Categorii: InterviuMag

Daniel Sărdan după Prima Evadare: cred că este cel mai mare maraton din Balcani

Pentru că Prima Evadare a reușit să reunească anul acesta mai mulți concurenți decât orice altă competiție din România, am discutat cu Daniel Sărdan, cel care a scris încă o pagină a istoriei ciclismului din România. Scurte concluzii în urma cursei nebune de săptămâna trecută sunt prezentate aici.

1.Salut Daniel! Cum a fost organizarea acestui eveniment? Îmi spuneai înainte de desfășurare că pot exista probleme datorită numărului mare de participanți.

Salutare! A fost mult de muncă, mult stres, multe presiuni. Am încercat pe lângă implicarea pasională să ne coordonăm, să ne menținem mintea limpede, să ne clarificăm rolurile mai bine și asta a ajutat la îmbunătățirea organizării și la adăugarea elementelor noi.

Așa cum spuneam, ne dimensionasem organizarea la 2000 de participanți. Am fost puțin flexibili și am mai încercat să producem 200 de numere și pachete în plus. Zonele sensibile erau startul, traversările drumurilor nemaiputând găsi nișe între concurenți să eliberăm și traficul de mașini, zonele de alimentare.

Au fost, așa cum estimam, mult mai multe accidente din cauza vitezelor mari, fiind uscat.

2.Cum te simți acum, știind că ai reușit să aduni peste 2.100 de oameni laolaltă?

Pentru noi încă nu s-a terminat evenimentul, dar imediat după premiere și salutul voluntarilor am fost cu toții invadați de lacrimi de bucurie căci am reușit să ne dăm seama de ce am făcut, că am reușit să ducem împreună la capăt acest plan și a fost aproape de ce ne-am propus, că am dăruit cât am putut noi, că am oferit o experiență, sper, interesantă pentru majoritatea celor implicați și că am dat noi perspective proaspeților veniți în acest sport.

Sunt fericit că au terminat și cei mici, și fetele și că nu a mai fost atât de greu ca în ceilalți ani. Cred că acum am fost cel mai aproape de povestea primei evadări.

Deși nu ne-am propus, așa cum zicea Cleppe in interviul lui cred că este cel mai mare maraton din Balcani.

3.Ce îmbunătățiri ai aduce în acest moment competiției? Cum o poți face și mai atractivă anul viitor?

Sunt câteva detalii, dar nu foarte importante. Probabil vom anunța numărul limită din timp. Pentru start avem cele 2 alternative la care ne tot gândim de câțiva ani, adică start fals (lansat) din oraș să se aranjeze plutonul până la intrarea în pădure sau cel în valuri. Ambele au anumite avantaje și dezavantaje. Oricum, aranjarea la start se va face în funcție de rezultatele din anul anterior care va fi reflectată în numărul de concurs. Cu cât e mai mic stai mai în față.

4.Au existat ceva probleme cu cronometrarea. S-au rezolvat într-un final?

Avem un sistem de cronometrare construit de noi. Un progrămel cu o bază de date care a funcționat foarte bine și anul trecut și a urcat instant rezultatele pe net. Anul acesta au fost mici probleme datorită numărului mare de concurenți sosiți în același timp în mare viteză și datorită numerelor montate pe roți, cadru sau în cine știe ce locuri.

5.Aș dori să știu părerea ta despre cum a alergat Cleppe. Chiar nu-i poate fura nimeni poziția de lider?

Cleppe domină de doi ani toate competițiile din Balcani. Anul trecut în România a câștigat în toate tipurile de concurs începând cu Prima Evadare, continuând cu cel montan de la Gărâna, cred că la 80 de km, și în toamnă la Pitești XCO -ul. Curse total diferite, tactici diferite, tehnici diferite. Cred că este evidentă valoarea lui, iar dacă mai sunt voci pe forumuri care să spună altceva cred că sunt în necunoștință de cauză.

Cleppe a dovedit că nu are doar antrenament, forță și tehnică. Are tactică, experiență, inteligență și modestie. E un bun model pentru cei care se apucă de mountain bike, dar și pentru cei care se apropie de nivelul lui.

Cred că anul acesta a fost mai interesant că nu a dus cursa singur. A fost o cursă unde s-au îmbinat tacticile de șosea cu jocurile și tensiunile de acolo. A semănat cu anumite porțiuni din Cape Epic (praf, căldură, tactici, traversări).

Felicitări pentru efort și deja așteptăm cu nerăbdare următoarea ediției. Sau cine știe, poate o ediție de toamnă!

Multumesc!

Nu cred că facem o ediție de toamnă. E prea mult efort deși poate părea mai simplu pentru cei care nu cunosc detaliile. Preferam să adunăm entuziasm, idei noi și să pregătim o singură dată pe an și cât putem de bine Prima Evadare.

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Vezi comentarii

  • De la belgian nu aveam pretentii:"“First Escape” is probably the biggest MTB event in the Balkans since 2004....". Vorba aia, pe unde o umbla belgianul in Romania sau in Bulgaria, tot un fel de tochitura de Balcaniada i se pare.

    Insa de la voi, aveam pretentii. Va propun ca anul viitor sa mutati "Prima evadare" in Dobrogea, ca sa fim la propriu cei mai tari din Balcani, sa nu ne mai conteste bulgarii tichia asta de margaritar pe chichite de pozitionare geografica la nord sau la sud de Dunare.

  • O singura mentiune :) Nu am dat eu titlul articolului . Mi se pare cam pompos. Pur si simplu mi-a picat fisa cand am citit articolul lui Cleppe. Aveam impresia ca la Duna Marathon au fost mai multi dar am aflat ca maximul a fost de 1500

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Riders Club anunță concursurile pentru sezonul 2025

Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…

4 zile in urma

Bryton lansează noul ciclocomputer smart Rider S510

Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…

o săptămână in urma

Test – bicicletă gravel electrică Van Rysel E-GRVL AF HD

Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…

2 săptămâni in urma