Cam Piper, inginer specializat în design aerodinamic, a înregistrat pierderile aerodinamice la pedalat, luând o medie pentru 60 de secunde. Tunelul aerodinamic de la Specialized este proiectat special pentru ciclism iar rezoluţia de măsurare este foarte bună, de 0.0005 m2. Un ciclist este în gama 0.25-0,55 m2 pentru măsurarea CdA – produsul dintre coeficientul aerodinamic Cd şi suprafaţa sa de atac (frontală) A.
Oricum, ca şi valoare, CdA cu picioarele păroase pe un Venge ViAS cu echipament aerodinamic şi cască aero Evade a fost 0.271 m2. Epilarea picioarelor a făcut ca valoarea CdA să scadă la 0.259 m2 în aceiaşi poziţie. Ca şi comparaţie, CdA pe o bicicletă Tarmac cu echipament normal şi cască normal Prevail a fost 0.308 m2 în aceiaşi poziţie.
Piper spune că beneficiul poate să varieze între 40 şi 90 de secunde pe 40 km şi că viteza nu afectează această valoare. O viteză mai mare duce la o rezistenţă a aerului mai mare dar pe o durată mai mică de timp, pe când o viteză mai mică duce la o rezistenţă mai mică dar pentru mai mult timp.
Fără să glumească, Piper s-a oferit să mai facă un test şi cu epilarea mâinilor, acest lucru putând duce la un beneficiu cam un sfert din cel în cazul picioarelor, dar tot surprinzător. În cazul lui Ben este vorba de 15 secunde.
În concluzie, se pare că vechea tradiţie de epilare pe picioare a cicliştilor de şosea pare a fi justificată pe deplin.
Thule a găsit o soluție de a transporta 6 biciclete pe un suport care se montează pe cârlig, un suport…
Pinarello, cunoscut mai degreabă pentru cursierele de top pe care le fabrică, lansează în tandem noul Dogma, o bicicletă de…
O delectare pentru priviri acest nou SB165, mai ales în culoarea această albastră. Odată cu adăugarea unei roți de 29…