Săptămâna trecută, în Austria, am pus mâna pe un exemplar de KTM eGnition. Supranumit monstrul din Austria (fără a avea cea mai mică legătură cu Joseph Fritzl) acest e-bike pentru Freeride îți va schimba complet concepția asupra ceea ce ar putea deveni bicicletele în curând.
Deși mi se pare că termenul de bicicletă este destul de departe de creația austriecilor. Și-ți voi explica de ce anume. Este una dintre cele mai puternice biciclete electrice din lume. 1.200 W dezvoltă motorul acesteia și are un cuplu uriaș pe care-l simți din plin atunci când pedalezi. Apoi, cântărește 34 de kg. Despre manevrabilitatea unei biciclete cu o asemena masă voi vorbi mai jos, în acest articol. Nu în ultimul rând este prețul. Cine este dispus să scoată din buzunar 8.888 de euro pentru KTM eGnition? Deși nu a fost lansat încă, aproximativ 20 de persoane au comandat câte un exemplar din cele 88 care vor fi produse. Uimitor.
Odată urcat pe KTM eGnition îi simți masa crescută. Se clatină permanent dintr-o parte în alta atunci când pur și simplu stai pe bicicletă fără să pedalezi. Odată hotărât să pornești la drum, trebuie să setezi un nivel de asistență la pedalare. Se poate și fără, dar practic bătălia cu cele 34 de kg ale bicicletei este pierdută din start. Pe scurt, nu are sens. Setez direct nivelul 3 de asistență și încep să pedalez. Mai întâi cu ceva rețineri, deoarece vreau să mă acomodez cu bicicleta. Apoi din ce în ce mai tare. Atât de tare încât ajung la peste 40 de km/h fără să-mi dau seama. Știi ce m-a trezit la realitate? Un pieton care mi-a apărut în brusc în față. În acel moment am realizat că nu aveam prea multe de făcut ca să-l pot evita iar zeii au fost de partea mea și l-au tras la nu mai mult de 10 cm din calea bolidului pe care pedalam frenetic.
Accelarația pe un KTM eGntion:
M-am potolit rapid cu accelerațiile în zonele traversate de pietoni și am abordat imediat niște dealuri mari. Urcam ca și cum aș fi coborât, pedalând lejer doar ca să-mi mențin mușchii încălziți. Totul se întâmplă rapid, fără niciun fel de efort. KTM eGnition pare și este o bicicletă full suspension foarte solidă.
Dar aceasta începe să-și arate limitele pe single track-uri. Încearcă să abordezi virajele în viteză și vei constanta că bicicleta manifestă un puternic caracter subvirator. Prin urmare, chiar dacă tu tragi de ghidon stânga sau dreapta, direcția este una și sigură: înainte! Chiar și după mai multe ture, tot mi s-a părut greu să abordez virajele așa cum o fac pe o bicicletă de 12 kg. Această diferență se simte din plin.
Furca Rock Shox sau amoritzorul Fox își fac bine treaba, înghițind cu mare plăcrecere chiar și denivelările foarte pronunțate. Ghidonul mare asigură o stabilitate bună, dar cum spuneam și mai sus, dacă împingi limitele, bicicleta nu mai ascultă de comenzi așa cum ar trebui s-o facă. Pe de altă parte, dacă treci de la o motocicletă de enduro pe KTM eGnition, acesta ți se va părea un vis frumos.
Dacă aș fi nevoit să cuprind într-un singur cuvânt concluzia, aș exclama: fascinant! Da, deși mi-e greu s-o recunosc, fiind un împătimit al pedalatului, KTM eGnition mi-a plăcut pentru că este o jucărie aparte, care nu are neapărat legătură cu bicicletele dar care-ți oferă senzații tari din momentul în care înveți s-o domini. Este hardware-ul ideal pentru bogătașii plimbăreți de duminică care sunt de părere că este mai logic să plătești o sumă impresionantă de bani pe o astfel de mașinărie, decât să te obosești pedalând. Dacă te numeri printre persoanele înstărite care ar cheltui aproximativ 9.000 de euro pe o bicicletă, îți recomand să te grăbești și să-ți depui comanda cât mai repede. În curând nu vor mai fi prea multe eGnition-uri disponibile.
În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…
Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…
Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…
Vezi comentarii
Dacă-i montau motor si pe butucul din față, ar fi fost și mai dificil de manevrat pentru că ar fi luat și mai mult în greutate.
Cred ca ar fi fost mult mai interesanta daca avea si tractiune integrala...
Corectat, multumiri!
Salut,
Caracterul bicicletei este SUBvirator, nu supravirator, daca vrea sa mearga tot inainte.
Numai bine!