Înainte ca Shimano să lanseze fabuloasele frâne V-Brake, ce și-au dovedit eficiența până în ziua de astăzi, Florian Wiesmann, constructor de biciclete, prezenta prototipul primului Wie-Brake. Se întâmpla în toamna anului 1990, când Florian Wiesmann a considerat că frânele Cantilever pe care le avea instalate pe bicicletă, nu-i ofereau suficientă putere.
În anul 1991, după ce reușește să se angajaeze într-un magazin de biciclete, fiind în același timp și rider în echipa Serotta-Cycle-Shark, construiește în serie mică noile Wie-Brake-uri, realizate CNC. Un an mai târziu, construise deja primele 50 de serii ale frânelor Wie-Brake I. În toamna lui 1993, pleacă în Statele Unite, unde capătă mai multă experiență în construirea cadrelor și unde reușește să dea viață primului său cadru.
În 1993, la întoarcerea din Statele Unite ale Americii, construiește a doua versiune a frânelor Wie-Brake. Inițial, a reușit să termine o serie de 200 de exemplare, dar după ce-și cumpără tot echipamentul necesar pentru a construi singur respectivele componente, reușește să vândă 700 de frâne Wie-Brake și 20 de cadre.
În 1995, Shimano lansează prima frână Shimano XT V-brake, care semăna izbitor cu produsul lui Wiesmann. Acesta își amintește că în 1994, un manager de produs de la Shimano achiziționase un set de Wie-Brake-uri de la Cycle-Shark din Zürich.
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…