Etapa a 2a de la maratonul mtb pe etape Mitas 4 Islands MTB a trebuit să fie modificat față de varianta inițială datorită vremii. Specificul acestui concurs este că fiecare din cele 4 etape se desfășoară pe o altă insulă din Croația, de aici și numele. Din păcate, pentru insula Rab unde urma să aibă loc etapa 2, se anunța mare agitată, iar feribotul care transporta concurenții și bicicletele nu putea acosta.
Așa că toată lumea a rămas încă o zi pe insula Krk unde organizatorii au pus la punct peste noapte, un traseu nou, sau aproape nou. Lungimea și diferența de nivel au rămas similare cu ce ar fi trebuit să parcurgem, însă o parte din el a fost comună cu ce mai pedalasem deja în prima zi. Cu toate astea nu ne-am plictisit deloc. Din capul locului trebuie să vă spunem că pentru noi, românii, regiunea este cât se poate de exotică datorită stâncăriei de peste tot și a traseelor de bicicletă care coboară de pe munte direct în mare. Peisaje pe care ai timp să le vezi chiar și în timpul concursului.
Etapa a început în forță pe o lungă urcare cu rampă acceptabilă, dar care nu se mai termina. Cum încălzirea de dimineață nu o prea faci bine, pleci în concurs așa cum poți. Pentru mine ziua nu a început bine, spre deosebire de colegul de echipă care s-a simțit mai bine ca în prima zi.
A trecut mai bine de jumătate de concurs până când am început și eu să vad mai bine. Iar la starea generala de „bine” cu siguranță nu a contribuit nici răceala pe care am căpătat-o pe drumul spre Croația.
Traseul etapei cu numărul doi a fost în pur stil local, cu cele mai variate suprafețe de rulare posibile. De la asfalt la forestier cu pietriș fin, forestier cu bolovani, potecă de pământ și cele mai tari, potecile cu stâncă, și la vale, dar și la deal. Cu siguranță suspensiile, frânele și anvelopele bicicletelor sunt cu mult mai solicitate decât ce găsești în România. Desigur, ai și pe la noi. Însă dacă la noi trebuie să le cauți bine, aici tot ce trebuie să faci este să ieși de pe asfalt. Însă tot răul spre bine. Aici dacă plouă torențial, tot nu e noroi.
Etapa a fost un carusel continuu, când la deal, când la vale, ba pe asfalt, ba pe potecă sau forestier. Totul a culminat cu urcarea înapoi pe „Lună”, platoul arid din vecinătatea orașului Baska unde a fost startul și finișul. Traseul era aici un drum de căruță, așadar două poteci paralele, însă pline de stâncărie în așa fel încât mâinile și picioarele nu aveau aproape niciodată timp de respiro.
Și a 2a culminare a finalului de etapă a fost practic începutul etapei din ziua întâi. De data asta coborârea potecii în zig-zag de pe Lună până jos la asfalt. Putea fi epic dacă erai odihnit. Însă cum, evident, nu eram nu puteam risca viteză prea mare. Nu de alta însă virajele erau în ac de par, iar pe partea unde nu era versant de munte, era prăpastie.
La final de etapă, Justforfungirls a avansat de pe 13 pe 7 la categoria Mixt, Dinamo BikeXpert Racing Team a scăzut de pe 66 pe 82 la categoria Masculin, Dream Team Reloaded a rămas cam la fel, scăzând de pe 66 pe 68, iar noi Team Freerider, am scăzut la rândul nostru de pe 92 pe 101. Nu ne putem lăuda cu un rezultat strălucit însă pentru noi cel putin, scopul evenimentului este să vedem cum este la alții și să povestim mai departe. Nu de alta, dar chiar merită să încercați un maraton mtb pe etape la modul general, și Mitas 4 Islands MTB la modul special.
În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…
Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…
Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…