Categorii: InterviuMag

Mircea Crisbasanu despre Cycling Romania

Mircea Crisbasanu este o persoană cu o preocupare de inviditat: organizează tururi cu bicicleta prin România pe trasee pitorești. În funcție de traseul ales, te vei bucura de o bicicletă închiriată, de asistență tehnică, ți se vor oferi informații despre zonele pe care le parcurgi, vei lua parte la diverse activități și vei putea vizita mai multe obiective turistice. Despre cum se descurcă cu proiectul Cycling Romania dar și despre noul traseu Dealu Mare ne va povesti în acest interviu.


1.Salut Mircea! Nu ești singurul care oferă aceste servicii în România. Tu când ți-ai început activitatea li mai ales, cum?


Salutare vouă și cititorilor Freerider.ro! Timp de doi ani am urmat un program de Master in Construcții în Olanda, la Technical University of Delft. În noiembrie 2010 am absolvit și m-am întors în România. Încă de atunci îmi încolțise în minte ideea de a face cicloturism organizat, mai ales că am avut ocazia să mă plimb cu bicicleta prin mai multe țări (Olanda, Elveția, Belgia, Luxemburg, Germania) și mi-am dat seama că a noastră Românie este extrem de interesantă pentru turistul pe două roți. Stăm mult mai bine decât Olanda la capitolul atractivitate. Aici ne ajută în primul rând varietatea geografică, dar și faptul că numeroase tradiții rurale sunt încă bine păstrate.


Paradoxal, infrastructura de slabă calitate din țară conduce la izolarea comunităților și ne ajută să ne păstrăm specificul satelor, așa cum există el de bune decenii. Ei bine așa ceva a dispărut demult în multe dintre țările vest-europene. De aici văd eu un imens potențial pentru cicloturism în România. E drept ca nu sunt nici primul, nici singurul care face așa ceva, însă la cât de mare este suprafața țării, este încă destul loc pentru toți. Eu chiar am încercat să comunic cu așa-zisa „competiție”, însă doar câțiva au fost receptivi și dornici de dialog. Oamenii încă au impresia că ne putem fura pâinea unul altuia, în timp ce eu cred că de fapt putem colabora. Fiecare are însă politica sa de business.


În plus, eu vin cu o viziune proprie și cu o concentrare pe zonele rurale, acolo unde doresc să sprijin localnicii și să îi invăț să facă turism. Anul următor îmi propun să unesc domeniul în care am studiat, construcțiile, cu cel în care lucrez acum, turismul pe bicicletă. Cert este că Cycling Romania are menirea să atragă turiștii străini pasionați de cicloturism, dar și să îi învețe pe români că pot practica turismul pe bicicletă având imense satisfacții.


2.Câte tururi organizezi anual și câte persoane iau parte la aceste tururi. O cifra aproximativă este suficientă.


Am înființat Cycling Romania și am avut primele ture la sfârșitul lunii mai, 2011. Până acum am avut opt ture cu peste 50 de turisti. Un „turist” special a fost britanicul Kevin Rushby, jurnalist la prestigiosul The Guardian, cu care am facut o tura de cinci zile în sălbăticia din nordul Buzăului. A rămas atât de plăcut impresionat, încât în curând va scrie un articol despre ce a trăit în tura pe bicicletă din România.


3.Cum vezi dezvoltarea acestui tip de activitate pe viitor? Numărul celor interesați este în creștere?


Cu siguranță activitatea se va dezvolta de la an la an. Deja primesc cereri din partea oamenilor care află despre Cycling Romania pe internet. Promovarea online este foarte importantă. Pe www.cyclingromania.ro pot fi vizualizate ofertele de ture, de asemenea am pagina pe Facebook unde postez ultimele noutăți și albume foto, am firma listată pe TripAdvisor, un website extrem de popular pentru sfaturi de călătorie și atracții turistice. Există mulți români interesați, la fel și străini, care doresc o alternativă la simplele vacanțe de vizitare a capitalei sau a altor orașe importante românești.


