Absa Cape Epic – Etapa 1. Nino Schurter iese din cursă, BikeXpert 1 şi 2 câştigă experienţă

Pe hârtie etapa întâi pare a fi perfectă pentru maratoniști, însă la Cape Epic surprizele se țin lanț. Cursa a pornit ca din pușcă într-un ritm pe care Karl Plat l-a descris a fi „periculos” și „intens”.

Primii ajunși la primul punct de alimentare au fost Manuel Fumic și Henrique Avancini de la Cannondale Factory Racing, urmați îndeaproape de Alban Lakata și Kristian Hynek (Canyon Topeak) și Rohrbach alături de Geismayr (Centurion Vaude).

foto Andrew McFadden/Cape Epic/SPORTZPICS

Mai departe, băieții de la Cannondale au menținut ritmul alert păstrând astfel avansul, inclusiv pe zona tehnică Land Rover. Porțiunea a fost destul de periculoasă și nu multe echipe au avut curajul să îi dea tare aici. Jaroslav Kulhavy și Howard Grotts de la Investec Songo Specialized au tras și ei tare și s-au alăturat celor din vârful cursei.

Cvartetul de cross country a continuat ritmul infernal mărindu-și avansul la aproape 6 minute la un moment dat. Urmăritorilor Fabian Rabensteiner și Michele Casagrande de la Trek Selle San Marco 2, nu le venea să creadă cât de repede se merge. La final însă acestora le-a revenit locul 3 de pe podium.

foto Nina Zimolong/Cape Epic/SPORTZPICS

Pe măsura ce ultimii 20 km ai etapei se apropiau, „Expresul de Cehia” și-a luat poziția caracteristică în fața plutonului, urmat de Fumic, Avancini și Grotts. Grotts părea că din când în când se cam chinuie să țină ritmul.

Etapa a fost câștigată la final de Cannondale Factory Racing, care i-a învins pe Investec Songo Specialized cu sprintul de final.

Însă vestea ce mare a etapei este că Scott-Sram, alcătuită din Nino Schurter și Matthias Stirnemann, a ieșit din cursă. Matthias s-a simțit foarte rău în timpul etapei și a trebuit să abandoneze. Nino Schurter va continua maratonul singur, dar în afara concursului, în calitate de „Outcast Rider”.

Rezultate etapa 1 – Masculin
1 Cannondale Factory Racing 6-1 Manuel Fumic (Germania) 6-2 Henrique Avancini (Brazilia) 4:08.22,6
2. InvestecSongoSpecialized 2-1 Jaroslav Kulhavy (Cehia) 2-2 Howard Grotts (SUA) 4:08.23,9 +1,3
3. Trek Selle San Marco 2 15-1 Fabian Rabensteiner (Italia) 15-2 Michele Casagrande (Italia) 4:13.55,6 +5.33,0

La feminin, pe locul întâi avem aceeași echipă ca la Prolog. Annika Langvad și Kate Courtney de la Investec Songo Specialized, au câștigat etapa întâi în ciuda unei pene făcută pe traseu.

Duoul a atacat devreme în cursa de 110 km, terminând în doar 4 ore și 45 minute. Pe locul doi s-au clasat Ariane Lüthi și Githa Michiels.

Mariske Strauss și Annie Last de la Silverback-KMC, au mărit ritmul pe ultimii 30 km cucerind astfel locul 3 pe podium, dar și 3 la General Feminin. Fetele de la Ascendis Health/WIAWIS Bikes, mai precis Robyn de Groot cu Sabine Spitz, au căzut pe patru pentru că și Sabine Spitz are probleme cu stomacul.

foto Mark Sampson/Cape Epic/SPORTZPICS

Rezultate etapa 1 – Feminin

1. Investec Songo Specialized 54-1 Annika Langvad (Danemarca) 54-2 Kate Courtney (SUA) 4:45.22,7
2. Spur 53-1 Ariane Lüthi (Elvetia) 53-2 Githa Michiels (Belgia) 4:46.15,0 +52,3
3. Silverback – KMC 51-1 Mariske Strauss (Africa de Sud) 51-2 Annie Last (Anglia) 4:51.06,4 +5.43,7

Echipele românești, Dinamo-BikeXpert Racing Team 1 și 2, câștigă experiență pe zi ce trece. Este o premieră absolută pentru Cătălin Sprînceană și Hans Comyn, care concurează la Masculin și Karina Bonța și Răzvan Jugănaru care participă la Mixt. Terenul pe care pedalează este total diferit de ce întâlnim în țară sau chiar în Europa.

foto Razvan Juganaru

„Etapele sunt lungi, e cald și e foarte mult praf”, spune Cătălin Sprînceană pe Facebook. „Terenul e pietros, prăfuit și nu sunt rădăcini ca la noi. Iar pe viraje se alunecă din cauza prafului, trebuie să fii foarte atent. În fiecare punct de alimentare ne oprim să ungem lanțurile care se usucă foarte repede din cauza prafului.
Etapa a fost rapidă în primii 40 km, după care s-a intrat pe potecă la deal unde s-a mai făcut și push-bike din cauza aglomerației.
Etapa a fost complet expusă la soare, nu s-a mers prim păduri. Dimineața temperatura este bună, e chiar răcoare, dar de la 10 începe să fie cald. Au fost 29 grade, dar se simțeau mult mai multe”, încheie Cătălin. Echipa sa a terminat etapa întâi pe locul 144 la Categorie, din 269 de finisheri.

„La cât de mult praf a fost sigur o sa fac pietre la rinichi”, glumește Răzvan Jugănaru în postarea sa de pe Facebook. „Incredibil cât praf am mâncat azi în 6 ore de cursă. Unde mai pui că te-a bătut în cap soarele non-stop de vedeai stele verzi. E clar că nu suntem obișnuiți cu astfel de temperaturi”.

foto Razvan Juganaru

Răzvan nu este impresionat de traseele din Africa de Sud. „Ce pot să spun este că mă bucur că trăiesc în România. Avem trasee de le dăm clasă oricând, plus că e o plăcere să te dai pe ele. Aici nu vezi decât totul arid în jurul tău, iar peste tot pe unde calci nu vezi decât mărăcini uscați. Terenul este super uscat cu mult nisip și pietre. De cele mai multe ori sunt instabile și în viraje nu poți estima corect cât îți va intra roata în praf.

Experiența este unică, e clar că nu am mai văzut și trăit așa ceva, dar nu este genul de traseu, ca la noi, să îți facă plăcere să te dai pe el chiar dacă ești în cursă”, mărturisește Răzvan.

Karina Bonța s-a descurcat și ea bine, în ciuda unei mici accidentări, terminând pe locul 17 la Mixt, alături de Răzvan. „Am căzut după primii 50 km ai etapei, din cauza unui alt concurent prea entuziasmat”. Din fericire accidentul nu a avut urmări.

Dan Mazilu

Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

Share
Published by
Dan Mazilu

Stiri Recente

Test – Merida eONE-EIGHTY 2025 și Merida eONE-SIXTY SL 2025 – Primele impresii

În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…

4 zile in urma

Roți de top din carbon, cu dinam inclus în butuc? Da, există, se numesc Hunt Proven Carbon XC Dynamo și au o greutate surprinzătoare

Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…

o săptămână in urma

Merida lansează trei noi biciclete electrice: eONE-EIGHTY, eONE-SIXTY SL și eFLOAT echipate cu noile motoare Bosch

Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…

2 săptămâni in urma