Categorii: ArticoleMag

Merida BIG.SEVEN Team Issue 2016 – 1×11 pentru toată lumea

Cu ocazia BikeFun Merida Test Days am avut ocazia să testăm Merida BIG.SEVEN Team Issue, un hardtail de XC care beneficiază de roţi de 27.5 şi echipare 1×11 la un preţ acceptabil.

Cadrul Big.Seven Lite din aluminiu beneficiază de aceiaşi geometrie de competiţie ca şi modelele de top de carbon, dar aluminiul îl face să fie disponibil şi pentru cei cu buget mai redus. Poziţia pe cadru este sportivă, adaptată perfect sprinturilor şi urcărilor abrupte, dar stabilă şi pentru coborâri şi suficient de aerodinamică pentru porţiunile plate.

Am testat bicicleta pe un traseu ce a inclus secţiuni tehnice de dificultate medie, atât la coborâre cât şi la urcare, combinate cu porţiuni de drum forestier de diverse înclinaţii, genul de traseu pe care va fi folosită cel mai mult o bicicletă din această gamă de preţ.

Furca RockShox Reba RL tapered lucrează corect la coborâre, inclusiv pe bolovani destul de mari, blocajul de pe ghidon fiind foarte util când apar secţiuni de urcare. Roţile folosesc ax thru de 142×15 mm în spate şi de 100×15 mm în faţă, ceea ce sporeşte rigiditatea generală a bicicletei. Cablurile rutate intern fac să nu apară zgomote şi aduc un aspect curat bicicletei, fiind un bonus binevenit în gama aceasta de preţ.

Roţile cu butuci SRAM şi DTSwiss sunt echipate cu anvelope Maxxis Ikon performante de 2.2 şi oferă aderenţă şi viteză. Din păcate fiind instalate cu cameră nu am putut să ne dăm seama exact de performanţele lor în cazul în care ar fi montate tubeless, dar chiar şi aşa s-au comportat bine.

Transmisia este de tip 1×11, cu componente SRAM GX, fiind cea mai ieftină transmisie de acest tip de pe piaţă. Aceasta funcţionează foarte bine, dar considerăm că foaia de 32 în combinaţie cu pinioanele 11-42 sunt la limită pentru un ciclist amator, urcarea unei pante mai abrupte necesitând un efort destul de mare. Probabil o foaie de 30 sau chiar de 28 ar fi fost mai potrivită, bicicleta nefiind una care se adresează cicliştilor profesionişti. Probabil însă că majoritatea utilizatorilor se vor întâlni rar cu pante atât de mari.

Deraiorul schimbă vitezele foarte bine, deşi ne-am fi dorit să vedem o echipare cu gripshift, care ar fi permis schimbări mult mai rapide ale pinioanelor. Cu maneta GX schimbarea pe pinioanele mai mici se face doar unul câte unul. Ocazional apare un zgomot specific al transmisiei pe care l-am mai identificat şi la alte transmisii 1×11, provenind de la foaia de angrenaj narrow-wide, dar nu pare să afecteze funcţionarea bicicletei.

Frânele Avid DB5 au forţă bună de frânare şi sunt foarte modulabile, să sperăm că rămân mai mult timp la fel, spre deosebire de modelul Juicy anterior care se degrada repede în timp şi ncesita aerisiri dese.

Ghidonul drept de 700 mm este foarte confortabil şi asigură un bun control al bicicletei, am fi preferat nişte grip-uri de spumă în locul celor de cauciuc dar acesta este un aspect personal şi fiecare poate să îşi adapteze bicicleta după preferinţe.

Concluzii

Big.Seven Team Issue reprezintă intrarea în lumea 1×11, beneficiind în acelaşi timp de un cadru performant, cu o greutate de 1.83 kg şi se adresează celor ce îţi doresc o bicicletă de calitate, cu o echipare bună, la un preţ acceptabil. Greutatea totală a bicicletei este de 11,42 kg în mărimea 18.5, o valoare destul de bună. Modelul face faţă cu brio chiar şi la concursurile de amatori, cu menţiunea că unii utilizatori s-ar putea să aibă nevoie de o foaie de angrenaj ceva mai mică pentru un pedalat confortabil. Din păcate, odată cu micşorarea foii se scade şi din viteza maximă care poate fi obţinută prin pedalare, care oricum este destul de mică şi aşa la sistemele 1×11, în cazul acesta pedalatul „în gol” făcându-şi apariţia înainte de a atinge 40 km/h.

Plus: geometrie identică modelelor de competiţie, echipare 1×11
Minus: foaia de angrenaj de 32 poate fi prea mare în unele situaţii
Preţ: 7690 RON
Producător: Merida
Importator: www.bikefun.ro

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Vezi comentarii

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma