Categorii: InterviuMag

Ene Ionuț despre PUBLICICLETA

Ene Ionuț este o persoană care dorește să aducă o inovație în domeniul publicității outdoor. De aceea, ne propune o soluție ingenioasă: publicicleta. Am fost curioși să vedem ce se ascunde în spatele acestui proiect. De aceea l-am contactat și i-am propus acest interviu.


1.FreeRider: Buna ziua! Este o întrebare clasică, dar vrem să aflăm care este sâmburele proiectului. Cum ți-a venit ideea sau ce anume a declanșat-o?


Bună ziua,

Publicicleta a pornit de la pasiunea mea pentru ciclism şi pentru acitvitatea în aer liber.  Odată ce faci tranziţia de la bicicleta ca simplu mod de recree către bicicleta – mod de viaţă şi de deplasare zilnică, începi să dezvolţi o pasiune şi o nouă mentalitate. Simţi libertatea şi de ce nu, te simţi şi mai sănătos.


Lucrând ca graphic designer, clienţii îmi cereau idei de promovare atractive dar la costuri reduse. Aşa mi-a venit ideea de a îmbina pasiunea cu utilul.


Publicitatea pe care o propun este una mobilă care beneficiază astfel de o maximă expunere, dar fără să fie limitată de restricţiile unui vehicul motorizat: avem acces în parcuri, zonele pietonale şi la evenimente. Pe lângă asta, contribuie şi la responsabilitatea socială promovând în acelaşi timp un stil de viaţă sănătos atât prin aspectul 100% nepoluant cât şi prin invitaţia la mişcare.


2.Câte biciclete sunt disponibile pentru acest serviciu?


Pentru moment, sunt disponibile două biciclete existând planuri de creştere a numărului lor.


3.Ce suprafață au panourile montate pe remorcă și cât de vizibile sunt acestea în trafic/în oraș?


Sistemele sunt proiectate şi construite la comandă, astfel suprafaţa totală de afişaj este de 3,25mp/bicicleta. Datorită vitezei reduse de deplasare şi a dimensiunii panoului vertical cu dublă faţă de 1400cm x 80cm, nu putem trece neobservaţi. Efectul de inedit îşi face imediat apariţia: oamenii ne fac poze, ne aplaudă si ne felicita pentru initiativa. Ne pun întrebări la stop, iar maşinile ne lasă în intersecţii să o luăm înaintea lor deşi trebuie să cedăm prioritate.


4.Ce alte facilități mai oferiți clienților?


Pentru un impact vizual mai puternic, îmbrăcămintea poate fi inscripţionata sau putem purta uniforma companiei pentru care facem reclamă, astfel branding-ul fiind complet. Sistemele mobile dispun de spaţiu pentru a transporta sticle cu băuturi răcoritoare sau alte materiale publicitare şi mostre pe care le împărţim trecătorilor. De asemenea, un sistem GPS  înregistrează informaţii despre locaţie şi traseu. În acest mod se poate monitoriza simplu şi eficient întreaga campanie.


5.Ai estimat vreodată ce reach ar putea avea o campanie de o zi?


Publicitatea pe biciclete este în mod cert un canal de comunicare care nu trebuie să lipsească din mixul media. Un studiu de impact al publicităţii outdoor din România arata că 84% dintre romanii din marile oraşe au o părere pozitivă vis-à-vis de publicitatea outdoor, considerand-o „utilă”, “o sursă de informare”, iar alţii o consideră “interesantă”. Într-o campanie de 5 ore parcurgem aproximativ 60km. La ora de vârf pe arterele principale din Capitală,  estimăm 10.000 mii de vizualizări pe oră.


6.Poți să ne spui câteva cuvinte și despre costuri?


PUBLICICLETA se adresează companiilor mici şi medii, care alocă bugete reduse pentru publicitate şi care solicită campanii de scurtă durată. Programul unei zile de campanie este de 5 ore, preţul fiind de 50 euro pentru două biciclete. Orele suplimentare costă 15euro/ oră pentru două biciclete. Clientul ne poate furniza autocolantul printat la dimensiunile cerute sau la cerere putem realiza atât design-ul cât şi printarea autocolantului.


7.Planuri de extindere al proiectului?


Planuri sunt. Pentru sezonul 2012 am in plan formarea a doua echipe de cate trei biciclete in Capitala si poate o echipa pe litoral. Publicicleta nu se limitează doar la afişaj. Încercam să spargem barierele unei publicităţi convenţionale şi să contribuim la succesul şi impactul unei campanii prin componentă umană care este acolo să intre în contact direct cu target-ul, să ofere informaţii suplimentare.  Nu suntem închişi într-un birou sau într-o maşină, suntem acolo între oameni şi suntem abordabili.


Mulțumim pentru interviu. Mai multe detalii poți găsi pe publicicleta.ro.



Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Vezi comentarii

  • Era doar o idee a omului. Daca nu o face el, o sa o faca altii intr-un mod mult mai urat, adica vor trebuie sa atraga atentia acuma prin alte modalitati datorita prezentei multiplelor panouri si afise. Decat sa o vad pe una dezbracata pe spatele unui autobuz prefer sa ii vad pe astia doi imbracati si pedaland prin oras.
    Nu poti sa iti revarsi toata frustrarea cauzata de mizeria publicitara pe un singur om.

  • O infectie. Nu e destula publicitate deja pe toate gardurile, inclusiv in WC-uri, in jocurile video si filme. Lui i-ar placea daca eu, mare publicist, i-as lipi familiei lui pe frunte niste stickere publicitare ? Si care sa faca reclama la o firma de publicitate concurenta ?

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma