Categorii: ArticoleMag

Noua Cască TROY LEE DESIGNS A1

Căştile A1 Cyclops Metal Flake Gold şi A1 Cyclops Black sunt primele dintr-o serie limitată de căşti de all-mountain care se vor defini prin culori şi grafică deosebite, iar cu fiecare nou lot ieşit din producţie vor apărea versiuni noi.

După doi ani de studiu „în spatele uşilor închise”, noua cască A1 iese în sfârşit la rampă pentru a celebra revenirea brandului Troy Lee Designs pe scena de enduro-trail. Nu că TLD ar fi părăsit cu adevărat vreodată această scenă, însă considerînd succesul căştilor full-face din seriile D2 şi D3, a devenit îndreptăţită întrebarea „De ce Troy a amânat mai bine de un deceniu să scoată o cască open-face pentru mtb?”. Şi iată că în sfârşit, în stilul său clasic deja, Troy Lee când apasă pe trăgaci, nimereşte fix la ţintă! Casca A1 abundă în grafică uluitoare, hollywoodiană am putea zice, şi are un profil distinctiv, asigurându-l pe cel care o poartă că sigur nu va trece neobservat printre riderii din eşalonul superior. Troy Lee a fost personal prezent la lansarea modelului A1, care a avut loc în 2013 la magazinul TLD din Laguna Beach, California, unde rideri precum Cam Zink, Brandon Semenuk, Eliot Jackson, Leigh Donovan şi regele suveran al downhill-ului, Aaron Gwin, au fost printre primii care avut ocazia să testeze noua apariţie.

Faceţi cunoştinţă cu noua cască A1

Recent Troy Lee a desenat o linie de echipament inspirat din moto şi numit după Steve McQueen, şi care a fost prezentat împreună cu o cască open-face cu tentă retro. Unii sunt de părere că acesta a fost un exerciţiu reuşit care a dus apoi la lansarea în producţie a lui A1 şi care i-a şi împrumutat acesteia stilul. Fie că e adevărat sau nu, casca de mountainbike A1 de la Troy Lee Designs pare că face parte din aceeaşi poveste, cu un profil rotunjit şi o aerodinamic, coborînd cu protecţia în jos către ceafă şi mulîndu-se ferm pe frunte. Cozorocul arată şi el în stilul moto – full size şi fixat cu şuruburi în elemente metalice prinse în carcasă. În faţă şase găuri de admisie a aerului canalizează aerul pentru răcorire, iar în interior o dublură dintr-o singură piesă, căptuşită cu material care îndepărtează umezeala, înconjoară confortabil capul. Alte şase găuri de evacuare eliberează în spate aerul încălzit şi, de asemenea, nu lipseşte „aripioara” superioară caracteristică designului TLD.

Casca A1 îndeplineşte standardele CE EN şi CPSC şi este disponibilă în trei mărimi: XS/S, M/L si XL/XXL.

Primele două modele lansate sunt auriu metalizat şi argintiu cu negru, ambele cu elemente grafice protejate de un strat transparent acoperitor.

Greutatea pentru măsura M/L este de 340 grame fără cozoroc, fiind foarte uşoară în comparaţie cu alte căşti de enduro. Casca A1 vine de asemenea cu un sticker med-alert, un set de stickere TLD şi săculeţ de transport ventilat.

Cozorocul full-size dispune de şuruburi anodizate pentru ajustarea unghiului. Forma aerisirilor se integrează perfect cu forma rotunjită a căştii.

