Categorii: CursiereNoutati

Basso Diamante SV a fost redesenată pentru performanțe maxime

Basso a îmbunătățit cursiera aero de top din carbon Diamante SV pentru a crea un model mai rapid. Aceasta a primit denumirea SV de la Super Veloce, iar Basso promite obținerea acestor îmbunătățiri prin mici modificări ale formei cadrului, cabluri rutate complet intern și o furcă nouă cu spațiu mai generos pentru anvelope.

Forma generală a cadrului nu pare mult diferită de cea a modelului anterior lansat acum 3 ani în afară de câteva modificări punctuale. Noua furcă OpenFlow este una dintre ele, având toată interfața dintre furcă, anvelopă și roată îmbunătățită în față cu spațiu suplimentar, pentru a permite o curgere mai bună a curentului de aer și a crește performanțele aerodinamice.

Subțierea coroanei furcii și depărtarea acesteia de downtube au permis mărirea spațiului pentru anvelopă. Împreună cu spațiul suplimentar creat în spate, Diamante SV acceptă acum anvelope de până la 32 mm, mult mai rapide dacă calitatea asfaltului lasă de dorit și în plus aducând mai multă versatilitate bicicletei.

În afară de schimbările din zona frontală, și spatele a fost modificat, tăietura pentru roata spate fiind mai angulară pentru a îmbunătăți trecerea aerului, acum că puntea pentru frâna spate a dispărut, ca și orice mențiune despre un model cu frâne pe jantă.

Și prinderea tijei de șa a fost mutată ceva mai jos pentru a permite o proiectare mai aerodinamică a toptube-ului.

E de remarcat și dispariția cablurilor, acestea fiind rutate complet intern pe noul Diamante SV, după cum e cazul tuturor modelelor aero recente. Cockpit-ul complet integrat face ca Diamante SV nu doar să arate mai rapidă dar să și fie cu adevărat. Însă bicicleta nu renunță la flexibilitate.

În locul soluției cu ghidon și pipă dintr-o bucată, Basso a redesenat pipa lor cu profil aero coborât adăugând noi canale interne și adaptând-o la un nou ghidon aero, pentru ajustabilitate maximă. Chiar și cu integrarea completă a cablurilor, se pot monta distanțiere sub pipă și se poate regla unghiul ghidonului pentru a obține poziția perfectă.

Ghidonul e disponibil în 5 lățimi, între 38-46 cm iar pipa în 5 lungimi, între 90-130 mm. În față a fost montat un set de cuvete cu limitator, pentru a proteja rutarea internă păstrând forma elegantă la exterior.

Ultima îmbunătățire aero pe exterior, imposibil de obsercat, este vopseaua cu nanoparticule despre care Basso spune că are o structură 3D ce creează o suprafață poroasă și mai compactă, mai uniformă decât vopseaua tradițională și care reduce frecarea cu aerul. De asemenea vopseaua e extrem de rezistentă, așa că Diamond SV va arăta excelent mai mult timp și va respinge chiar picăturile de apă de pe suprafață.

Cadrul din carbon fabricat în Italia are straturile concepute pentru a oferi rigiditate și forme specifice pentru fiecare mărime, pentru a face ca fiecare să beneficieze de aceleași performanțe, de la mărimea 48 la 63 cm, în 7 dimensiuni de cadru.

Noul Basso Diamante SV 2021 e disponibil la distribuitorii locali Basso, cu multe opțiuni disponibile pentru varianta finală.

Sunt oferite trei finisări ale cadrului: negru cameleon, argintiu sharp și alb pastel și multe echipări premium de la Campagnolo, Shimano și SRAM. Foarte interesant e că bicicleta nu e limitată la folosirea grupurilor electronice, fiind oferite și versiuni mecanice cu Campagnolo Chorus și Super-Record, pe lângă cele electronice EPS, Di2 și eTap AXS.

Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.

Informații de pe bikerumor.com

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma