Sistemul automat de lubrifiere Flaer, în acțiune la TDU

În septembrie anul trecut prezentam noul sistem Flaer de lubrifiere automată a lanțului bicicletei. La acel moment scoțienii care au inventat sistemul, foloseau o echipă de WorlTour pentru teste. Astăzi aflăm că echipa este Orica-Scott, iar sistemul Flaer Revo Via este testat în premieră acum la Tour Down Under în Australia.

foto bikerumor.com

Așa cum am spus și în articolul inițial, procedura este relativ simplă. Folosind un sistem electronic Flaer depune pe lanț în timpul pedalării, o cantitate de ulei la un interval de timp mai mare sau mai mic în funcție de condițiile meteo: 30 secunde pentru când plouă sau 90 ori 150 secunde pentru vreme uscată.

foto bikerumor.com

Sistemul este propulsat de 2 baterii LR1 și include un rezervor de 27 ml care ține 7,5 ore de pedalare dacă intervalul de lubrifiere este de 30 secunde, sau 37,5 ore dacă sistemul este setat la 150 secunde. Flaer picură doar 0,03 ml de ulei la fiecare aplicare automată. De reținut este și faptul că Flaer Revo Via funcționeaza cel mai bine, evident, cu ulei Flaer.

foto bikerumor.com

Sistemul este alcătuit din cutia cu electronice și rezervorul de ulei ce se instalează dedesubtul suportului pentru bidonul de apă. Odată cu sistemul vei primi și un recipient de 125 ml cu acest lubrifiant special. De la butoanele de pe cutie controlezi intervalul de lubrifiere.

foto bikerumor.com

Partea a 2a a sistemului o regăsim în partea de jos a patinei schimbătorului spate. Este dispozitivul care lubrifiază practic lanțul. Aceste este legat de rezervor printr-un furtun subțire. În cazul bicicletelor de la Orica Scott, mecanicii au reușit să ghideze intern acest furtun, pe aceeași cale pe care merge și firul electric de la schimbătorul Shimano Di2.

Producătorii susțin că folosirea acestui sistem oferă ciclistului o economie de 12 wați. La prima vedere nu pare mult însă de-a lungul unei zile întregi de concurs, la final poate face diferența între podium și locul 10.

Sistemul Flaer Revo Via costă 250 £, iar un refil cu ulei special costă 6 £ pentru 125 ml și 10 £ pentru 250 ml.

Dan Mazilu

Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

Share
Published by
Dan Mazilu

Stiri Recente

Test – Merida eONE-EIGHTY 2025 și Merida eONE-SIXTY SL 2025 – Primele impresii

În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…

4 zile in urma

Roți de top din carbon, cu dinam inclus în butuc? Da, există, se numesc Hunt Proven Carbon XC Dynamo și au o greutate surprinzătoare

Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…

o săptămână in urma

Merida lansează trei noi biciclete electrice: eONE-EIGHTY, eONE-SIXTY SL și eFLOAT echipate cu noile motoare Bosch

Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…

2 săptămâni in urma