Categorii: InterviuMag

Interviu cu Daniel Sărdan, organizatorul MoonTime Bike

Cum MoonTime Bike, concursul de MTB XCO de noapte din Parcul Tineretului, în centrul capitalei, va avea loc sâmbăta asta, pe 14 octombrie, ne-am gândit că ar fi interesant să îi punem câteva întrebări lui Daniel Sărdan, inițiatorul și organizatorul principal al acestui eveniment!

Cum a început Moontime Bike? Cum a evoluat concursul de la prima ediție?

MoonTimeBike a început ca eveniment conceput pentru Red Bull. Am vrut să fie un traseu dificil în mijlocul Bucureștiului, poate puțin mai urban. Ideal ar fi trebuit să fie pe timp de noapte, vara când temperaturile zilei sunt greu suportabile.
Initial eram tentați să dureze mai mult dar traseul având urcări așa abrupte deja devenea o problemă și pentru cei mai buni iar un alt impediment ar fi fost aprobarea evenimentului după ora 11. Așa că s-a conturat evenimentul acesta mai intens în care până la urmă principiile de la Cross Country Olympic s-au potrivit cel mai bine.
Concursul a devenit unul clasic la fel ca și traseul. La traseu s-au făcut mici îmbunătățiri de la un an la altul dar nu am putut adăuga rock garden sau alte elemente de dificultate pentru că trebuie modificat parcul și pentru că aceste elemente associate cu vizibilitatea mai redusă ar crește mai mult riscul.
Bucuria cea mai mare este că el e folosit tot timpul anului pentru antrenamente și a rămas ceva în urma concursului nu doar fotogafii, experiența din ziua aceea și filmele. A rămas un loc unde bucureștenii se pot pregăti pentru munte sau pentru XCO, un loc în natură totuși și care nu te pune în conflict cu cei din parc, dimpotriva.

Cât de complicat e să organizezi un concurs în inima capitalei?

Să organizezi în mijlocul Bucureștiului un concurs este complicat din punct de vedere al aprobărilor și din punct de vedere financiar. Mai ales într-un parc unde nu poți face mari modificări.

Aduce ediția din acest an noutăți organizatorice sau de traseu?

Ca și noutate de anul acesta ar fi că este etapa finală din Cupa României, am adus ceva îmbunătățiri la traseu așa incât să nu se poată sta foarte lejer la plasă acolo unde erau linii mai lungi. Se va transmite live similar cu transmisia de la Prima Evadare, iar la urcarea mare vor fi tobe.

Cum este primit concursul de public, de cei ce se plimbă în parcul Tineretului?  Sunt încântați că asistă la o competiție sportivă sau sunt și unii deranjați de acest lucru?

Bucurestenii care se plimbă prin parc au fost foarte bucuroși de concurs, au stat, s-au uitat, au încurjat. Cred că în aceste 5 ediții a fost doar o excepție cu cineva care a ajuns cu mașina ângă Polivalentă și încerca să treacă prin culoar. Oricum spre toamnă e mai liber parcul și majoritatea vin pentru concurs. În septembrie când a fost data inițială era mai multă lume doar că sunt zilele Bucureștiului și nu prea se mai dau aprobări în luna respectiva.

Care sunt planurile de viitor? Doriți să atrageți mai mulți cicliști din străinătate, să îl transformați într-un concurs cu puncte UCI?

Concursul se adresează în special concurenților de la noi și e deschis și celor din străinătate. Nu avem ca obiectiv principal să aducem concurenți din alte țări iar dacă e in calendarul UCI nu inseamnă că e neapărat o imbunătățire. Atuurile unui concurs UCI în țară ar fi că ar putea concurenții de la noi să ia puncte mai ușor pentru calificarea la Olimpiadă sau că mai ajung câțiva rideri din afară să colecteze aceste puncte. Momentan nu există o strategie pentru adunatul punctelor dar dacă va fi, o să contribuim cum putem chiar și prin înscrierea în calendarul UCI mai ales că cea mai mare parte din Campionii Naționali la această disciplină sunt de la noi din echipă.

În final, Daniel ne-a rugat să vă aducem aminte de concursul foto la care pasionații de fotografie pot participa făcând poze în seara competiției pe traseu și înscriind apoi în concurs cele mai bune poze ale lor.

De asemenea, sunteți invitați și la after party, de la ora 22:30 în clubul Daimon.

Pentru mai multe informații și înscrieri în concurs vizitați pagina competiției.

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Test – Merida eONE-EIGHTY 2025 și Merida eONE-SIXTY SL 2025 – Primele impresii

În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…

4 zile in urma

Roți de top din carbon, cu dinam inclus în butuc? Da, există, se numesc Hunt Proven Carbon XC Dynamo și au o greutate surprinzătoare

Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…

o săptămână in urma

Merida lansează trei noi biciclete electrice: eONE-EIGHTY, eONE-SIXTY SL și eFLOAT echipate cu noile motoare Bosch

Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…

2 săptămâni in urma