Cu ocazia press camp-ului Merida din luna februarie a acestui an, am cunoscut o mulțumie de oameni, printre care și pe Nanba Kenji, din Japonia.
Curiozitatea nu putea să ne rămână indiferentă față de acest invitat, așa că i-am răpit câteva minute ca să ne spună câteva lucruri de despre piața japoneză de biciclete, dar și despre alte aspecte. Care anume, poți citi în rândurile de mai jos.
În mare, Japonia a cunoscut 3 perioade legate de biciclete. Prima a fost în anii 70, când cicloturismul era o modă foarte contagioasă printre studenți și tineri. Pe urmă, începuturile anilor 90 au marcat descoperirea activităților în aer liber de către japonezi. Oamenii mergeau cu corturile în natură, făceau grătare, își cumpărau automobile 4×4 și aflau despre noul tip de bicicletă de atunci – mountain bike. Ultimul, dar nu și cel din urmă val s-a declanșat acum 7 ani, când japonezii s-au orientat spre bicicletele de șosea. Inițial, pasiunea lor consta în a alerga curse de atletism de maraton, dar poate aveau nevoie de ceva mai sofisticat, așa că au trecut la ciclismul de șosea și la triatlon.
În Japonia, crossbike-urile cu prețuri între 500 și 700$ sunt cele mai căutate, urmate de biciclete de șosea scumpe, cu prețuri în jurul a 3.000$. Totodată, multe cursiere de top, cu prețuri astronomice, de circa 10.000$ ca Trek Madone 6 SSL, Time VXRS sau Cannondale SuperEvo 6 au fost vândute în Japonia.
Cu siguranță, Giant conduce la capitolul vânzări. Trek se bucură de un mare succes, urmată de Specialized, Cannondale, Bridgestone și Pinarello.
Niciunul din orașele noastre nu excelează în materie de infrastructură pentru biciclete, dar de circa 5 ani, guvernul a demarat construcția pistelor de biciclete în marile orașe. Tokyo este traversat de mai multe râuri și canale, pe marginea cărora există piste pentru biciclete.
Cât privește ce se petrece în afara orașelor, avem cu ce ne mândri. Există foarte multe drumuri secundare care trec prin localități cu puțini locuitori, așa că aceste șosele sunt un paradis pentru motocicliști și cicliști.
Nu pot spune cu exactitate, dar în Japonia avem circa 1.000 de evenimente anual. Practic, weekend de weekend există curse de șosea, cross-country, downhill sau de triatlon. Avem și sportivi de valoare, precum Yukiya Arashiro, care aleargă la profesioniști, el terminând Turul Franței în 2010. În materie de mountain bike, îl avem pe Kohei Yamamoto care s-a alăturat echipei Specialized World. Actualmente este clasat pe locul 30 mondial. Și ar mai fi Mio Suemasa, sportivă care participă la downhill și care a fost campioană mondială de downhill acum 12 ani.
De toate, inclusiv ciclobal.
Firește, Japan Cup. Este o competiție de șosea care se desfășoară în luna octombrie și la care participă mulți cicliști profesioniști.
Nu, nu avem voie. Poliția nu ne acordă aprobare pentru așa ceva, deși cei mai mulți care au bicicletă și-ar dori acest lucru.
Majoritatea sunt city bike-uri și cursiere. Mountain bike-ul nu s-a bucurat de vreun succes notabil în Japonia, dar lucrurile par a se schimba. Se vând tot mai multe mountain bike-uri 29er.
Chiar dacă Japonia este țara de originie a Shimano, se importă multe biciclete, piese de biciclete sau accesorii. Am impresia că Europa are propria industrie a bicicletei care este diferită de cea din Japonia. Observ că oamenii implicați în aceasta iubesc mai mult bicicletele.
Da, Cyclemode care este organizat la Tokyo.
Dacă vorbim de încasări, Japonia conduce în acest top. China vine tare din urmă și preconizez că în circa 3 ani să ne depășească și să devină cea mai importantă piață a Asiei. Pe de altă parte, bicicleta a devenit tot mai folosită în Taiwan, iar în Coreea de Sud mountain bike-ul este foarte iubit.
Kenji ne-a trimis câteva fotografii pentru publicare de la competițiile din Japonia. Le poți vedea mai jos, în galeria foto.
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…
Vezi comentarii
foarte interesant interviul !