Categorii: ArticoleMag

Prim contact: noua furcă cu suspensie pe foi Trail Racer, de la Lauf

Când am anunțat prima dată pe site știrea despre acest nou concept de furcă, undeva prin vară, eram destul de sceptic în ceea ce privește rolul și funcționalitatea acesteia. După ce am avut ocazia s-o testăm la EuroBike, în prima zi la DemoDay (denivelări mici), apoi în exteriorul halelor pe câțiva paleți care formau un traseu improvizat (denivelări mari), părerea mea nu s-a schimbat prea mult, însă am înțeles anumite aspecte care pot face din această furcă o ofertă de considerat. Asta doar în cazul în care ai un 29er, nu te dai în vânt după confort și mai ales, ai o sumă importantă de bani de investit într-o furcă ce nu folosește foarte multă tehnologie, ci mai degrabă se bazează pe o idee simplă dar eficientă.

În fond, trebuie să delimităm încă din capul locului această furcă de cele cu care ești deja obișnuit. Cum furcile fixe nu au ce să caute în ecuație, o să fac referire la cele cu amortizor. Lauf Trail Racer 29 nu folosește un cartuș de aer, nu folosește arcuri și nici măcar brațele nu sunt rotunde, pentru că nu au de ce să fie. Este un hibrid, mai degrabă aș spune: o furcă fixă modificată genetic pentru a amortiza unele denivelări atunci când este cazul.

Nu este o furcă sensibilă, dat fiind faptul că este dotată cu foi (pe care ar trebui să le cunoști de la suspensiile automobilelor). Nu are reglaj de rebound, care apropo, este destul de dur, adică revenirea foarte rapidă. Nu are reglaj de preload, dar arcurile sunt disponibile în trei versiuni diferite, cu durități diferite în funcție de greutatea ta.

Personal, această furcă îmi amintește de modelele de prin anii 95-96, cele cu o cursă foarte mică. În acest sens, furca este un bun înlocuitor al unei furci fixe, deoarece face călătoria o idee mai tolerabilă, atunci când parcurgi drumuri cu denivelări. Foile sunt suficient de dure ca să nu te trezești în fața unui Bottom Out, fiind capabilă să suporte și unele drop-uri, de la înălțimi de până la jumătate de metru. Cel puțin, pentru greutatea mea de 67 de kg, nici nu se va pune vreodată problema să folosesc cursa completă. Partea bună este că această furcă nu are nevoie de mentenanță, iar conform producătorului este capabilă de a înghiți mai mult de 140.000 de șocuri.

În concluzie, este o furcă care absoarbe eficient vibrațiile din teren, datorită celor 60 de mm ai cursei și poate fi considerată quasi-comodă pe denivelările mai mari. Nu se pune problema rafinamentului în schimb se poate scoate în față greutate foarte mică, de 990 de grame, dată de construcția din carbon, aspectul science-fiction și finisajul impecabil. O furcă ideală pentru trasee mai puțin denivelate, aflate pe câmp sau în păduri. De asemenea, o furcă pentru cei care vor să mențină o greutate scăzută bicicletei și nu pun foarte mare accent pe confort. Costul este de 1$/gram, adică 990$ și este disponibilă doar pentru bicicletele 29er.

Site-ul producătorului: laufforks.com.

Care este părerea ta despre acest nou concept? Ai utiliza o astfel de furcă?

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

(P) Kross: de la un mic magazin din Polonia, la unul dintre cei mai importanți producători europeni

Fiecare brand de biciclete are o poveste interesantă, unele mai fascinante ca altele și cel mai frumos este când le…

7 zile in urma

Suport de 6 biciclete de la Thule: noul Revert

Thule a găsit o soluție de a transporta 6 biciclete pe un suport care se montează pe cârlig, un suport…

2 săptămâni in urma

Noul Pinarello Dogma XC, hardtail și full-suspension

Pinarello, cunoscut mai degreabă pentru cursierele de top pe care le fabrică, lansează în tandem noul Dogma, o bicicletă de…

2 săptămâni in urma