Basso a îmbunătățit cursiera aero de top din carbon Diamante SV pentru a crea un model mai rapid. Aceasta a primit denumirea SV de la Super Veloce, iar Basso promite obținerea acestor îmbunătățiri prin mici modificări ale formei cadrului, cabluri rutate complet intern și o furcă nouă cu spațiu mai generos pentru anvelope.
Forma generală a cadrului nu pare mult diferită de cea a modelului anterior lansat acum 3 ani în afară de câteva modificări punctuale. Noua furcă OpenFlow este una dintre ele, având toată interfața dintre furcă, anvelopă și roată îmbunătățită în față cu spațiu suplimentar, pentru a permite o curgere mai bună a curentului de aer și a crește performanțele aerodinamice.
Subțierea coroanei furcii și depărtarea acesteia de downtube au permis mărirea spațiului pentru anvelopă. Împreună cu spațiul suplimentar creat în spate, Diamante SV acceptă acum anvelope de până la 32 mm, mult mai rapide dacă calitatea asfaltului lasă de dorit și în plus aducând mai multă versatilitate bicicletei.
În afară de schimbările din zona frontală, și spatele a fost modificat, tăietura pentru roata spate fiind mai angulară pentru a îmbunătăți trecerea aerului, acum că puntea pentru frâna spate a dispărut, ca și orice mențiune despre un model cu frâne pe jantă.
Și prinderea tijei de șa a fost mutată ceva mai jos pentru a permite o proiectare mai aerodinamică a toptube-ului.
E de remarcat și dispariția cablurilor, acestea fiind rutate complet intern pe noul Diamante SV, după cum e cazul tuturor modelelor aero recente. Cockpit-ul complet integrat face ca Diamante SV nu doar să arate mai rapidă dar să și fie cu adevărat. Însă bicicleta nu renunță la flexibilitate.
În locul soluției cu ghidon și pipă dintr-o bucată, Basso a redesenat pipa lor cu profil aero coborât adăugând noi canale interne și adaptând-o la un nou ghidon aero, pentru ajustabilitate maximă. Chiar și cu integrarea completă a cablurilor, se pot monta distanțiere sub pipă și se poate regla unghiul ghidonului pentru a obține poziția perfectă.
Ghidonul e disponibil în 5 lățimi, între 38-46 cm iar pipa în 5 lungimi, între 90-130 mm. În față a fost montat un set de cuvete cu limitator, pentru a proteja rutarea internă păstrând forma elegantă la exterior.
Ultima îmbunătățire aero pe exterior, imposibil de obsercat, este vopseaua cu nanoparticule despre care Basso spune că are o structură 3D ce creează o suprafață poroasă și mai compactă, mai uniformă decât vopseaua tradițională și care reduce frecarea cu aerul. De asemenea vopseaua e extrem de rezistentă, așa că Diamond SV va arăta excelent mai mult timp și va respinge chiar picăturile de apă de pe suprafață.
Cadrul din carbon fabricat în Italia are straturile concepute pentru a oferi rigiditate și forme specifice pentru fiecare mărime, pentru a face ca fiecare să beneficieze de aceleași performanțe, de la mărimea 48 la 63 cm, în 7 dimensiuni de cadru.
Noul Basso Diamante SV 2021 e disponibil la distribuitorii locali Basso, cu multe opțiuni disponibile pentru varianta finală.
Sunt oferite trei finisări ale cadrului: negru cameleon, argintiu sharp și alb pastel și multe echipări premium de la Campagnolo, Shimano și SRAM. Foarte interesant e că bicicleta nu e limitată la folosirea grupurilor electronice, fiind oferite și versiuni mecanice cu Campagnolo Chorus și Super-Record, pe lângă cele electronice EPS, Di2 și eTap AXS.
Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.
Informații de pe bikerumor.com
În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…
Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…
Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…