Poate ca ai auzit de Buscat Bike Park, primul de acest gen din Romania. Am stat de vorba cu George Stanila, unul din reprezentantii Buscat, care ne ofera suficiente motive ca sa facem o vizita Bike Park-ului.
1.Cine a investit in Bike Park si cum a venit decizia de a-l construi ?
Investitia in amenajarea primul bike park din Romania, Buscat Bike Park a fost facuta de SC DRISCO SRL in colaborare cu Clubul Sportiv Hobby Bike. Decizia a fost luata din dorinta de a oferi turiştilor activităţi sportive complexe şi de divertisment într-un peisaj intact şi de o frumuseţe rară. Staţiunea se află într-o zonă montană neexploatată de om dar cu un potenţial turistic deja existent şi cu posibilitatea de a deveni o staţiune atractivă timp de 365 de zile/an.
2.Pe ce suprafata se intinde Buscat Bike Park si carui public de adreseaza? Poate fi denumit un bike park complet?
Pentru inceput am amenajat 3 km de trasee montane, urmand sa extindem suprafata traseelor pana la 30 km. Activitatile pe care le puteti practica la Buscat Bike Park sunt numeroase incepand cu maraton si crosscountry pentru amatori si profesionisti ai ciclismului, cat si sporturi ce presupun mult curaj si indemanare in a manuii bicicletele de Downhill,4x, Dirt Jumping, Slopestyle si Trial bike.
3.Ce ati pregatit pentru pasionatii de DirtJumping si SlopeStyle ?
Traseul pentru pasionatii de DirtJumping este construit manual, cu atentie la detalii, amenajat pe o sectiune, langa parcarea complexului Buscat Bike Park, unde ei se pot antrena si pot oferii spectatorilor demonstratii.
4.Dar pentru pasionatii de Downhill? Cat de lunga este coborarea? Este un traseu standard sau pot fi abordate diverse rute?
Pentru pasionatii de Downhill am amenajat un traseu pe o lungime de aproximativ 1.2 km, special pentru coborari extreme, cu sarituri mari impanzit cu obstacole precum stanci,radacini, busteni si pietre, o coborare ce dureaza intre 2 si 4 minute, iar urcarea pe munte se va face cu telescaunul.
5.Pentru traseele de trial, ce fel de obstacole au fost folosite? Exista trasee atat pentru debutanti cat si pentru profesionisti?
Obstacolele folosite pentru traseul de trial sunt butuci,paleti de lemn, bolovani, utilaje, pentru a face vizionarea demonstratiilor cat mai atractiva. Practicantii acestui sport au nevoie de multa experienta in manuirea bicicletei iar scopul este de a efectua cele mai bune acrobatii.
6.Ce alte facilitati ofera Buscat BikePark bikerilor sau vizitatorilor? Poti intra si fara bicicleta, doar ca sa-i privesti pe ceilalti?
Buscat Bike Park poate fi accesat de oricine, atat de bikers cat si de vizitatori, pentru ei existand locuri special amenajate de unde pot admira executiile riderilor. Alte facilitati pe care le oferim turistilor sunt locurile de campare, open air bar&grill unde pot servii minuturi, ciorbe la ceaun si fripturi la protap, posibilitatea de a inchiria biciclete.
7.Ne poti vorbi succint despre tarife? Exista o taxa de intrare sau posibilitatea unui abonament?
Nu exista taxa de intrare, pretul unui bikepass fiind de 60 ron/zi, iar o singura urcare costa 5 lei.
8.Spune-ne pe scurt, cum poate fi accesat park-ul si cum pot obtine cei interesati mai multe informatii despre acesta.
In primul rand veti merge catre Baisoara pe un drum, ce se desprinde din DJ 107M in Baisoara si urca 10 km pe valea Ierta pana in satul Muntele Baisorii, apoi inca 2 km pana la muntele Buscat. Distanta Cluj-Napoca – Buscat este: 54 km.
Pentru mai multe informatii va punem la dispozitie pe site-ul nostru www.buscat.ro, unde va puteti inscrie la concursurile ce vor avea loc in cadrul primei editii Buscat Bike Fest din perioada 24-26 Septembrie 2010.
În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…
Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…
Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…
Vezi comentarii
Da, jos palaria pentru ce au facut baietii acolo, traseul de DH este foarte lucrat si foarte tehnic, road gap-ul impresionant... pacat ca nu s-a concretizat nimic anul asta! Oricum, locul are intr-adevar mare potential, sper ca de la anul sa devina un adevarat bike park!