Din rândul românilor am avut destui începători, care s-au comportat exemplar și au parcurs distanțe chiar de 40-45 km într-o zi. În momentul în care știi să te porți cu ei, în sensul în care ai grijă ca tura să li se potrivească și să nu fie suprasolicitați, ei aproape sigur vor mai dori să repete experiența. Am pregătit până acum patru ture ample, de 5-6 zile: în Dealu Mare, în nordul Buzăului, în zona Sighișoarei și în nordul Dobrogei. În același timp fac și ture de o zi-două, pentru cei care nu au mai mult timp la dispoziție.


4.Ai clienți și din afara țării? Cu ce părere rămân aceștia în urma tururilor?


Turiști străini am avut și continuu să am cereri. Am avut oameni veniți din SUA, Peru, Bolivia, Malaezia, Spania, Australia, Noua Zeelandă sau Marea Britanie. Recent am încheiat o tură de șase zile cu o familie de cinci francezi, care au fost extrem de încântați de ce au văzut. Am mers împreună două zile in zona Saschiz, lângă Sighișoara, apoi alte două zile în Biertan și zilele rămase le-am arătat împrejurimile Urlațiului, în superba regiune Dealu Mare.


Cu ei am făcut ture în fiecare zi, între 30 și 60 km pe zi, mergând pe drumuri de toate felurile: asfaltate, pietruite, de pământ, înierbate sau singletrail. Am mers prin zone mai puțin umblate, unde am putut admira ceva animale sălbatice (căprioară, vulpe, numeroase păsari), am vizitat sate săsești și am stat de vorbă cu localnicii, am gustat adevărate minunății gastronomice (încă mă gândesc la ciorba transilvăneană cu pastăi, sau la gulașul la ceaun, sau la prăjitura cu rabarbăr…). Sigur că aceste lucruri îi incântă pe turiștii străini, mai ales când ei vin pregătiți să experimenteze și să vadă cât mai multe.


5.Comentarii negative la adresa României ai primit?


Nu există vreun loc pe pământul ăsta care să fie perfect. România nu este defel vreo excepție. Are multe hibe, la fel cum are și multe caracteristici frumoase. Un lucru care deranjează pe orice turist, în special străin, este gunoiul. Mai ales atunci când gunoiul este împrăștiat prin natură într-un mod absolut revoltător. La întrebarea „de ce aruncă oamenii gunoaie prin păduri?” grăbesc pasul și nu pot să nu mă rușinez că ai mei români sunt atât de nepăsători. De fapt, totul vine de la lipsa de educație…


6.Mai mulți cititori ne-au întrebat despre turul Dealu Mare. Ne poți oferi mai multe detalii?


Traseul Cicloturistic Dealu Mare l-au inițiat Cycling Romania alături de asociația de turism Carpathian Cluster, o rețea inovativă de parteneri regionali și naționali ce promovează turismul în zona carpatică. Scopul nostru este să aducem zona Dealu Mare în topul destinațiilor pentru cicloturism în România.


Mulți au auzit de Dealu Mare datorită vinurilor roșii produse aici, însă puțini știu cât de frumoasă este regiunea deluroasă ce se întinde de la Ploiești până la Buzău. Traseul cicloturistic a fost stabilit de mine și măsoară aproximativ 150 km, care pot fi parcurși în maxim cinci zile. Traseul cuprinde numeroase obiective interesante, precum crame de vin tradiționale unde se pot face degustări și se pot lua mese (la Seciu, Urlați, Ceptura, Pietroasele, Fințești), muzee, mănăstiri (Ghighiu, Jercălăi, Vărbila, Ciolanu), tabere de scupltura (Năeni, Măgura), lacuri cu apă minerală (Sărata Monteoru), vânătoare de trufe (Izvoranu).


Există multe alte variante și posibilități de trasee pentru toate gusturile, pentru începători sau avansați, pe asfalt sau off-road. Este prioritar ca în curând să avem o hartă detaliată cu zona, în care să identificăm drumuri marcate pentru bicicletă.


7.Cum pot intra în legătură cu tine cei care vor să ia parte la aceste tururi?


Doritorii de informații pot accesa www.cyclingromania.ro și mă pot contacta pe email la mircea.crisbasanu@healthtravel.ro, sau telefonic la 0746 11 00 33. Îi aștept cu drag!



Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma