După ce s-a încheiat un an capricios, cu multe schimbări de situație și provocări pentru echipa MPG, 2017 vine în forță cu un calendar de competiții mountain bike ce promite aventuri pline de adrenalină din sudul până în nordul României și aduce câteva noutăți. Cei peste 20.000 de membri de cicliști amatori ai Riders Club vor avea ocazia să își îmbogățească colecția de amintiri la evenimente, ajunse la a treia sau a patra ediție, dar și să-și testeze forțele la o competiție de anduranță ce se va desfășura în premieră în țară: CARPATHIAN MTB EPIC!
Și dacă v-am trezit curiozitatea, atunci haideți să vedem cum începe acest sezon în Riders Club. Calendarul din acest an include în prezent 12 concursuri MTB, însă se așteaptă să fie completat și cu alte evenimente. Sezonul va lua startul pe 23 aprilie cu evenimentul ZIUA B, în pădurea Cernica. Competiția, cu 41 de curse desfășurate pe 2 trasee – 38 km, 19 km – va da ocazia participanților să se bucure din plin de verdeață cât cuprinzi cu ochii, de aer curat și de gonit pe poteci croite prin desișul pădurii aflate la o aruncătură de băț de București.
Aventurile cicliste se continuă cu evenimentele deja cunoscute riderilor: La Broaște – 27 mai, Topoloveni Summer Tour – 18 iunie, Livada cu Cireși – 1 iulie, Lupii Dacilor – Trofeul Muscelului – 16 iulie, Dumbrava cu Mărgăritar – 5 august, Bucovina MTB Maraton – 19 august, iar pe 3 septembrie vom urca pe culmi în județul Neamț pentru Marathon MTB Bicaz.
Și, după ce riderii și-au pregătit rezistența la maratoane, urmează ca în a doua parte a lunii septembrie să fie provocați la prima ediție a evenimentului CARPATHIAN MTB EPIC, unde timp de 4 zile participanții se vor bucura de o super experiență mountain bike. Sezonul de ciclism se va încheia cu trei competiții: în octombrie vor avea loc Haiduci și Domnițe, prin codrii Vlăsiei, și Maratonul Dunării, în sudul județului Giurgiu, iar în luna noiembrie se va reprograma Urban Trail XCC, care a fost amânat.
Freerider: Ce planuri are echipa MPG pentru noul an? Aveți de gând să insistați mai mult pe trasee cu diferență de nivel mai mare sau preferați să rămâneți în zona de deal unde geografia este accesibilă mai multor concurenți?
Tudor Mocuța: Anul 2017 va fi un an aparte, asta și pentru că MPG sărbătorește 20 de ani de activitate în media și în marketing sportiv. În tot acest timp, am pus în mișcare toată pasiunea, talentul și perseverența noastră cu scopul de a crea evenimente care să le ofere oamenilor, care împărtășesc aceleași preferințe pentru sport și valori, experiențe frumoase pe care să le trăiască din plin, cu pasiune și cu bucurie, alături de familie, prieteni sau colegi și să rămână cu amintiri memorabile.
În cei 4 ani de existență ai Riders Club am făcut atât pionierat dar ne-am și dezvoltat, din toate punctele de vedere, am creat, am învățat și am evoluat împreună. În concluzie, în acest an aniversar al MPG ne-am propus să continuăm să îmbunătățim conceptele proprii, să lansăm noi provocări sportive, să colaborăm cu cele mai relevante companii și cei mai buni parteneri, să convingem cât mai mulți oameni să descopere libertatea de mișcare în aer liber, în natură, și distracția alături de cei dragi și să realizăm evenimente de cea mai bună calitate în piața românească.
Cât privește abordarea traseelor, ne propunem să păstrăm cursele tradiționale din calendare, respectiv cele de deal și de munte, care sunt foarte apreciate precum Topoloveni, Păulești, Câmpulung, Gura Humorului și Bicaz. Odată cu lansarea CARPATHIAN MTB EPIC vom trece însă la un alt nivel la care riderii competitivi și bine antrenați au oportunitatea de a-și arăta îndemânarea în curse cu diferențe semnificative de nivel, pe trasee neexplorate, și trăi o aventură mountain bike deosebită.
Freerider: Am fost prezenți la destul de multe dintre concursurile organizate de Riders Club din 2013 până azi, iar nouă ni s-a parut că organizarea este cât se poate de bună. Ce anume credeți că puteți îmbunătăți și face mai bine în 2017?
Tudor Mocuța: Ne bucurăm și vă mulțumim pentru aprecieri și pentru că ați fost alături de noi! Pe lângă ceea ce am povestit deja, aș menționa doi pași importanți pe care îi plănuim pentru a îmbunătăți experiența tuturor participanților: să aducem tehnologia mai aproape de competițiile noastre și să implicăm mai mult cicliștii în construirea propriilor lor aventuri. În aceste privințe însă, veți afla mai multe pe parcursul anului.
Freerider: Vă gândiți ca la finalul sezonului din acest an să faceți și o premiere specială unde să răsplătiți cei mai buni cicliști la general, ținându-se cont de toate concursrurile la care au participat în sezonul respectiv?
Tudor Mocuța: În cadrul competițiilor am oferit de-a lungul timpului diplome pentru diferite activități ale concurenților sau ale echipelor de cicliști, din dorința de a îi răsplăti pentru fariplay, pentru fidelitate și pentru spiritul de echipă. Cei mai buni cicliști au ocazia să urce pe podium și să se bucure de premiile acordate pe categorii și nivel. Comunitatea Riders Club avansează însă în mod continuu, riderii promovează și au de înfruntat competitori din ce în ce mai bine pregătiți, iar traseele pe care concurează sunt foarte variate. Un răspuns general nu ar face dreptate participanților Riders Club.
Freerider: Care a fost cea mai mare provocare a sezonului trecut? Mă refer la o situație neprevăzută, pe care ați rezolvat-o cu succes.
Tudor Mocuța: Aș preciza că anul 2016 a fost poate unul dintre cei mai capricioși din punct de vedere organizatoric, pentru că au apărut multe situații dificile, unele pe ultima sută de metri, pe care însă am reușit să le rezolvăm. Un exemplu ar fi competiția La Broaște, așteptată de mulți concurenți, datorită traseului foarte pitoresc desfășurat în pădurea Căldărușani din Ilfov. Ca de obicei, am monitorizat atent starea vremii, însă în săptămâna evenimentului a fost foarte schimbătoare și ploile ne-au dat mari bătăi de cap.
Deși după primele precipitații, care nu au afectat drumurile atât de tare, aveam speranțe că traseul va fi practicabil, ploaia torențială care a căzut în noaptea de joi spre vineri a umplut toată zona de Start de bălți uriașe, iar cărările pădurii erau pline de noroi și de nepătruns de concurenții de la categoria Family, respectiv copiii sub 13 ani. După verificarea întregului traseu și analiza situației în ședință cu toată echipa am decis să amânăm evenimentul. Pentru un organizator această decizie este destul de grea pentru că presupune de cele mai multe ori dublarea eforturilor, însă siguranța concurenților și a echipelor mobilizate pentru eveniment este pe primul loc. Așadar, toată lumea s-a organizat repede pentru a gestiona situația în care ne-am regăsit: au fost informați participanții, prin mesaje dar și telefoane în anumite cazuri, iar în paralel au fost anunțați sponsorii, partenerii și furnizorii de servicii și anulate activările lor în eveniment, au fost sunați colaboratorii și voluntarii, s-au dat știri, newsletters, informări de presă, s-au realizat comunicări în social media, s-au monitorizat problemele aflate deja în derulare precum și reacțiile care s-au ținut lanț.
Apoi, după rezolvarea acestei probleme, am verificat întreg calendarul de evenimente. Aici am dat de altă complicație pentru că noi avem nu doar competiții de alergare și ciclism, ci coordonăm turnee de tenis pentru adulți și copii în toată țara, precum și campionate pe echipe, iar weekendurile libere aproape că sunt de negăsit în calendar. Am fost nevoiți să operăm schimbări pentru a stabili noua dată, iar apoi am reluat fluxul de activități pentru reprogramarea evenimentului: solicitări de noi aprobări și plata altor taxe, alte comenzi către furnizori și modificarea planului de eveniment și așa mai departe. În final, a venit ziua concursului La Broaște, când ne-am bucurat de vreme bună, de mult entuziasm și o atmosferă energizantă și le mulțumim tuturor pentru că au fost alături de noi!
Freerider: Care a fost cea mai amuzantă critică sau cele mai hilare replici pe care le-ați primit la un concurs?
Tudor Mocuța: Astfel de situații amuzante apar des în cadrul tuturor evenimentelor și căutăm să dăm soluții potrivite celor care au critici sau diferite observații, bineînțeles și cu umor dar și cu diplomație. Eu îmi aduc aminte de două cazuri simpatice. Primul a plecat de la întrebarea “De ce am fost descalificată?”, care a venit pe un ton foarte serios și necăjit de la o persoană ajunsă în zona de Finish cu mașina de intervenție, după o defecțiune tehnică la bicicletă. Evident, i-am explicat care este regulamentul concursului, faptul că finalizarea cursei înseamnă să treci pe două roți linia de Finish și că poate înregistra succese la următoarele concursuri.
O altă situație hilară am întâlnit-o la competiția Livada de Cireși, care este descrisă ca fiind un concurs în zonă de deal, care sparge monotonia curselor de șes din prima parte a calendarului Riders Club, iar aceste detalii sunt menționate pe pagina evenimentului peste tot, de la începutul primei propoziții de prezentare până la partea tehnică, unde se arată diferența de nivel, și sunt transmise tuturor participanților și pe e-mail. Practic, toată lumea e informată pentru a ști ce o așteaptă. Nu mică ne-a fost mirarea când, la finalul cursei de anul trecut, de la Păulești, a venit la noi un concurent roșu tot la față și care, plin de năduf, a trântit bicicleta la pământ apoi ne-a strigat: “Mincinoșilor! Acesta nu a fost concurs de plat!”. 🙂
Freerider: Aveți în plan să introduceți și curse de ciclism șosea sau alte discipline cum ar fi enduro sau downhill?
Tudor Mocuța: Anul 2017 vine deja cu un element foarte important de noutate, un concurs inedit și plin de adrenalină, la standarde superioare față de ceea ce există acum în România, respectiv CARPATHIAN MTB EPIC. Prin urmare, ne vom folosi energia și priceperea pentru a oferi o super aventură MTB, complexă și dinamică, la acest eveniment, dar și pentru a îmbunătăți experiența în cadrul competițiilor tradiționale. Viitorul este însă deschis conceptelor noi și analizăm mereu oportunități de dezvoltare.
Freerider: Astăzi și deja de câțiva ani buni de zile, bicicleta și ciclismul sunt „la modă”. Riders Club, fiind un sistem de competiții din afara celui „tradițional” de concursuri, a fost de multe ori acuzat că „profită de entuziasmul practicanților acestui sport”, „profită” fiind destul de vag motivat în general. Ce planuri are Riders Club pentru viitor, eventual după ce acest sport devine doar unul popular practicat de mulți, sau după ce acesta pur și simplu nu mai e declarat la modă? Veți mai susține la fel mult acest sport?
Tudor Mocuța: Într-adevăr, ce face Riders Club pare să nu fie foarte clar pentru unii iubitori ai sportului pe două roți. Riders Club este un actor, un agent în sistemul încă tânăr numit ciclismul românesc. A spune că „profită” fără a defini clar contextul și fără a raporta la ceva anume e ca și cum am compara o organizație non-guvernamentală cu o asociație și cu o firmă, fiecare entitate având definit în mod diferit scopul, activitățile și sursele de finanțare.
La fel ca toate firmele care organizează evenimente pentru sportivii amatori în piața românească, dar și în alte țări, Riders Club interacționează cu ceilalți actori și oferă din partea echipei și a specialiștilor săi proiecte și concepte pentru ca oamenii să beneficieze de experiențe sportive frumoase și accesibile tuturor în funcție de nivel, în siguranță și la standarde ridicate și contribuie cu forțele sale la dezvoltarea și avansarea întregului sistem. Verbul a profita nu se justifică să îl folosești într-un mod deliberat negativ și să îl arunci la întâmplare pentru a face referire la o organizație care influențează însuși cadrul în care activează. Riders Club își asumă și se mândrește cu rolul pe care l-a dobândit în promovarea și dezvoltarea ciclismului ca activitate dedicată timpului liber și unui stil de viață activ și sănătos.
Pentru cei care nu sunt convinși, oportunitatea de a ne cunoaște de aproape este mereu la un click distanță prin formularul de voluntariat în cadrul evenimentelor noastre, iar apoi prin participare și implicare. Echipa noastră a fost mereu deschisă și transparentă și a oferit ceea ce a promis, și anume evenimente de calitate și vom continua să facem acest lucru. Totodată, Riders Club e un proiect sportiv de sine stătător în portofoliul MPG și își va urma drumul pe care noi îl vedem ca fiind unul plin de succes. Cine se va afla în zona și la linia de Start a competițiilor Riders Club va descoperi că facem totul așa cum și susținem mereu: cu pasiune!
În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…
Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…
Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…
Vezi comentarii
Interesant tot ce ați planificat pentru acest an,singurul lucru care ma îngrijorează este iar dorința de a avea un număr cat mai mare de participanți fără a face o cat mai sticta clasificare în zona de start,primii 5 km ai cursei chiar mai mult fiind un calvar,va rog faceți o selecție pe nivele de performanta gen prima evadare,ai mai fost la cursa?ce timp ai avut?te încadrezi la nivelul respectiv,nu dacă un începător considera ca e de nivel x sa poată și adera acolo iar altul cu experienta care nu se considera prea pregătit sa dea în prima parte a traseului de concurenți ce merg pe lângă bicicleta sau de porțiuni unde nu se poate depăși nu este chiar plăcut,mulțumesc pentru înțelegere și mi-aș dori sa vad ceva în acest sens ,am sesizat acest lucru de anul trecut dar nimic în acest sens,doar o disfuncție de clavicula la ziua B și atât. Sportul îl faci din placere nu pentru bani,ca și organizator vad amortizarea cheltuielilor care sunt destul de mari și un ospăț cu toți voluntarii și membrii statului organizator.