Categorii: ArticoleMag

Pozitia corecta pe bicicleta

Desi poate parea o tema total neinteresanta si in general neabordata ba chiar neluata in seama de foarte multa lume, este o problema cat se poate de serioasa, care in timp, poate afecta sanatatea ciclistului. In imaginea de mai jos poti vedea pozitia ideala in functie de bicicleta pe care pedalezi.

Nu includem in acest articol riderii de sporturi extreme, care in general au nevoie de un setup deosebit al bicicletei, setup ce nu va coincide niciodata cu sfaturile prezentate aici. Asadar, precizam din start ca ne adresam celor care folosesc bicicleta doar ca mijloc de transport, pentru plimbari la munte, in paduri sau pentru cross-country.

Pozitia riderului pe bicicleta este data de mai multi factori : tipul tijei de ghidon, tipul ghidonului, inaltimea/lungimea cadrului si cel mai important dintre toate, saua si tija de sa. Daca in majoritatea cazurilor o bicicleta vine cu o tija de ghidon, ce nu poate fi reglata (exista si tije de ghidon reglabile pe inaltime), saua ramane factorul cheie in alegerea pozitiei corecte pe bicicleta. Aceasta pozitie nu este neaparat si cea mai comoda, dar este cea mai recomandata pentru sanatatea riderului : o pozitie corecta inseamna putine dureri de spate si actionarea muschilor picioarelor astfel incat sa obtii performanta maxima din pedalat.

Medicii recomanda ca in timpul pedalatului, atat picioarele cat si spatele (in masura in care se poate) sa ramana drepte. Saua este bine potrivita pe inaltime in momentul in care piciorul ajungand cu pedala in pozitia cea mai de jos, acesta este perfect drept. In acel moment si puterea de pedalat este exploatata la maxim. Un picior care nu sta perfect drept, depune efort suplimentar la pedalat si nu genereaza puterea ideala. Daca iti reglezi saua in mod corect si apar dureri de spate, incearca s-o ridici treptat, in fiecare zi cate putin, pina ajungi la inaltimea ideala – adica pina in punctul in care piciorul tau va sta drept.

Un alt reglaj foarte important este cel al seii in sine. Aceasta este prinsa de tija de sa pe niste sine. Daca slabesti surubul de sub sa, ai sa observi ca o poti regla in fata si in spate, asemanator scaunelor de la masina. Nu o regla niciodata foarte in spate, caci vei sta aplecat si nici prea in fata, deoarece vei sta mult prea drept, iar pozitia iti va fi incomoda. Urmareste in acelasi timp indicatiile pentru limitele maxime de pozitionare a seii marcate pe sa.

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Stiri Recente

Suport de 6 biciclete de la Thule: noul Revert

Thule a găsit o soluție de a transporta 6 biciclete pe un suport care se montează pe cârlig, un suport…

4 zile in urma

Noul Pinarello Dogma XC, hardtail și full-suspension

Pinarello, cunoscut mai degreabă pentru cursierele de top pe care le fabrică, lansează în tandem noul Dogma, o bicicletă de…

5 zile in urma

Noul Yeti SB165: acum în format mullet

O delectare pentru priviri acest nou SB165, mai ales în culoarea această albastră. Odată cu adăugarea unei roți de 29…

5 zile in urma