Pe moment, există doar două versiuni ale modelului Aera: Comp, cu un preț de 1.699 euro și o greutate de 11.15 kg și Pro, cu un preț de 1.999 euro și o greutate de 10.9 kg. Prețurile pentru România, pot fi ușor diferite, dar asta urmează a fi confirmat în momentul în care modelele vor fi disponibile pentru piața noastră. Comparativ cu oferta altor producători premium ce oferă biciclete cu echipări similare, Aera Pro este cu aproximativ 100-200 de euro mai ieftin, dar este echipat cu un cadru din carbon nu din aluminiu.
Primele impresii
Bicicleta este un 27.5, asta înseamnă agilitate mai mare decât în cazul unei biciclete 29er și o viteză mai mare de rulare decât în cazul uneia cu roți de 26 de inch. Dar asta ar fi trebuit să știi deja, așa că îți voi explica un pic despre controlul acestei biciclete. Așa cum era de așteptat, este o bicicletă relativ agilă, cu un unghi al headtube-ului mai ponderat, de 70 de grade și surprinzător, cu un unghi al seat tube-ului de 75 de grade.
Asta nu înseamnă doar capacități de cățărător foarte bune ci și o abordare diferită a subiectului. Dacă o bicicletă de Cross Country, din același segment, oferă un unghi al seat tube-ului de 72-73 de grade, în cazul celor de la KTM, povestea a mers mai departe. În afară de poziția eficientă pe care o ai pe bicicletă atunci când urci, seat tube-ul oferă și o rigiditate fără precedent, datorită formei conice care pornește de la Bottom Bracket (mai gros) până la cheița prinderii tijei de șa (mai subțire). În plus, această formă le-a permis inginerilor să instaleze fără probleme cu tijă de șa cu un diametru mic, de 27.2 mm, care-i permite să flexeze mai mult, deci oferă mai mult confort. Confort care se simte pe traseu și care nu este menționat doar în pliantul de prezentare.
Poziția pe bicicletă este una sport spre race, deși cei de la KTM nu au exagerat instalând o pipă foarte lungă. Oricum, poziția este ușor orientată către față și datorită seat tube-ului amplasat la 75 de grade.
Mai trebuie menționată prinderea etrierului frânei pe disc, direct pe chainstay, aceasta permițând instalarea unui disc de maxim 180 de mm dar și dimensiunea maximă a anvelopei ce o poate primi cadrul: 27.5 x 2.25.
Nu în ultimul rând, KTM a optat la majoritatea tehnologiilor disponibile la ora actuală pentru a crea un cadru cât mai rigid: Bottom Bracket de tip PressFit cu o zonă suficient de masiv construită pentru a transmite eficient energia către roți, un headtube conic, seat- și chainstay-uri ovale capabile să absoarbă șocuri din teren. Cablurile sunt trase prin interiorul cadrului. Ce lipsește într-adevăr acestui cadru este o prindere cu un ax 142×12 mm pentru roata de spate.
Pentru ce anume este această bicicletă construită?
În principal pentru cei care vor neapărat un hardtail ușor (cadrul cântărește doar 1.1 kg) sau pentru cei care vor să participe la competiții pe o bicicletă capabilă. Echiparea nu este de top, la nivelul sistemului de transmisie întâlnind și componente Shimano SLX, dar acestea își fac treaba mulțumitor și pot fiind oricând înlocuite. Cel puțin ai garanția că te poți baza pe un cadru solid, care este cu doar 10 grame mai greu decât modelul de top pentru Cross Country, Myroon.
Concluzii
Aera 27.5 Pro mi-a lăsat o impresie plăcută, așa cum era de așteptat de la o bicicletă atât de ușoară și bine echipată. Mai mult, vine cu ceva în plus față de concurență: un cadru foarte ușor din carbon, un seat tube cu un unghi complet diferit, de 75 de grade, care s-a dovedit a fi foarte eficient pe urcări dar și cu o rigiditate bună. Dar prețul de achiziție este punctul său forte: în acest segment, unde unii producători premium oferă aluminiu, KTM mizează pe carbon.
Pe lângă toate acestea, modelul Aera mi-a reamintit cât de bine poți pedala pe o bicicletă 27.5, atât la Cross Country cât și la Maraton, în condițiile în care echiparea este una bună sau foarte bună. Cu toate acestea, 29er-ul rămâne favoritul meu pentru Cross Country, probă la care nu ai neapărată nevoie de agilitatea unui 27.5.
KTM oferă modelul Aera și cu roți mari, de 29 de inch, dar cu o echipare mai slabă.
Dragoș Mitroi
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…
Vezi comentarii
Sunt fericitul posesor al unui KTM Aera Comp 27,5. Momentan am facut 150 km cu ea, si sunt foarte multumit de ea.
http://www.biciclete-ktm.ro/index.php/contact
Unic importator in tara al marci KTM. La toamna vor putea fi deja comandate aceste modele. Fiti cu ochii pe site!
Andrei, daca vrei sa te bucuri cat mai repede de o asa bicicleta, te-as sfatuii sa iei direct, cat mai repede posibil, legatura cu importatorul ktm in Romania, deoarece sunt convins ca se aduce doar pe comanda si va fi cere mare.
Succes
Super!m-am hotarat care va fi următoarea bicicleta.când ajunge în magazine?
Foarte tare atelajul. Daca vine si la noi la preturile astea se cam merita la cat de bine arata cadrul, pare foarte solid si durabil. Restul componentelor nu-s asa importante ele putand fi schimbate in timp. Asta e o bicla care o aduci usor la vreo 9 kg daca pui pe ea piese premium, bine asta inseamna si o investitie f mare. Frumoasa miscare a fact Ktm!
Cand apare oare in Romania? Cine mai e dealer KTM?