Construcţia căştii A1

Michael David, personajul principal în dezvoltarea lui A1, spune că planul iniţial era să modifice casca TLD de freestyle inspirată din skating pentru a funcţiona la AM/trail. După o serie de modificări, incluzînd şi decuparea unor canale de ventilaţie enorme, conceptul a fost rapid abandonat şi echipa de la design a luat-o absolut de la zero. Ce a rezultat e un design inspirat mai degrabă din zona moto, cu spuma EPS (polistiren expandat) a carcasei întrepătrunsă, în timpul procesului de inmolding, cu ştraifuri din fibră de sticlă pentru ranforsare. Protecţa extinsă de la spate şi zona frontală a fost evident împrumutate din designul moto TLD pentru a maximiza protecţia la impact. Carcasa exterioară e injectată împreună cu spuma şoc-absorbantă EPS şi –lucru  deloc la îndemână – plasticul exterior „îmbracă” spuma peste margini inclusiv în zona ventilaţiilor pentru un plus de durabilitate şi un look mai elegant.

Grafica este specifică TLD – În definitiv, Troy şi-a început cariera încă de copil ajutîndu-şi tatăl la atelierul acestuia de pictură şi grafică personalizată. Pentru o definitivare a look-ului, stickere ultra-subţiri au fost aplicate pe carcasa căştii A1 şi acoperite apoi cu un strat protector transparent. Această metodă este adesea folosită la căştile moto, însă la căştile pentru ciclism constituie ceva nou, motiv pentru care cei de la Troy Lee Designs au stat o vreme în fabrică special pentru a îi învăţa pe lucrători această tehnică la standardele impuse de renumele brandului. Dacă vă treceţi uşor degetele peste grafică, veţi avea senzaţia că ea e pictată pe casca A1.

O privire în interiorul căştii ne dezvăluie cât de adâncă este în comparaţie cu una de cross-country. Modelul de buclă de închidere se regăseşte doar la TLD, iar ajustarea pe circumferinţă, pe cât de simplă pe atât de eficientă, nu permite căştii să alunece în nicio direcţie. Dintr-o singură piesă, bureţii interiori termoformaţi sunt lavabili şi foarte confortabili.

Fixarea fermă este cheia unei căşti bune, şi cum A1 e făcută să se aşeze pe conturul zonei frontale, puţin probabil să avem parte de „voblaj”. Dublura interioară a căştii atinge soft capul în mai multe zone şi poziţia joasă a prinderii pe circumferinţă fixează ferm şi confortabil. Împreună aceste două sisteme împiedică orice mişcare nedorită a căştii la riding. La fel de importantă este la casca A1 şi posibilitatea ajustării pe înălţime a benzii de circumferinţă, cu trei poziţii diferite, care îi permite utilizatorului să seteze unghiul dintre cască şi frunte. Mai mult, casca Troy Lee Designs A1 poate fi purtată şi cu ochelari tip goggle pentru că deschiderea permite aşezarea unor astfel de ochelari pe conturul ei.

„Tuningul” la casca A1: Să îţi aşezi prima oară casca A1 pe cap e o experienţă chiar unică: alunecă cu o senzaţie ca de cască moto, îmbrăcîndu-ţi capul de jur împrejur şi simţi exact momentul în care se aşează la locul potrivit. Îţi reglezi bucla de bărbie să se închidă ferm. Îti alegi unghiul căştii într-una dintre cele trei poziţii, pe care o simţi ca fiind mai potrivită. Cozorocul e şi el „tunabil” în limitele generoase de +/- 25 mm. După aceste reglaje de bază, o simplă rotire a butonului din spate pentru ajustarea circumferinţei e tot ce îţi mai trebuie ca să uiţi că tocmai ţi-ai pus o super-elegantă cască strălucind în soare, şi te avânţi hotărât în traseu.

Întreaga gamă de produse Troy Lee Designs importată în Romania de Mondo Frames Distribution  poate fi găsită în reţeaua de dealeri a acestora din întreaga ţară.

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Riders Club anunță concursurile pentru sezonul 2025

Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…

4 zile in urma

Bryton lansează noul ciclocomputer smart Rider S510

Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…

o săptămână in urma

Test – bicicletă gravel electrică Van Rysel E-GRVL AF HD

Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…

2 săptămâni in urma