Adio Alivio, Acera, Altus și Deore! Shimano CUES este nouă gamă entry-level

Shimano a decis să elimine gamele Alivio, Acera, Altus și Deore (cu 11 pinioane) și să le înlocuiască cu o gamă cu o singură denumire: CUES (Creating Unique ExperienceS). În felul acesta, se simplifică lucrurile, iar noua gamă va include atât componente pentru bicicletele de munte cât și pentru cele de oraș sau trekking. Iar prețurile pentru acestea vor fi mici. În plus de asta, Shimano susține că 40% din toate bicicletele vândute în întreaga lume vor fi echipate cu aceste componente. Un procentaj uriaș.

Noul schimbător CUES arată foarte bine.

Gama va fi împărțită în mai multe versiuni: U3000 cu 9 viteze, U4000 – tot cu 9 viteze, U6000 cu 10 sau 11 viteze și U8000 cu 11 viteze. La acestea se pot adăuga după caz, angrenajele cu 1 sau 2 foi. Componentele vor fi potrivite și pentru bicicletele electrice, iar caseta cu cel mai mare pinion va fi construită în formatul 11-50 – echivalentul lui Sram NX. În ceea ce privește frânele, acestea vor fi construite cu 2 sau 4 pistoane în etrier.

Manetele seamănă cu cele din gama MT-200.
Transmisia pentru e-bike-uri.
Şi pentru biciclete de trekking.

Gama Deore va fi disponibilă în continuare doar în versiunea cu 12 pinioane, la fel ca SLX, XT și XTR. CUES va înlocui doar gama Deore cu 11 pinioane. Tehnologia pentru noua gamă CUES este împrumutată de la modele mai sus plasate, iar astfel schimbătoarele vor beneficia de construcția compactă Shadow, de prinderea direct mount pentru shiftere sau de patina blocabilă Shadow Plus. Mai mult decât atât, va fi prezentă pe noile pinioane și tehnologia Linkglide care presupune pinioane mai groase, ranforsate și un profil special al acestora pentru a permite schimbări perfecte chiar și în sarcină, atât în sus cât și în jos, garantând în același timp o durată mai mare de viață pentru componente. Se spune că Linkglide are o viață de 3 ori mai mare decât o casetă de pinioane obișnuită.

Pinioanele nu doar că sunt foarte durabile, dar arată și foarte bine.

Noua gamă va apărea pe primele biciclete echipate OEM în iunie 2023. Componentele separate vor ajunge la dealeri spre finalul anului.

via Shimano

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Riders Club anunță concursurile pentru sezonul 2025

Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…

5 zile in urma

Bryton lansează noul ciclocomputer smart Rider S510

Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…

o săptămână in urma

Test – bicicletă gravel electrică Van Rysel E-GRVL AF HD

Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…

2 săptămâni in urma