Categorii: ArticoleMag

VeloCity: o privire în fabrica de biciclete de la Reșița

Acum ceva vreme am vizitat fabrica de biciclete VeloCity din Reșița, cea care furnizează lanțului Decathlon bicicletele aflate la vânzare, iar primul rezultat a fost un interviu cu managerul acesteia, Marius Mihăilă. Acum este rândul fabricii în sine să fie dezvăluită în fața ta.

De la primul pas făcut în hala de producție, lucrul care ne-a impresionat inițial a fost dimensiunea. Pentru că totul este concentrat într-o singură hală, este mai mare decât orice am văzut până în prezent. Nici nu este de mirare, având în vedere că acum ceva timp pe ușa acesteia ieșeau autobuze și alte vehicule de tonaj mare.

Toate componentele care vor forma bicicletele sunt așezate pe niște rafturi înalte de câțiva metri buni. Totul se află într-o ordine precisă, demnă de o ceasornicărie. Cadrele sunt la locul lor, furcile la fel, ca și restul pieselor. În limbaj de specialitate, Marius Mihăilă numește acest lucru warehouse management. Practic, se știe unde se află fiecare componentă necesară, astfel încât liniile de asamblare să fie mereu ocupate. De asemenea, la fel de impresionante sunt rafturile cu piese ce urmează a fi returante către furnizori, deoarece nu corespund standardelor impuse de VeloCity. Astfel, aceștia se asigură că toate bicicletele produse vor fi livrate în cea mai bună stare de funcționare.

Există 3 linii de producție, fiecare împărțită la rândul său în 4 secții care asamblează roțile, prefabricatele, reglează toate sistemele bicicletei și, în final, le împachetează pentru a fi trimise spre departamentul de logistică.

În ciuda acestei precizii de metronom a fluxurilor tehnologice, resursa umană nu este neglijată. Orice persoană are pregătit un înlocuitor în caz că trebuie să părăsească locul de muncă și se știe mereu cine este responsabil pentru erorile angajaților sau a utilajelor. Nimic nu este lăsat la voia întâmplării.

Calitatea trebuie să fie ireproșabilă, motiv pentru care fiecare secție are un grafic cu cel mai recent raport al calității. Dacă produsul nu este conform, acesta mai face o vizită secției care răspunde pentru defectul detectat.

O altă preocupare a proiectului VeloCity este sustenabilitatea, și mai exact, protecția mediului înconjurător. Asamblarea bicicletelor generează multe deșeuri, așa că management-ul acestora este vital, mai ales că fabrica se dorește a fi un proiect verde. Tot ce rezultă din procesele tehnologice derulate, de la materiale feroase la mase plastice, dar și din birourile firmei, este reciclat. Ba mai mult, VeloCity colectează și deșeurile altor întreprinderi din zonă și le valorifică.

VeloCity dorește să se dezvolte în viitorul apropiat în SportCity, un proiect în cadrul căruia să fie produse și mai multe tipuri de echipamente sportive. Deci, pe viitor s-ar putea să vedem această fabrică la o scară mai mare.

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Vezi comentarii

  • anonim....are dreptate potocean....scz ai lucrat acolo ca sa vezi cum este .....eu am lucrat si chiar a fost super ok....am avut respect deci daca ai lucrat probabil nu ai lasat loc de buna ziua .....clar dar firma este chiar ok ....asa ca dc spui daca nu ai lucrat

  • sunt interesat de o forma de contact cu fabrica de biciclete resita in vederea unei colaborari...multumesc

  • deci ce sa spun de inceput velocity resita , seriozitate , incredere, prietenie o% , ca si calitatea bicicletelor sunt praf majoritatea, cu mici exceptii, in rest Velocity niste oameni fara pic de caracter mafioti de prima clasa, injunghie angajati chiar atunci cand le e mai drag lomea, le doresc tot binele din lume dar cu chestia asta nu stiu cat o sa mai o duca , in fine bafta velocity.

  • din pacate tot salbutze sunt bicicletele si destul de scumpe pentru dotarile pe care le au, cadrele cel putin .. sunt varza ...

  • Nu arata rău, dar ca peste tot muncitoru rabdă de frig, toti sunt ca caciuli sau gluga in cap si înfofoliți bine :)

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Riders Club anunță concursurile pentru sezonul 2025

Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…

4 zile in urma

Bryton lansează noul ciclocomputer smart Rider S510

Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…

o săptămână in urma

Test – bicicletă gravel electrică Van Rysel E-GRVL AF HD

Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…

2 săptămâni in urma