Categorii: InterviuMag

Curieratul bucureștean pe bicicletă se extinde: Sinapseria

Să zicem că ai nevoie să trimiți un pachet loco de urgență. Și că e oră de vârf și că tare bine ar fi ca timpul să nu se dilate așa cum o face. Teleportarea nu s-a inventat încă, dar curieratul pe bicicletă este cel mai apropiat de acest lucru, dacă este să punem preț pe viteza cu care coletul este ridicat, transportat și dus la destinație. În sufocatul București, un asemenea serviciu are și mai mult sens, probabil fiind și motivul pentru care a luat ființă Sinapseria. Andrei Găitănaru a pus bazele acestei companii și tot el vorbește pe larg în cele de mai jos despre aceasta.

  • Salut, Andrei! Când a luat ființă Sinapseria? Și de unde numele?

În acte, s-a născut pe 1 octombrie anul acesta. De atunci, ne-am pus la punct. Am început să facem livrări, nu multe la început. Am creat site-ul. Am început să comunicăm. Numele vine de la ceea ce ne-am propus noi să facem. Să oferim legături între oameni. Să intermediem între business-uri. Să purtăm mesajele. Orașul arată ca un spațiul locuit de centrii de informație. Sinapsele sunt cele care fac legătura dintre acești centri. Noi suntem cei care creăm aceste legături. Sinapseria este creuzetul legăturilor pe care le punem la dispoziție orașului în care trăim. Legături rapide și eficiente.

  • De ce te-ai oprit tocmai asupra curieratului pe bicicletă? Ce avantaje are o astfel de inițiativă de afacere?

Subiectiv, pentru că îmi place să merg pe bicicletă. Și pentru că mai cred că Bucureștiul poate deveni un oraș mai inteligent, mai frumos și mai curat. Pentru mine, este vorba despre avantajul de a face ceva care poate funcționa bine din punct de vedere financiar. Apoi, este vorba despre a face ceva care are legătură cu ceva de care sunt atras. Nu în ultimul rând, faptul că prin acest gen de afacere pot contribui la schimbarea percepției cotidiene asupra ciclismului urban. Vom pune la cale și niște campanii de comunicare. Pentru clienți, avantajul este acela de a avea parte de livrări foarte rapide. Noi suntem o firmă care oferă servicii de same day delivery realizate door to door. Avem un preț foarte bun și ne mișcăm prin București cu cea mai mare viteză.

  • Ești singurul angajat al Sinapseriei? Cum îi vezi dezvoltarea pe viitor?

Cu siguranță, nu. Nu aș putea face livrările de unul singur. În acest moment suntem 6 curieri printre care eu, care mă ocup și de new business. Ne-am propus să ajungem în 6 luni la 100 de livrări pe zi. Asta înseamnă că vom avea nevoie și de alți curieri. Iar asta este bine pentru toată lumea. Cu cât sunt mai mulți curieri pe traseu, cu atât mai repede se va mișca totul.

  • Este acesta singurul tău loc de muncă? Se poate trăi decent din așa ceva?

În acest moment, nu. Mai sunt prins într-un proiect care este pe cale să se termine. Se poate trăi decent din așa ceva, dacă numărul de livrări e suficient. Dacă stai, nu câștigi bani. Pentru un curier este avantajos să fie cât mai mult în mișcare. Fie că o face pentru 2 ore pe zi, fie că o face pentru 6 ore pe zi. Însă, pentru a pune pe picioare acest tip de business, ai nevoie de niște bani pentru a începe. Fără, e complicat.

  • Care sunt avantajele și dezavantajele pe care curieratul pe bicicletă le are? Consideri că piața autohtonă de livrări este pregătită pentru un astfel de serviciu?

Avantajul principal este cel al serviciului de curierat ultra rapid. Faptul că suntem flexibili este extrem de important. Când suntem sunați de un client, acesta nu trebuie să ne convingă să venim, așa cum se întâmplă în cazul firmelor clasice de curierat. Iar noi nu calculăm alte prețuri. Dacă vrea să fim în 10 minute la el, acest lucru este perfect în regulă și cu noi. La fel, daca vrea să livrăm ultra-rapid la destinație. Nimic nu se schimbă.

Dezavantajul este piața. E paradoxal în sensul vechi al cuvântului. Adică e doar dincolo de opinia comună. Piața ne dorește, dar tot ea este cea care nu este încă obișnuită cu promptitudinea noastră. Ea este cea care încă nu știe că există deja o soluție pentru una dintre problemele ei, nevoia de a transporta între un interval de 10 minute și două ore un pachet.

  • Reprezintă o astfel de idee o variantă bună de start-up?

Nu văd de ce nu. Acest tip de bussines a fost deja testat și folosit, chiar și în București. Noi am adoptat ideea și am dezvoltat-o într-o stilistică proprie. Cred că este foarte important să îți dai seama exact ce vrei să faci, care este tonul vocii pe care vrei să îl adopți atunci când comunici și să nu neglijezi nici un moment partea de new-bussines. Dacă îți și place ceea ce faci, lucruri bune vor urma de aici. Garantat.

Traian Goga

Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei și reprezintă una dintre vocile care contează în ciclismul românesc.

Vezi comentarii

Share
Published by
Traian Goga

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma