Categorii: ArticoleMag

Skibobbing – sau cum să te dai cu bicicleta pe zăpadă

Dacă nu ai auzit până acum de Skibobbing, îți spunem noi: este un sport de iarnă, care presupune utilizarea unei biciclete cu skiuri atașate. Pe scurt, fie bicicletele sunt construite special pentru această activitate, purtând denumirea de snowbike, fie pot fi transformate prin demontarea roților și înlocuirea acestora cu două skiuri, unul în locul roții de spate, iar altul în locul roții de față.

Există mulți producători de snowbike-uri, dar puțini care oferă kit-ul de conversie. Și cum acesta este un site de biciclete, ne vom concentra pe kit-urile de conversie și mai puțin pe snowbike-urile construite de la zero, exceptând cele câteva vorbe despre istoria acestui concept.

Conceptul își are rădăcinile în America anilor 1892, în acel an fiind prezentat velocipedul pentru zăpadă, sub semnătura lui J.C. Stevens.

60 de ani mai târziu, în 1946, inginerul M.G. Gfaller reușește să obțină brevetul pentru sania cu o șină, care printre altele putea să ia virajele datorită ghidonului cu care era dotată.

De abia în 1949, inginerul austriac Engelbert Brentner reușește să vină cu un produs care seamănă destul de mult cu conceptul zilelor noastre.

Revenind în prezent, producătorii de kit-uri de conversie au realizat că este mai simplu să adaptezi un astfel de sistem bicicletei și s-o poți utiliza și pe timp de iarnă. Practic trebuie să demontezi roțile, angrenajul, lanțul și frânele, o operațiune care nu ar trebui să dureze mai mult de 1 oră, ca apoi să prinzi foarte facil cele două skiuri în locul roților, în special dacă bicicleta ta e dotată cu ax de 20mm, respectiv 12mm.

Soluția propusă de BSK (Best Snowbike Kit) presupune ca în locul angrenajului să montezi două pedale fixe, rabatabile. Kit-ul conține de asemenea o pipă cu rise, care va înalța poziționarea ghidonului dar și o șa foarte confortabilă în cazul în care cea pe care o ai este prea dură.

Cele două ski-uri au o lungime de 90 de cm, iar prinderile sunt concepute pentru bicicletele de downhill. Asta nu înseamnă că nu le poți monta pe orice fel de bicicletă, în cazul în care diametrele axurilor corespund, 20 de mm pentru furcă și 12 mm pentru cadru. Kit-ul are de asemenea un preț decent, de aproximativ 480 de euro, ținând cont că-ți oferă libertatea de a te afla pe bicicletă iarna, pe pârtiile de ski. Și toți care au încercat Skibike-ul până în prezent, mi-au promis că experiența este una de neuitat. Cu toate acestea, dacă nu ești sigur că vrei să plătești această sumă pentru un kit de conversie, poți închiria una pentru început, ca apoi să iei decizia corectă. Nu uita, în cursele de slalom cu skibob-uri, se ating viteze de peste 140 de km/h, așadar senzațiile sunt garantate.

Dacă nu ești pe deplin convins, urmărește filmul de mai jos, cu Sam Pilgrim, Brendan Fairclogh sau Sam Reynolds.

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Vezi comentarii

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Riders Club anunță concursurile pentru sezonul 2025

Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…

4 zile in urma

Bryton lansează noul ciclocomputer smart Rider S510

Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…

o săptămână in urma

Test – bicicletă gravel electrică Van Rysel E-GRVL AF HD

Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…

2 săptămâni in urma