de „exotice” când vine vorba de echiparea bicicletelor pentru copii, majoritatea având frâne simple „V”. La MATTS J Plus s-au folosit însă aceste hidraulice, care vin cu multe avantaje. Spre exemplu puterea necesară la frânare este mult mai mică, juniorul trebuid să tragă mult mai puţin de manetă. De asemenea, acest model de frâne Tektro, dispune de manete mai mici, speciale pentru mâinile mai mici. Mai mult, ele au şi reglaj pentru „reach”, în cazul în care maneta trebuie apropiată şi mai mult de ghidon.

Bicicleta este disponibilă în România prin importatorul BikeFun, în trei variante de culori: verde, galben şi alb, la preţul de 2.490 Lei pentru varianta cu roti 24″ şi albastru, roşu sau roz pentru varianta cu roţi 20″. Greutatea anunţată este de 10,57 kg pentru bicicleta de 24″ şi 9,56 kg pentru cea mică de 20″.

Dan Mazilu

Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

Share
Published by
Dan Mazilu

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma