Categorii: ArticoleMag

Prima Evadare 2016 – scrisoarea deschisă a unui participant

Numărul de nemulţumiri după ediţia 2016 a concursului Prima Evadare a fost foarte mare. Unele ţin de calitatea traseului, altele de probleme de organizare, mai mult sau mai puţin importante. Cert e că nemulţumiţii au fost mulţi şi ei îşi doresc nişte răspunsuri. Freerider se doreşte să fie o publicaţie echidistantă, care să nu ţină partea nimănui, nefiind oricum deloc implicată în organizarea competiţiei aşa cum unii încearcă să sugereze. Astfel, am primit la redacţie o scrisoare deschisă cu întrebări pentru organizatori, care sintetizează destul de bine nemulţumirile pe care le-am citit zilele trecute şi pe care am decis să o publicăm în cele ce urmează. Textul nu este scris de redactorii Freerider şi nu reprezintă în mod expres părerea acestora.

Răspunsul organizatorilor îl găsiți aici.

Aș dori să adresez această scrisoare deschisă clubului CS Nomad Multisport, organizator al concursului Prima Evadare 2016 și lui Daniel Sardan directorul acestei curse. Scriu această scrisoare în calitate de client al Nomad Multisport, statut pe care l-am obținut în momentul achitării taxei de înscriere la concursul Prima Evadare 2016, scopul fiind de a lămuri câteva aspecte în legătură cu problemele pe care le-am întâmpinat sau remarcat în timpul desfășurării acestui concurs.

În dimineața concursului, după pregătirile necesare ale echipamentului și bicicletei, în drum spre locul de start din Băneasa, la ora 8:30, am primit un SMS prin care mi s-a comunicat că traseul pe care se va desfășura concursul este cel clasic, care toată săptămâna a fost declarat impracticabil și nerecomandabil de către organizatori.

Mă intreb dacă oare nu ați anunțat alt traseu în săptămâna premergătoare concursului, pentru ca nu cumva să vă aflați în situația de a avea doar 2-300 de persoane la start, știind de la început că nu veți schimba traseul.

Am luat totuși startul pe traseul clasic, pregătindu-mă ca în loc de 5-6 ore de luptă cu noroaiele să am parte de cel puțin 7, cam acesta fiind nivelul meu. După startul de la ora 10.05, am trecut pe la punctul de control de la Palatul Ghica la ora 12:14, informație care poate fi verificată pe clasament, respectând astfel condiția de continuare a traseului, după cum a fost ea formulată în regulamentul concursului.

După alte aproximativ 3.5 ore de bălăceală prin bălți, push-bike și noroi, lucruri normale pentru un concurs desfășurat în astfel de condiții dificile, în jurul orei 15:40, după 43 km parcurși, am ajuns la șoseaua care leagă autostrada A3 de șoseaua Ghermănești-Snagov, în apropierea punctului de control CP9. Odată ajuns acolo, am fost oprit, împreună cu alți aproximativ 50 de concurenți, de 2 persoane care susțineau că sunt reprezentanții organizatorilor și de un polițist, interzicându-ni-se accesul pe traseu și, implicit, continuarea concursului și solicitându-ni-se cipurile de cronometrare. Atunci când am solicitat lămuriri privitoare la motivele acestei decizii, ni s-a spus că traseul s-a închis la 15:30, deoarece acela era timpul limită pentru parcurgerea celor 55 de km ai întregului traseu.

Întrucât eu știam ce scrie în regulamentul pe care l-am acceptat în momentul în care am decis să particip la această competiție și negăsind acolo niciun motiv pentru care mi se interzicea continuarea concursului, am refuzat să predau cipul, așa cum au făcut mulți alți participanți opriți ca mine în acel punct. Am luat această decizie întrucât cei așa-ziși 2 reprezentanți ai organizatorilor nu puteau oferi niciun motiv coerent și justificabil pentru solicitarea lor, lucru cel puțin suspect pentru o competiție de anvergura și cu implicațiile celui mai mare maraton de ciclism cross country din Europa de Est, după cum se autointitulează.

Așadar am continuat drumul pe șosea până la Astoria, unde odată ajuns am predat cipul celor în drept să îl preia care se aflau la linia de sosire

După aceea, m-am dus să iau tricoul, pastele și biletul pentru tombolă, care se putea obține doar în schimbul brățării de hârtie primită în kit și am urmărit spectacolul premierii și a tombolei. Dacă la premiere s-au încurcat podiumurile la vreo 3 categorii, tombola a fost mai amuzantă. Pentru participarea la tombolă, numele și numărul de concurs trebuiau scrise pe biletul de tombolă care se introducea într-o urnă, un bilet pentru fiecare participant. Dar asta doar teoretic. Câștigătorii erau extrași, biletul era citit iar dacă erau prin zonă, fugeau să ridice premiul, altfel era citit următorul. Probabil că putea oricine să susțină că a câștigat, nefiind solicitat niciun buletin sau număr de concurs. Totul a culminat cu extragerea pentru a doua oară a unei persoane care deja câștigase un premiu, în condițiile în care fiecare participant avea teoretic un singur bilet în urnă. Oare câte bilete avea respectivul în urnă dacă a fost extras de două ori, iar chiar dacă nu i s-a dat al doilea premiu, de ce nu i s-a cerut înapoi primul, fiind evident că încălcase regulile?

Am încercat să iau legătura cu organizatorii pe email sau pe pagina de Facebook, dar răspunsurile primite au fost destul de expeditive și pe alocuri cu un limbaj neadecvat. Nu voi reda aici aceste discuții, ci voi relua întrebările mele la care mă aștept să primesc un răspuns:

  1. Ați comunicat către UCI vreunul dintre cele două trasee prezentate pe pagina concursului în data de 07.05.2016 ca fiind traseul pe care se va desfășura concursul?
  2. Cum ați asigurat protecția participanților la concurs, după ce le-ați interzis acestora continuarea concursului și i-ați direcționat pe un drum public care nu avea nici trafic închis nici restricționat, respectiv DN1 și șoseaua Tâncăbești – Snagov?
  3. Care au fost motivele care au stat la baza închiderii competiției la 15:30 și la evacuarea complet haotică și necoordonată a concurenților de pe traseu? Singura normă orară impusă de voi a fost ora 13:00 la Palatul Ghica, toți cei care au ajuns la acea oră acolo și doreau să continue aveau dreptul să o facă, întrucât pentru asta se înscriseseră și pentru asta plătiseră. Voi i-ați privat de acest drept în mod abuziv și complet neacoperit de regulament. Aș adăuga timpii de final din anii precedenți, pentru a vă aduce aminte câtă răbdare ați avut atunci să așteptați, iar acum nu:

Anul 2010, ultimul sosit înregistrat a ajuns după 7 ore și 32 minute, ora 17:30

Anul 2011, comparabil cu anul acesta ca dificultate, ultimul sosit a avut timpul de 9 ore și 50 de minute

Anul 2012, ultimul sosit a avut timpul de 6 ore și 54 de minute

Anul 2013, ultimul sosit a avut timpul de 7 ore și 32 de minunte

Anul 2014, ultimul sosit a avut timpul de 7 ore și 38 de minute

Anul 2015, ultimul sosit a avut timpul de 8 ore și 46 de minute

Nu este oare normal ca și anul acesta concurenții să se aștepte la aceiași ”răbdare” din partea organizatorilor, cu atât mai mult cu cât condițiile au fost comparabile doar cu cele din 2011?

  1. De ce apar clasați toți concurenții care au abandonat competiția sau care au fost împiedicați de voi să o termine? Unde anume în regulament este menționat faptul că se vor întocmi clasamente diferite, în funcție de ultimul punct de control bifat? Și mai ales cum ați putut acorda premii unor participanți care nu s-au încadrat nici măcar în norma de timp impusă pentru Palatul Ghica (a se vedea categoriile Familie 4-8 anu și Familie 9-17 ani) sau care nu au terminat cursa (a se vedea categoriile Cuplu și Tandem)?
  2. Unde pot consulta regulamentul tombolelor la care aveam dreptul să particip prin achitarea taxelor de înscriere, întrucât pachetul de concurs conține și participarea la tombolă? Doresc să cunsult acest regulament pentru a vedea în ce fel sunt reglementate situațiile pe care le-am descris în prima parte a acestei scrisori, care mi se par a fi grave erori de organizare și care discreditează complet această tombolă și ar putea fi considerate chiar o falsificare a rezultatelor tragerii la sorți?
  3. Vi s-ar părea justificată și rezonabilă returnarea taxei de înscriere către toți participanții care vă solicită acest lucru ca urmare a faptului că nu au beneficiat de serviciul achitat (respectiv acela de a participa la întreaga cursă organizată de voi), conform obligațiilor pe care vi le-ați asumat în calitate de organizatori?

Aștept cu interes răspunsurile organizatorilor la aceste întrebări. Vă doresc trasee cât mai uscate și penița ușoară!

Alex Marinescu, participant PE 2016

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Vezi comentarii

  • Vorba neveste-mii: daca e evadare trebuia sa fie dificila; cine a mai vazut evadare usoara.
    V-ati intanit 50 de evadati cu un politit si v-ati predat? Halal evadare.

  • Stiati ca din punct de vedere legal nu a fost ok, arbitri delegati de la F.R.Ciclism au lipsit total.. ..... Ei ar trebui sa aplice regulamentul . Si sa apere interesul participantului.

  • uau. stiam de prima evadare inca de la prima editie.
    desi am fost tentat si mi-am promis ca o sa merg. nu am reusit in toti acest an sa particip nici macar odata.
    citind mai sus, si vazand mai multe informatii despre acest concurs (si din anii anteriori), sunt profund dezamagit de organizare si de comportamentul organizatorilor.
    si, imi iau si gandul de la a participa vreodata la acest concurs

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Test – Merida eONE-EIGHTY 2025 și Merida eONE-SIXTY SL 2025 – Primele impresii

În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…

4 zile in urma

Roți de top din carbon, cu dinam inclus în butuc? Da, există, se numesc Hunt Proven Carbon XC Dynamo și au o greutate surprinzătoare

Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…

o săptămână in urma

Merida lansează trei noi biciclete electrice: eONE-EIGHTY, eONE-SIXTY SL și eFLOAT echipate cu noile motoare Bosch

Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…

2 săptămâni in urma