Nu-ți imagina că a fost ușor să intru în posesia lui Nicolai la EuroBike. Fie îl fotografia cineva, fie era deja luat pe traseele de probă. Așadar după repetate încercări, după 3 ore, mă reîntorc la cortul Nicolai și pun întrebarea: pot să-l iau acum? Tipul se gândește și după câteva secunde îmi răspunde: dar chiar îl vrei, nu? Am confirmat clătinând din cap. Iar în 10 minute mă îndreptam deja spre traseele de offroad.
Primul sentiment pe care-l ai pedalând pe o astfel de bicicletă este ciudat. Parcă te-ai afla pe o motocicletă cu pedale. Anvelopa foarte groasă, de 4 inch, contribuie din plin la această senzație. Dar și Bottom Bracket-ul lat, care conferă o poziție ușor nefirească a picioarelor. Pentru că folosește anvelope atât de late, nu exista o altă soluție tehnică pentru construcția BB-ului.
Ghidonul este foarte lat, deci controlul sporit, indiferent dacă este vorba de viraje sau coborâri. Chiar și la pedalat, masivitatea bicicletei este contracarată de greutate mică și de raportul ales pentru sistemul de transmisie pe curea, de la Gates, modelul Carbon Drive. De fapt, raportul oferit de cele două roți zimțate (a.k.a. pinion și foaie) este suficient pentru a te deplasa cu o viteză constantă de 15 km/h, fără să ai senzația că pedalezi în gol. Pe porțiunile de urcare, acest raport este de asemenea suficient, necesitând însă ceva mai mult efort din partea ta. Dar dacă ai un drum lung de parcurs și vrei să ajungi repede, nu vei avea nicio șanșă, datorită cadenței frenetice la care vei ajunge încercând să menții măcăar o viteză constantă de 20-25 de km/h. Astfel, bicicleta este limitată doar la plimbările de explorare, prin pădure, zone vulcanice sau înghețate. Chiar și pe nisip sau pe teren moale, bicicleta se descurcă excelent, oferind o tracțiune la care unele biciclete doar visează.
Poate te întrebi dacă nu cumva această bicicletă este rigidă, dat fiind faptul că este construită în jurul unui cadru hardtail, fiind echipată cu o furcă fixă (din carbon) de la White Brothers. Ei bine, nu. Anvelopele sunt atât de groase, încât acționează asemenea unei furci pe aer cu o cursă de 60-80 de mm. Și ceea ce este și mai interesant la anvelopele Surly Nate, este faptul că pot rula la presiune mică, oferind în continuare o viteză de rulare decentă.
Cadrul este perfect finisat. Vopseaua crează imaginea unei prezențe rare, iar la nivelul sudurilor, este construit de mâna unui maestru. Este decupat specific pentru a primi o curea de transmisie, dar îl poți utiliza la fel de bine și cu un sistem de transmisie cu lanț, cu mai multe viteze. Urechile sunt reglabile și permit ajustarea distanței dintre roți. Cu cât depărtezi mai mult roata de spate, cu atât bicicleta este mai stabilă. Deși nu s-a pus niciodată problema stabilității în timpul plimbării.
În rest, în ceea ce privește echiparea, numai componente alese pe sprânceană: frâne Hope extrem de potente, butuci din aceeași casă cu un aspect delicios, tijă de șa ajustabilă Rock Shox Reverb și ghidon Answer prins de o pipă din același soi.
La finalul testului, încă mă gândeam serios dacă mi-aș cumpăra o astfel de bicicletă sau nu. Pentru că este felul meu de a mă convinge că sunt îndrăgostit de un produs. Incertitudinea am rezolvat-o în urmă cu câteva zile, la două săptămâni după ce am pedalat pe Nicolai Argon FAT. Aș cumpăra-o! Pentru colecție și pentru câteva duminici pe an la munte. Iar faptul că este un magnet pentru public, rămâne doar un bonus, din partea casei Nicolai. Tu trebuie doar să plătești 1.350 de euro pentru cadru și să te descurci să găsești piese cât mai ușoare.
Greutate cadru: 2.35 kg
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…
Vezi comentarii