Cheia dinamometrică 9point8 pe care şi-o poate permite oricine plus alte opţiuni ieftine

În zilele noastre din ce în ce mai multe biciclete, piese şi componente necesită instalări precise care presupun o atenţie suplimentară la strângerea şuruburilor. Prezente în general pe componentele mai de top din carbon marcajele care precizează forţa de strângere a şuruburilor au nevoie de o cheie dinamometrică. Din păcate din cele reglabile şi care includ şi câteva capete interschimbabile găseşti în România la preţuri între 200 şi 300 lei sau chiar la peste 900 lei pentru un model digital. Pentru un mecanic amator aceste preţuri sunt destul de mari şi în general nu merită pentru a fi folosite doar de câteva ori pe an.

Însă canadienii de la 9point8 vin cu o propunere interesantă şi care costă doar 8,99 $. Este vorba de o simplă hexagonală care dispune de propria scală măsurată în Nm. În acest moment este disponibilă doar varianta de 4mm şi în curând cea de 3mm. Hexagonala de 4mm are o scală de la 0 la 12 Nm, iar cea de 3mm măsoară de la 0 la 4Nm.

height=350

Mai există însă şi opţiuni similare, spre exemplu de la Topeak cu ComboTorq, un set care include cheia şi mai multe capete. Şi nici preţul nu este exagerat, la aproximativ 20 Euro.

La fel şi Canyon oferă Pure Cycling Torque Wrench, o cheie dinamometrică ce se livrează împreună cu unele biciclete sau separat la preţul de 13 Euro. Şi aceasta include mai multe capete.

Ar mai fi o opţiune şi de la Ritchey cu MULTI-BIT TORQKEY deşi aceasta este precalibrată la 5 Nm. Totuşi cheia este compactă, dispune de 4 capete şi costă doar 19,90$. În plus cei 5 Nm sunt suficienţi pentru strângerea majorităţii pipelor şi tijelor de şa.

Dar poate avantajul cel mai mare al cheii dinamometrice al celor de la 9point8 nu este doar cel mai mic preţ ci şi cea mai mică greutate. Cheia de 4mm cântăreşte 26 grame, iar cea de 3mm doar 18 grame. Aşadar le poţi lua cu tine în tură în cazul în care ghidonul tău scump din carbon are nevoie de reglaje pe nepusă masă.

Dan Mazilu

Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

Share
Published by
Dan Mazilu

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

2 săptămâni in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

3 săptămâni in urma