Frameworks a trecut prin foarte multe etape cu aceasta bicicletă. Etape în care bicicleta era construită din oțel, aluminiu sau carbon, cam 10 versiuni au fost în total. Cum proiectul a dat roade, cei de la Frameworks oferă modelul de downhill pentru precomandă.
Per total, bicicleta Frameworks DH vine cu sitemul suspensiei ”Horst-link 4-bar” care a fost testat intensiv în condiții similare Cupelor Mondiale de Downhill.
Echipa Frameworks, pentru Cupele Mondiale de Downhill din 2022, a venit cu un cadru construit în totalitate din aluminiu. Din păcate, au existat probleme cu partea anterioară a triunghiului din spate, căci aceasta nu livra destulă rigiditate.
La începutul acestui an, echipa a venit cu o altă soluție pentru rezolvarea problemei. Triunghiul din față este construit din oțel și fabricat în UK, iar triunghiul de spate, surprinzător, din carbon. Potrivit echipei, elementele construite din carbon în partea din spate au livrat rigiditatea mult dorită și mai multă precizie.
În final, triunghiul din față este acum construit din aluminiu 6061-T6, echipa profitând de tuburile drepte sudate pe piesele CNC de către Fank the Welder. Prin urmare, ansamblul este mai ușor, rigid și mai durabil.
Link-ul suspensiei, este de asemenea construit din aluminiu, de data aceasta, 7075-T6. Rezultatul final fiind optimizarea raportului rezistență-greutate și modificarea ușoară a acestuia pe masură ce proiectul se dezvolta.
Triunghiul din spate rămâne construit din carbon precum al prototipului prezentat în primavară. Costul de producție este mai mare, dar echipa a cântărit performațele obținute și cu celelalte materiale, iar carbonul a câșștigat detașat prin rigiditate și precizia pe care o oferă. De asemenea, greutatea a scăzut cu 800 grame față de ansamblul construit din aluminiu.
Bicicleta Fremeworks DH vine în format mullet (MX), roata de față de 29” și cea de spate 27,5”. Cadrul dispune și de un flip-chip pentru modificare geometriei după condițiile traseului. Este poziționat în partea de jos a prinderii amortizorului , iar această caracteristică poate adjusta progresivitatea amortizorului, anume, 27% sau 30% progresie.
Standardul pe care îl acceptă cadrul când vine vorba de ”bottom-bracket” este 83 mm ”threaded” BSA. În completare, cablurile sunt rutate prin cadru, spațiul pentru butuc este de 12x148mm (Boost) și cadrul vine cu o garanție de cinci ani.
Proiectul pus la punct de Frameworks și Neko Mulally este oficial prezentat publicului. Deocamdată cadrul este disponibil prin pre-comandă, unde prețul este de 3.670 euro, fără amortizor, iar cadrul vine doar în mărimea M și L.
Dacă achiziționezi acest cadru acum, Frameworks susține că el va ajunge în termen de 90 de zile.
Via Frameworks
După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…
Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…
Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…