Categorii: Gravel bikeNoutati

A fost prezentat noul gravel de buget Canyon Grail AL

În weekend-ul ce a trecut, la cursa Toros de Gravel din Mallorca, cei de la Canyon, unul dintre sponsorii principali ai evenimentului, a prezentat câteva noutăți ce vor veni în gama de gravel Grail. Cea mai mare noutate este că va exista o versiune de Grail din aluminiu, fără ghidonul dublu Hover. În plus, toate modelele vor fi disponibile cu transmisii SRAM 1x.

Modelul inițial Canyon Grail CF cu cadru din carbon a făcut valuri cu ghidonul său pe două nivele Hover. Pornind de la ideea de a oferi confort mai bun cu mâinile în partea superioară și control pe coborâri în drop-uri, ideile s-au adăugat unei biciclete din carbon oricum deja foarte performantă. Dar pentru cei ce nu au simpatizat ideea, Canyon va oferi un model clasic și mai ieftin, Grail AL.

Detaliile sunt încă puține despre noul Grail AL, dar o bicicletă a putut fi admirată în Mallorca, iar datele complete s-ar putea să fie disponibile cât de curând. Marea diferență față de modelul din carbon este că modelul Grail AL are un toptube puțin înclinat și headtube și headset convenționale.

Asta înseamnă bineînțeles ghidon și pipă convenționale, plus o reglare mai simplă a Reach-ului și înălțimii ghidonului. Odată cu bicicleta se lansează și un ghidon nou compact denumit Gravel AL HB50 care mai mult ca sigur va fi disponibil în diferite lățimi.

Grail-ul din aluminiu pare foarte solid, cu suduri masive și întărituri la conexiunea din zonele headtube și seat tube-ului. Seatstay-urile sunt aplatizate și curbate în capăt pentru a oferi confort, lucrând împreună cu seattube-ul care e aplatizat chiar deasupra monobolocului.

Bicicleta din aluminiu e și foarte funcțională. Modelul prezentat are o transmisie SRAM Rival 1x dar e în continuare compatibilă cu 2x cu ajutorul unei prinderi demontabile pentru deraiorul față. Există prinderi pe seatstay-uri pentru portbagaj iar cadrul poate fi echipat cu aripi de protecție complete.

În triunghiul principal există două suporturi de bidon și rutare pentru cablurile electronice Di2, plus un al treila loc de suport de bidon sub downtube. Bicicleta are spațiu suficient pentru anvelopele Schwalbe G-One Bite de 700×40 mm iar puntea dintre chainstay-uri lipsește pentru a nu aduna noroi.

Chainstay-urile lungi sugerează un comportament stabil deși Canyon spun că geometria acestei biciclete este în stil Sport față de cea Gravel Pro de pe modelul din carbon. Diferența ar putea să țină totuși doar de lipsa ghidonului Hover. Rutarea internă modulară pare să fie capabilă să facă față la orice combinație iar furca integrală din carbon pare să fie identică cu cea de pe modelul de top.

Monoblocul e de tip PressFit, roțile au ax thru de 12 mm, prinderile de etrier sunt de tip flat mount și există posibilitatea de a monta aripi și portbagaje în același timp.

Mai multe informații vor fi disponibile foarte curând pe pagina producătorului.

Informații și imagini de pe bikerumor.com

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma