Bike Ahead Composites, brand specializat în prelucrarea carbonului, prezintă două versiuni a roților BiTurbo cu 6 spițe construite din carbon. Una este este destinată pentru „rideri” cu o greutate mai mare și biciclete electrice, pe când cealaltă este compatibilă cu bicicletele cargo.
Bike Ahead și-a actualizat deja roțile clasice ultra-ușoare, cu 6 spițe, BiTurbo, pentru „rideri” mai grei încă din 2017/2018 sub denumirea BiTurbo E. Cu cele două versiuni, Bike Ahead vine cu modificări la nivelul design-ului și al spițelor pentru a spori rezistența, iar lățimea pe interior a crescut pentru compatibilitate cu anvelopele moderne.
Modelul BiTurbo X are o lățime interioară de 33 mm pentru roțile cu diametrul de 29″, iar pentru cele de 27,5″ cu 35 mm. Limita de greutate a acestei versiuni este de 115 kg, prin urmare se adresează categoriei de e-bike și a riderilor cu o greutate mai mare.
Dacă ai o bicicletă electrică extrem de grea, cu o baterie mai mare , orientată spre „gravity”, atunci roțile BiTurbo X.E vor fi o pereche perfectă. Vin cu încă 300 g în plus de carbon și limita de greutate este de 130 kg.
Greutatea totală a setului de roți BiTurbo X este de 1530 g ( 27,5″) sau 1580 g (29″), pe când cea a setului BiTurbo X.E este de 1830 g (27,5″) sau 1880 g (29″). Ambele modele BiTurbo X și X.E sunt construite în întregime în Germania și se prezintă la prețul de 3600 euro.
Proiectul Bike Ahead Biturbo Cargo se desfășoară de câțiva ani. Pe atunci, Kvirder l-a întrebat pe fondatorul de la Bike Ahead, Christian Gemperlein, dacă ar lua în considerare realizarea unei versiuni cargo a Biturbo. Până în 2022, au construit o roată suficient de rezistentă pentru a trece testele DIN pentru biciclete cargo și biciclete electrice „pedelec” de mare viteză.
Setul de roți Bike Ahead Biturbo Cargo este alcătuit dintr-o roată față de 20″ cu o roată spate de 26″. Datorită construcției din carbon au scăzut mult în greutate față de seturile de roți convenționale pentru biciclete cargo din aliaj, adesea peste 2 kg un set.
Ambele vin cu o lățime interioară a jantei de 26 mm. Bike Ahead le-a proiectat pentru încărcături deosebit de grele, evaluate pentru până la 220 kg inclunzând rider-ul, bicicleta și încărcătura. Roata față cu 6 spițe din carbon are doar 635 g, iar cea din spate 900 g. Un set de roți complet de doar 1535 g.
Cu toate acestea, roțile de biciclete cargo monococ, extrem de ușoare, fabricate în Germania nu sunt ieftine. Se vând cu aceeași 3600 de euro ca multe dintre celelalte Biturbo. Dar, probabil că nu există nicio modalitate de a vă face bicicleta cargo la fel de cool.
Via Bike Ahead
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…