Categorii: Ciclocross

Sage PDXCX, un ciclocros de competiție din titan produs în SUA

Din America vine un ciclocros pur-sânge, conceput special pentru competiție, fără ideea de versatilitate în gând. Noul Sage Cycles PDXCX are cadrul din titan și este fabricat integral în Portland, capitaca CX-ului din SUA. Cadrul folosește tuburi din titan de 3/2.5 dublu-ovalizate și sistemul pantentat de prindere a cablurilor Cable Clip System.

PDXCX este proiectat pentru trasee înguste, ude și tehnice, geometria fiind gândită pentru viraje rapide și trecere facilă prin teren moale.

Cadrul este disponibil separat la 2900 $ sau împreună cu furca ENVE CX Disc și cuveții Chris King la 3652$. Bicicletele complete încep de la 5704 $ cu echiparea SRAM Rival mecanică, dar pagina celor de la Sage permit configurarea bicicletei după preferințele fiecăruia, cu tone de opțiuni de componente, transmisii și specificații. Bicicleta din imagini ar costa în jur de 7500 $.

Cablurile sunt rutate toate pe deasupra top-tube-ului pentru a fi cât mai departe posibil de noroi.

Sistemul Cable Clip folosește opritoare demontabile de cablu ce se prind în cadru pentru cablurile schimbătoarelor. Pentru echipările 1x există varianta cu un singur opritor, pentru cele 2x există cu două. Pentru sistemele electronice Di2/EPS există un sistem ce permite rutarea cablurilor prin cadru.

Furtunele de frână sunt prinse cu clipsuri fixe sudate pe toptube.

Monoblocul este de tip clasic BSA filetat.

Partea din spate a seat-tube-ului oferă prinderea pentru cablurile transmisiei mecanice și portul de ieșire pentru Di2. De asmenea în spate se află prinderi pentru aripi.

Axul spate e de tip thru 12×142 mm cu dropout-uri ce permit ca stay-urile să păstreze același diametru până la ax.

Atât cadrul cât și furca acceptă discuri de frână de 140 și 160 mm.

Seat-tube-ul are peretele subțiat în zona mediană dar se îngroașă în partea de sus pentru a oferi rezistența necesară în zona tijei de șa. Sudurile au un aspect de calitate pe tot cadrul.

Cadrul are spațiu pentru anvelope de 42 mm și pare OK dacă privim anvelopele 700x33c Clement PDX, dar…

… în zona chainstay-urilor lucrurile nu par să stea la fel de bine. Roțile folosite au totuși jante de 37.5 mm lățime.

În mărimea 58 cu echipare SRAM Force 1, tijă de șa din carbon și ghidon și pipă din aluminiu, șa Specialized Power, roți din aluminiu HED Ardennes și anvelope Clement PDX tubeless montate tubeless, furcă ENVE CX cu ax thru și cuveți Chris King greutatea e de 8.56 kg.

Pentru mai multe informații puteți vizita pagina producătorului.

Informații și imagini de pe bikerumor.com

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Suport de 6 biciclete de la Thule: noul Revert

Thule a găsit o soluție de a transporta 6 biciclete pe un suport care se montează pe cârlig, un suport…

3 zile in urma

Noul Pinarello Dogma XC, hardtail și full-suspension

Pinarello, cunoscut mai degreabă pentru cursierele de top pe care le fabrică, lansează în tandem noul Dogma, o bicicletă de…

3 zile in urma

Noul Yeti SB165: acum în format mullet

O delectare pentru priviri acest nou SB165, mai ales în culoarea această albastră. Odată cu adăugarea unei roți de 29…

3 zile in urma